foto Driversweb.cz

Honda CR-Z Mugen concept – konečně to pravé CR-Z

Datum článku: 18.5.2011 | Autor textu: Martin Jánský

Dvorní ladič Hondy se podíval na CR-Z a vytvořil auto, jímž mělo být už od začátku.

Nástupce CRX, inspirace pro design, zachování jejho ducha... joooo, blablabla. Nakonec jsme skončili s autem, které bylo moc těžké, slabé, pomalé, mělo moc měkký podvozek a nemělo nadšenému řidiči moc co nabídnut. Snad jen nadšenému zahrádkáři, který mohl pěstovat své kytičky. Přímo na displeji auta. Prý sportovního. Brrr, strašidelná představa. Hondě ale nejspíš došlo, jakou chybu udělala, a nechala do hry vložit Mugen, který je zřejmě plný bláznů a maniaků. Alespoň soudě dle jimi upraveného extrémistického Civicu Type-R.

Naštěstí u CR-Z tak daleko s úpravami nezašli, protože Civic Mugen byl sice inspirativní, ale také nemístně drahý a na běžné silnici prachmizerně použitelný. Běžná CR-Z produkuje ze své patnáctistovky kombinované s elektromotorem IMA (Integrated Motor Assist) pouhých 115 koní, u Mugenu dali motor kompresor a celkový výkon teď je rovných 200 koní. Navíc se podařilo auto odlehčit o pěkných 50 kg, kapota je teď z karbonu a kola jsou extra lehké liťáky Mugen. Pohráli si i s nastavením podvozku, samozřejmostí jsou větší brzdy a rozhodně by to na japonské tuningové scéně nešlo bez spoilerů a dalších aerodynamických prvků, o kterých Mugen přísahá, že jsou plně funkční. Výsledkem by mělo být zrychlení 0-100 za solidních 6,6 s, což je hodnota na úrovni CTR. A díky elektromotoru vás nejspíš nesežere na spotřebě.

A teď to nejdůležitější – dostane se do výroby? Honda tvrdí, že verze Mugen je a zůstane jediná svého druhu, nicméně je už skoro jisté, že silnější a sportovnější CR-Z se do výroby podívá. I proto nejsou úpravy Mugen tak extrémní. Kolik inspirace si ale vezme z verze Mugen je prozatím velkou neznámou. Mugen CR-Z se světu ukáže už za pár týdnů na Festivalu rychlosti v Goodwoodu.

Názor Driverswebu: Ehm, ale ani tak to pořád není nástupce CRX, chápeme se? Pořád je tu pro malé, praktické a lehké sportovní auto velký prostor. A když Toyota oživuje AE-86...

Galerie

Komentáře