foto Driversweb.cz

Peugeot 508 2,0 BlueHDi – nezastavitelný

Datum článku: 27.5.2015 | Autor textu: Martin Jánský | Autor fotografií: Jan Svoboda

Facelift přinesl 508 kromě fešácké tváře řadu vítaných novinek a nepokazil žádnou z jeho dobrých vlastností. Je na čase zpráskat tu nejsilnější konkurenci – a nejlépe ve vytrvalostním závodě!

Řím je nádherné město, kde na vás dýchne historie stará tisíce let. Centrum celého křesťanského světa a kolébka moderní civilizace, rodiště těch největších filozofů, umělců, vědců a vynálezců, ke kterým vzhlížíme dodnes. Je plné fascinujících památek, které jezdí obdivovat lidé ze všech koutů zeměkoule. Úzké, křivolaké uličky mezi domy starodávné architektury jsou plné turistů, tratorií a butiků, skútrů a divoce gestikulujících Italů. Tohle město má prostě neskutečně silný genius loci. Na druhou stranu je Řím taky občas dost špinavý a smradlavý, Římani jsou drzí a uřvaní a spolu s největšími skvosty se v něm zrodily i největší nectnosti dnešní civilizace. Ale to není v tuhle chvíli důležité. Důležité je, že je z Prahy vzdálený necelých 1400 kilometrů. A to znamená, že kdyby se vám zachtělo, dojeli byste tam s novým Peugeotem 508 na pouhou jednu nádrž.

Cílem Peugeotu bylo postavit dokonalý manažerský sedan, proto mu do vínku nadělili obrovskou 72litrovou nádrž, která vám při služebních cestách rozhodně ulehčí od častého řešení klasicky nejpalčivější otázky vytrvalostních jezdců: Pojedu rychle a ztratím čas tankováním, nebo zpomalím a ušetřím čas jízdou bez zastávky? Ne spotřeba, ale dojezd, to je oč tu běží!

Jenže bez nízké spotřeby samozřejmě obrovská nádrž neznamená nic, takže je velkou výhodou, když je motor asketa a z nádrže pouze skromně usrkává. Nová generace úsporných turbodieselů Peugeotu se jmenuje BlueHDi a v 508 ji můžete mít v podobě dvoulitru se 150 koni a manuálem nebo v silnější 180koňové verzi s automatem. Na oficiálních 4,2, respektive 4,4 litru na sto v průměru samozřejmě zapomeňte, ale skutečná spotřeba není o mnoho horší – dokonce i ta druhá, potenciálně více žíznivá verze zvládne jezdit při troše snahy za pouhých 5 litrů a přes šest se dostanou jen ti, co používají místo pravé boty cihlu.

 

Hlavní novinkou je však nový design přídě. Pamatujete si ještě, jak vypadal před faceliftem (připomenutí v TESTu ZDE)? Ne? Tak to si ho pamatujete naprosto správně, protože byl hodně nevýrazný. Popsali bychom ho smutným pokrčením ramen a bezradným zakroucením hlavou. Teď má však konečně osobitější, drsnější a přitažlivější tvář – lidé na ulici se za novou 508 otáčejí skoro jako za fešáckým RCZ. Přední světla taky můžete mít ve Full-LED variantě, která fantasticky projasní noc a bezpečně odhalí každého dobře maskovaného chodce na krajnici nebo sebevražedné zvíře ve křoví – za těch 27 tisíc (resp. 30 s dobře fungujícími automatickými dálkovými) skutečně stojí.

Poslední důležitá novinka je v interiéru – 508 se vzdala své varianty otočného ovladače podobného iDrive a vsadila na 7palcový centrální dotykový displej, přes který můžete snadno ovládat navigaci, rádio, telefon připojený přes bluetooth a další funkce. Klimatizaci (naštěstí) zůstaly klasické ovladače, ale jinak se plocha středového panelu a tunelu pěkně pročistila, což slouží 508 jen ke cti.

Všechny ostatní kvality 508 zůstaly zachovány – dobrá řidičská pozice (s šikovným Head-up displejem zobrazujícím rychloměr a pokyny navigace přímo v zorném poli), dostatek místa na zadních sedačkách (s příplatkovou čtyřzónovou klimatizací a zatažitelnými clonami na bočních i zadním okně za rozumných 12 tisíc) a obrovský kufr, na jehož konec skoro ani nedohlédnete (a bez plazení nedosáhnete – kombi SW je v tomhle směru rozhodně praktičtější).

Žádné větší zásahy nepotřebovaly ani jeho jízdní vlastnosti – není to jen tou nádrží velkou jako koupelnová vana, že má 508 cestovatelskou náturu. Hlavní roli v tom hraje pohodlně plavné naladění podvozku a nenáročně snadné řízení, které zaručí, že vás ani ta nejdelší cesta příliš neunaví. Motor si jen tiše přede, převodovka neznatelně řadí a auto svižně, ale uvolněně plachtí vstříc horizontu.

Všechno to, co z něj dělá tak skvělého parťáka na transkontinentální přelety, mu však hází klacky pod nohy, když z něj budete chtít mít závoďák – podvozek najednou přestane stíhat polykat nerovnosti, řadicí páčky pod volantem přichycené pevně ke sloupku řízení budou většinou mimo dosah vašich prstů (a když už na ně dosáhnete, reaguje na ně převodovka se zpožděním) a řízení bude mít moc pomalý převod, čímž se vám jen 508 snaží naznačit, že pro tenhle účel se nezrodila.

To ale není špatně – nakonec málokdo bude se svou manažerskou limuzínou brousit zatáčky Nürburgringu. Peugeot 508 naopak vyniká v tom, co majitelé od svých aut požadují – pohodlí, prostor, kvalitu, jednoduché ovládání a schopnost zdolávat dálkové trasy bez mrknutí blinkru – přihazuje k tomu přitažlivý design, neodolatelnou cenovou nabídku a navrch výhodu méně častých návštěv u čerpacích stanic, takže vás na cestách bude brzdit jen objem močových měchýřů posádky. A když už jsme tak u toho – držáky na lahve má 508 taky hodně prostorné.

Foto: Jan Svoboda

 

Technické parametry vozidla Peugeot 508 2,0 BlueHDi 180k EAT6:

Základní cena vozu

745 000 Kč

Motor

řadový čtyřválec, turbodiesel

Uložení motoru

vpředu napříč

Objem

1 997 cm3

Výkon

133 kW (180 koní) při 3 750 ot./min.

Točivý moment

400 Nm při 2 000 ot./min.

Hmotnost

1 720 kg

Výkon/hmotnost

104 koní/t

Zrychlení 0−100 km/h

8,5 s

Max. rychlost  

230 km/h

Převodovka

automatická, 6 rychlostí

Poháněná kola

přední

Spotřeba ve městě

5,2 l/100 km

Spotřeba mimo město 

4,0 l/100 km

Spotřeba kombinovaná

4,4 l/100 km

Objem palivové nádrže

72 l

Zavěšení přední nápravy

McPherson

Zavěšení zadní nápravy

vlečená ramena

Rozměr pneumatik

235/45 R18

Délka

4 830 mm

Šířka

1 853 mm

Výška

1 456 mm

Rozvor náprav

2 817 mm

Objem zavazadlového prostoru

515 l

 

 

Peugeot 508 AUT

2,0 BlueHDi (180 koní)

Ford Mondeo PowerShift

2,0 TDCi (180 koní)

Mazda6 AUT

2,2 SKY-D (150 koní) 

VW Passat DSG

2,0 TDI (190 koní)

0-100 8,5 s

4,4 l/100km

kufr: 515 l

0-100 8,6 s

4,8 l/100km

kufr: 541 l

0-100 9,8 s

4,8 l/100km

kufr: 489 l

0-100 7,7 s

4,5 l/100km

kufr: 586 l

cena: 745 000 Kč

(Akční cena)

cena: 804 990 Kč cena: 799 900 Kč cena: 849 900 Kč

Galerie

Komentáře