Datum článku: 3.4.2018 | Autor textu: Martin Jánský | Autor fotografií: Martin Jánský
Oblíbený francouzský hatchback se po třech letech na trhu dočkal decentního faceliftu. Je na co se těšit?
Oblý nebo ostrý, rovný nebo zahnutý, dlouhý nebo krátký – tvar nosu prý dokáže hodně prozradit o lidské osobnosti. Ale ještě zajímavější je, jak dokáže změnit výraz celé tváře. A to i u aut. Jen se podívejte na design 308 před faceliftem (třeba TADY) a po faceliftu: tvary jsou skoro stejné, ale stačilo změnit masku chladiče a přesunout na ni z kapoty lví znak, trochu poupravit nárazník pod ní a světlům přidat LED obočí a výraz 308 se změnil skoro k nepoznání.
Daleko důležitější jsou však tentokrát změny pod kabátem. Předně 308 dostal balík nejnovějších bezpečnostních systémů: čtení značek a upozornění řidiče na únavu, nouzové brzdění s detekcí chodců, poloautonomní parkovací asistent, aktivní udržování v jízdním pruhu nebo vylepšený adaptivní tempomat – ten v kombinaci s automatem nabízí funkci stop & go (s manuálem se ve 30 km/h vypne). Infotainment s obrazovkou 9,7“ má novou navigaci TomTom a umí zrcadlit smartphone přes Apple CarPlay, Android Auto a MirrorLink. A blinkry teď mají stylovou směrovou grafiku.
Nabídka motorů se pomalu připravuje na příchod nové generace emisních norem. Benzinový 1,2 PureTech se proto dočkal filtru pevných částic a šestistupňovou převodovku (místo dřívějšího pětikvaltu). Úplnou novinkou je dieselový 1,5 BlueHDi se 100 nebo 130 koni (má speciální tvar spalovacích komor vyzkoušený v závodní placce 908 LMP1), který do budoucna nahradí oblíbenou šestnáctistovku. A benzinová verze GT teď má 225 koní místo původních 205 (redakční TEST ZDE).
Poslední novinkou je osmistupňový automat vyvinutý spolu s japonským specialistou Aisin. Se dvěma kvalty navíc přitom váží o 2 kg méně a umí i plachtit (čili při jízdě bez plynu vyřadit na neutrál), takže dokáže ušetřit oproti starší EAT6 až 7 % paliva. A věřte, že ho 308 už opravdu potřebuje…
Současný EAT6 už totiž začíná pomalu zaostávat, na modernější konkurenci ztrácí v rychlosti, hladkosti i chytrosti řazení. A za volantem si toho vážně všimnete. V nízkých rychlostech to dlouho maže na měniči, občas s autem pocukne a občas se nedovede rozhodnout. Určitě bude lepší počkat si až na osmirychlostního nástupce.
Automat se ale náramně hodí k vyklidněnému a pohodovému jízdnímu projevu 308. Dvoulitrový diesel přidává na nenucenosti, protože má dost síly i kultivovanosti, takže při dálničních přeletech nijak neruší, navíc si v pohodě vystačí se šesti litry nafty. Peugeotu se také podařilo lépe vychovat podvozek, takže máte vedle vynikajícího komfortu i dost jistoty v každé situaci.
Nový 308 je tedy po všech stránkách lepší, a i když mu zůstalo pár věcí, na které si budete muset zvykat (kompromisní řidičská pozice s malým volantem a budíkem nad nimi, trochu prkenné ovládání infotainmentu s integrovanou klimatizací, skromnou nabídku prostoru na zadních sedačkách), bude vám svou uvolněnou náladou a rozsáhlou komfortní výbavou zpříjemňovat každý den. Zvlášť, když má teď výraz ještě hrdějšího lva.
Foto: autor
Potěšilo nás: | Zklamalo nás: |
+ Vypadá výborně | – Infotainment stále trochu pokulhává |
+ Můžete ho našlapat výbavou | |
+ Obrovský kufr | |
+ Jezdí příjemně uvolněně | |
+ Dobrá cenová nabídka |
Technické parametry vozidla Peugeot 308 SW 2,0 BlueHDi EAT6:
Základní cena vozu |
|
Motor |
řadový čtyřválec, turbodiesel |
Uložení motoru |
vpředu napříč |
Objem |
1 997 cm3 |
Výkon |
110 kW (150 k) při 4 000 ot./min. |
Točivý moment |
370 Nm při 2 000 ot./min. |
Hmotnost |
1 495 kg |
Výkon/hmotnost |
100 koní/t |
Zrychlení 0−100 km/h |
8,9 s |
Max. rychlost |
212 km/h |
Převodovka |
automatická, 6 rychlostí |
Poháněná kola |
přední |
Spotřeba kombinovaná |
3,7 l/100 km |
Objem palivové nádrže |
53 l |
Zavěšení přední nápravy |
McPherson |
Zavěšení zadní nápravy |
vlečená ramena |
Rozměr pneumatik |
205/55 R16 |
Délka |
4 585 mm |
Šířka |
1 804 mm |
Výška |
1 472 mm |
Rozvor náprav |
2 730 mm |
Objem zavazadlového prostoru |
610 l |