foto Driversweb.cz

Peugeot 308 SW 2.0 BlueHDI – asketický stěhovák

Datum článku: 6.11.2014 | Autor textu: Martin Jánský

610 litrů kufru a 4,5litrová spotřeba. Potřebujete vědět ještě něco víc, než si ho poběžíte koupit?

Porazit Golf – tak znělo zadání pro vývojáře 308 SW. Proto si návrháři vyndali pravítka, ořezali tužky a přimalovali 308 pořádný kufr, který pojme až 610 litrů zavazadel, což je o 5 litrů víc než má Golf Variant. Úkol splněn! Tím se jim podařilo vytvořit prakticky dokonalé dovolenkové auto, protože s takhle obrovským zavazadelníkem můžete klidně sbalit nejen rodinu s její bagáží, ale taky psa i s boudou nebo rovnou celý dům se zahradou a bazénem. Proč vyhazovat peníze za hotel…?

Vedle takřka rekordního kufru zapadá do dovolenkové idyly i neuvěřitelná úspornost motoru – po poskakování městem, plutí po okreskách a dálničních přeletech na nás vykoukla úžasná průměrná hodnota 4,8 l/100 km. Kdybychom se snažili o trochu víc, určitě by šla stlačit pod 4,5, ale na hon za nejnižší spotřebou je rozumnější pořídit si menší a levnější 1,6 HDi, ta by uměla jezdit i za 4, když by na to přišlo. Pokud však potřebujete víc síly (a přiznejme si, té není nikdy dost… zvlášť když ten dům se zahradou a bazénem v kufru taky něco váží), dvoulitrový diesel je naprosto vynikající – hladký, tichý, výkonný. A i když na plynový pedál hodíte cihlu, neřekne si o víc než 6 litrů na sto.

Přímo to svádí nastavit na tempomatu 130 km/h (nebo spíš nějaké nezákonné číslo) a vydat se na dalekou cestu. 308 pohodlně pluje, motor na pozadí utlumeně vrčí a podvozek ladně klouže po dálničním povrchu, světlý interiér je konejšivý a obrovské panoramatické auto utiší i to nejzlobivější dítě. Navigace funguje bezchybně, audio může mít vlastní 30gigový harddisk pro pořádnou hudební databanku a konečně jde také na adaptivním tempomatu nastavit jiná vzdálenost od auta před vámi než defaultní 2 sekundy (minimum je 1 s), takže je o trochu méně otravný a o trochu víc použitelný.

  

Nejbáječnějším prvkem výbavy jsou však Full LED světla, která svítí naprosto fantasticky – zvlášť dálková, jež dokážou z temné noci udělat den. Škoda že jsou v nabídce pouze k nejvyšší výbavě Allure, ale představují o to pádnější důvod na autě zbytečně nešetřit. A naopak největším nesmyslem a skvělou příležitostí, jak ušetřit 11 tisíc, je Driver Sport Pack. Díky němu se na středovém tunelu objeví tlačítko Sport, po jehož stisknutí zrudne podsvětlení budíků, přiostří se odezva na plyn a z reproduktorů se začne linout syntetické vrčení.

Vzhledem k tomu, jak nesportovně celý zbytek auta působí, se bez téhle legrace velmi snadno obejdete (přiobjednat si tenhle balíček můžete vedle 2,0 HDi také ke 130koňovému 1,2 PureTech, ale nemyslíme si, že by to s ním působilo patřičněji). Peugeot 308 je totiž naladěný na naprosto pohodovou notu – je to cítit z lehkého řízení, klikacího řazení, přeposilovaných brzd i měkkého podvozku. Zatlačte na něj sportovní jízdou a roztřesou se mu kolena, ale pokud ho budete používat tak, jak se u dieselového rodinného kombíku očekává, bude vám dělat v životě jen samou radost.

  

Pohledný, pohodlný, moderní, dobře vybavený, úsporný a hlavně neuvěřitelně prostorný – co víc byste si mohli přát? Peugeot 308 SW tak představuje vyrovnanou a citelně zajímavější alternativu k neprůstřelnému, ale přece jen trochu sterilnímu Golfu. Pokud si chcete vnést do svého rodinného života trochu francouzského flairu, Peugeot 308 by pro vás mohl být tím pravým osvěžením.

Foto: Jan Svoboda

 

Technické parametry vozidla Peugeot 308 2,0 BlueHDi SW:

Stav vozu/rok výroby

nový/2014

Základní cena vozu

552 000 Kč

Hmotnost

1 550 kg

Motor

řadový

Plnění motoru

turbodmychadlo

Uložení motoru

vpředu napříč

Počet válců

4

Počet ventilů

16

Palivo

nafta

Objem

1 997 cm3

Výkon

110 kW (150 koní) při 4 000 ot./min.

Výkon/hmotnost

96 koní/t

Točivý moment

370 Nm při 2 000 ot./min.

Zrychlení 0−100 

8,9 s

Max. rychlost  

210 km/h

Počet rychlostí 

6

Převodovka

manuální

Poháněná kola

přední

Spotřeba ve městě

4,7 l/100 km

Spotřeba mimo město

3,7 l/100 km

Spotřeba kombinovaná

4,0 l/100 km

Objem palivové nádrže

53 l

Zavěšení přední nápravy

McPherson

Zavěšení zadní nápravy

Zkrutná příčka

Rozměr pneumatik

225/45 R17

Délka

4 585 mm

Šířka

1 804 mm

Výška

1 470 mm

Rozvor náprav

2 730 mm

Objem zavazadlového prostoru

610 l

 

 

Potěšilo nás: Naštvalo nás:
+ PROSTOR – ...ale už ne o moc  
+ Síla a úspornost motoru   – Žádná zábava za volantem  
+ Příjemně jezdí  
+ Snadno se řídí  
+ Vynikající LED světla    
+ Levnější než Golf...    

 

Peugeot 308 SW

2,0 BlueHDi (150 koní) 

VW Golf Variant

2,0 TDI (150 koní) 

Seat Leon ST

2,0 TDI (150 koní)

Škoda Octavia kombi

2,0 TDI (150 koní)

0-100 8,9 s

4,0 l/100km

kufr: 610 l

0-100 8,9 s

4,2 l/100km

kufr: 605 l

0-100 8,6 s

4,1 l/100km

kufr: 587 l

0-100 8,6 s

4,6 l/100km

kufr: 610 l

cena: 552 000 Kč

cena: 560 900 Kč

cena:  549 900 kč

(Akční cena)

cena: 575 900 Kč 

 

Galerie

Komentáře