foto Driversweb.cz

Škoda Octavia Scout 2,0 TDI DSG – nepřehlédnutelná

Datum článku: 19.2.2015 | Autor textu: Martin Jánský

I když neumíte vázat uzly, rozdělat oheň bez sirek, stopovat zvířata ani lovit bobříky, může pro vás skaut být tím pravým klubem, do kterého byste se měli přihlásit. Jen si nejdřív zjistěte, jestli mají jako služebáky ta správná auta...

Třikrát sláva! Už nemusíte v tuningových katalozích naklikávat mračítka, násosky na kapotu, hliníkové kliky ani samolepky s plameny, abyste svou novou Octavii odlišili od mraků ostatních, které potkáváte denně na každém rohu. Ve Škodě na vás mysleli a do nabídky zahrnuly dvě vylepšené verze, které si se základem pro obchodní cestující skutečně nikdo nesplete: pokud toužíte po rychlosti, musíte sáhnout po bájném eresu, nejrychlejším sériovém autě v historii značky (pro mnohé určitě nejlepším autě vůbec, ale my to vidíme trochu jinak), a pro ty, co pokukují po drsnějším stylu SUV, ale nechtějí žít s jeho mamutími rozměry, je tu Scout.

Scout, který se představil už v minulé generaci Octavie, je totiž v jádru pořád stejné rozumné rodinné auto, jen s přidanou hodnotou navíc – nabízí lepší průchodnost terénem díky o 3 cm vyššímu podvozku, pohonu všech kol formou mezinápravové spojky Haldex poslední generace a zakrytování podvozku. Navíc má 17palcová litá kola s neokoukaným designem a pochopitelně frajerské oplastování, bez kterého by mu ty offroadové ambice zaručeně nikdo nevěřil. Jenže když se podíváte dolů na přední nárazník, objevíte kus stříbrného plastu, který se zjevně nemohl rozhodnout, jestli bude imitací plechu pod motorem nebo nádechu vzduchu, a tak se stal obojím (ani nemluvě o křehkém radaru kousek nad ním). Hádám, že offroadisti právě spadli smíchy pod stůl.

Jasně, tohle vážně není a nikdy ani neměl být skutečný terénní drsňák, který si libuje ve šplhání po horách nebo plácání v bahně, vždyť už se vzdal i toho legračního madla před spolujezdcem. Přesto toho zvládne víc, než byste možná čekali – a hlavně víc, než by se beztak většina majitelů nablýskaných SUV odvážila. Stačí trochu zkušenější řidič, který dokáže chytře využít 171 milimetrů světlé výšky a nájezdových úhlů 16,7° vpředu a 13,8° vzadu, a Scout si může troufnout na stejně náročné překážky jako X3 nebo Macan.

A přesto za tyhle bonusové mimosilniční možnosti nezaplatíte žádným ústupkem ze silničních schopností nové Octavie. I Scout má totiž skvěle vyvážené šasi, nabízející spoustu jistoty a až překvapivou lehkonohost v zatáčkách, kde čtyřkolka proaktivně připojuje zadní nápravu, čímž přidává vítanou trakci a pomáhá mírně utáhnout stopu. Při správném používání se tedy nikdy nedočkáte nedotáčivosti, jen příjemné neutrality. A i když jsme si u standardní Octavie na poddajnost nemohli stěžovat, podvozek Scoutu je ještě plavnější – naprosto ukázkově žehlí nerovnosti povrchu a všechny výmoly převádí jen na mírné zhoupnutí. Na českých silnicích je tahle vlastnost hodně vítaná a plně využitá.

Scout patří až na vrchol nabídky Octavie, takže je dodáván s bohatou standardní výbavou a pouze se silnějšími motory – benzinovým 1,8 TSI (180 k) s DSG a naftovým 2,0 TDI ve slabší 150koňové verzi v manuálu nebo silnější 180koňové s DSG. Poslední jmenovaný je převzatý přímo z eresa pro šetřílky, do Scouta však zapadne mnohem přirozeněji. Příjemná porce výkonu se navíc skvěle hodí pro bezpečné předjíždění a nebudete ji proklínat ani při návštěvách benzinky – není problém jezdit pod šest litrů na sto a na padesátilitrovou nádrž tak najet přes 800 kilometrů. To ho spolu s hladce a chytře řadící převodovkou DSG, radarovým tempomatem s asistentem pro jízdu v pruhu a už chváleným měkkým podvozkem, se kterým se nemusíte bát ani cest po D1, přímo předurčuje pro roli dálkového cestovatele. A právě pro tento účel si ho budou zákazníci nejčastěji pořizovat.

  

Třetí generace Octavie dospěla a Scout spolu s ní. Už nepřipomíná jen nějaký náhlý rozmar znuděných produktových plánovačů, ale konečně našel v nabídce Škody své jasné místo a cílovou skupinu, která touží po tom nejlepším z Octavie – praktičnosti, prostornosti, spolehlivosti a pracovitosti – šmrncnutém trochou módní SUVčkovitosti. Jako bonus je tu porce vkusné odlišnosti k radosti všech majitelů toužících po nepřehlédnutelnosti. A k vzteku všech tunerských firem.

foto: Jiří Čermák

 

Technické parametry vozidla Škoda Octavia Scout 2,0 TDI DSG:

Základní cena vozu

742 900 Kč

Motor

řadový čtyřválec, turbodiesel

Uložení motoru

vpředu napříč

Objem

1 968 cm3

Výkon

135 kW (184 koní) při 3 500 ot./min.

Točivý moment

380 Nm při 1 750 - 3 000 ot./min.

Hmotnost

1 559 kg

Výkon/hmotnost

118 koní/t

Zrychlení 0−100 

7,8 s

Max. rychlost  

219 km/h

Převodovka

automatická dvouspojková, 6 rychlostí

Poháněná kola

všechna čtyři prostřednictvím mezinápravové spojky Haldex

Spotřeba ve městě

5,8 l/100 km

Spotřeba mimo město 

4,6 l/100 km

Spotřeba kombinovaná

5,1 l/100 km

Objem palivové nádrže

55 l

Zavěšení přední nápravy

McPherson

Zavěšení zadní nápravy

víceprvkové

Rozměr pneumatik

225/50 R17

Délka

4 685 mm

Šířka

1 814 mm

Výška

1 531 mm

Rozvor náprav

2 679 mm

Objem zavazadlového prostoru

610 l

 

 

Potěšilo nás: Zklamalo nás:
+ Terénní možnosti navíc bez omezení silničních schopností   – No, vlastně nic...  
+ Plavný podvozek  
+ Nepřehlédnutelná odlišnost  
+ Úspornost a kultivovanost  
+ Promyšlená praktičnost  

 

Škoda Octavia Scout

2,0 TDI (184 koní) 

Seat Leon X-Perience

2,0 TDI (184 koní) 

VW Passat Alltrack

2,0 TDI (190 koní) 

Subaru Outback

2,0 D (150 koní)

0-100 7,8 s

5,1 l/100km

kufr: 610 l

0-100 7,1 s

5,1 l/100km

kufr: 587 l

0-100 7,8 s

4,8 l/100km

kufr: 650 l

0-100 9,7 s

6,3 l/100km

kufr: 526 l

cena: 742 900 Kč

cena: 730 900 Kč

cena:  N/A kč

cena: 969 000 Kč

Galerie

Komentáře