foto Driversweb.cz

Peugeot 308 SW 2,0 BlueHDi – hlavně decentně

Datum článku: 3.4.2018 | Autor textu: Martin Jánský | Autor fotografií: Martin Jánský

Oblíbený francouzský hatchback se po třech letech na trhu dočkal decentního faceliftu. Je na co se těšit?

Oblý nebo ostrý, rovný nebo zahnutý, dlouhý nebo krátký – tvar nosu prý dokáže hodně prozradit o lidské osobnosti. Ale ještě zajímavější je, jak dokáže změnit výraz celé tváře. A to i u aut. Jen se podívejte na design 308 před faceliftem (třeba TADY) a po faceliftu: tvary jsou skoro stejné, ale stačilo změnit masku chladiče a přesunout na ni z kapoty lví znak, trochu poupravit nárazník pod ní a světlům přidat LED obočí a výraz 308 se změnil skoro k nepoznání.

Daleko důležitější jsou však tentokrát změny pod kabátem. Předně 308 dostal balík nejnovějších bezpečnostních systémů: čtení značek a upozornění řidiče na únavu, nouzové brzdění s detekcí chodců, poloautonomní parkovací asistent, aktivní udržování v jízdním pruhu nebo vylepšený adaptivní tempomat – ten v kombinaci s automatem nabízí funkci stop & go (s manuálem se ve 30 km/h vypne). Infotainment s obrazovkou 9,7“ má novou navigaci TomTom a umí zrcadlit smartphone přes Apple CarPlay, Android Auto a MirrorLink. A blinkry teď mají stylovou směrovou grafiku.

Nabídka motorů se pomalu připravuje na příchod nové generace emisních norem. Benzinový 1,2 PureTech se proto dočkal filtru pevných částic a šestistupňovou převodovku (místo dřívějšího pětikvaltu). Úplnou novinkou je dieselový 1,5 BlueHDi se 100 nebo 130 koni (má speciální tvar spalovacích komor vyzkoušený v závodní placce 908 LMP1), který do budoucna nahradí oblíbenou šestnáctistovku. A benzinová verze GT teď má 225 koní místo původních 205 (redakční TEST ZDE).

Poslední novinkou je osmistupňový automat vyvinutý spolu s japonským specialistou Aisin. Se dvěma kvalty navíc přitom váží o 2 kg méně a umí i plachtit (čili při jízdě bez plynu vyřadit na neutrál), takže dokáže ušetřit oproti starší EAT6 až 7 % paliva. A věřte, že ho 308 už opravdu potřebuje…

Současný EAT6 už totiž začíná pomalu zaostávat, na modernější konkurenci ztrácí v rychlosti, hladkosti i chytrosti řazení. A za volantem si toho vážně všimnete. V nízkých rychlostech to dlouho maže na měniči, občas s autem pocukne a občas se nedovede rozhodnout. Určitě bude lepší počkat si až na osmirychlostního nástupce.

Automat se ale náramně hodí k vyklidněnému a pohodovému jízdnímu projevu 308. Dvoulitrový diesel přidává na nenucenosti, protože má dost síly i kultivovanosti, takže při dálničních přeletech nijak neruší, navíc si v pohodě vystačí se šesti litry nafty. Peugeotu se také podařilo lépe vychovat podvozek, takže máte vedle vynikajícího komfortu i dost jistoty v každé situaci.

Nový 308 je tedy po všech stránkách lepší, a i když mu zůstalo pár věcí, na které si budete muset zvykat (kompromisní řidičská pozice s malým volantem a budíkem nad nimi, trochu prkenné ovládání infotainmentu s integrovanou klimatizací, skromnou nabídku prostoru na zadních sedačkách), bude vám svou uvolněnou náladou a rozsáhlou komfortní výbavou zpříjemňovat každý den. Zvlášť, když má teď výraz ještě hrdějšího lva.

Foto: autor

 

Potěšilo nás: Zklamalo nás:
+ Vypadá výborně – Infotainment stále trochu pokulhává   
+ Můžete ho našlapat výbavou     
+ Obrovský kufr  
+ Jezdí příjemně uvolněně  
+ Dobrá cenová nabídka  

Technické parametry vozidla Peugeot 308 SW 2,0 BlueHDi EAT6:

Základní cena vozu

545 000 Kč

Motor

řadový čtyřválec, turbodiesel

Uložení motoru

vpředu napříč

Objem

1 997 cm3

Výkon

110 kW (150 k) při 4 000 ot./min.  

Točivý moment

370 Nm při 2 000 ot./min.

Hmotnost

1 495 kg

Výkon/hmotnost

100 koní/t

Zrychlení 0−100 km/h

8,9 s

Max. rychlost  

212 km/h

Převodovka

automatická, 6 rychlostí  

Poháněná kola

přední

Spotřeba kombinovaná

3,7 l/100 km

Objem palivové nádrže

53 l

Zavěšení přední nápravy

McPherson

Zavěšení zadní nápravy

vlečená ramena

Rozměr pneumatik

205/55 R16

Délka

4 585 mm

Šířka

1 804 mm

Výška

1 472 mm

Rozvor náprav

2 730 mm

Objem zavazadlového prostoru 

610 l

Galerie

Komentáře