foto Driversweb.cz

Nissan Qashqai 1,6 DIG-T – ještě sofistikovanější

Datum článku: 15.1.2018 | Autor textu: Martin Jánský | Autor fotografií: Martin Jánský

Nová tvář, kvalitnější provedení, moderní technologie – takhle má vypadat správný facelift!

Asi jsem konečně prozřel, nebo možná jen stárnu a pohodlním, ale nastupování a vystupování do/z Qashqaie je vážně perfektně komfortní. Žádný pád do hlubin kanálu ani drápání se na Sněžku – zadek mám akorát ve výšce sedáku, takže do auta jednoduše vstoupím. Už vážně chápu, proč lidi tyhle crossovery tolik milují.

Zvlášť, když tím nepřijdou o nic z jízdních vlastností – Qashqai totiž jezdí stejně dobře jako obyčejný hatchback. Vlastně jezdí dokonce lépe než mnohé z nich! Podvozek má perfektně poddajný a pohodlný, přitom vyniká stabilitou a precizností, ve vinglu se zakousne do stopy a proletí ji bez známky náklonu. Crossovery se většinou se zatáčkami trochu perou, Qashqai je ale vyloženě miluje.

Nejvíc si je užijete s turbobenzinovým motorem 1,6 DIG-T. Abyste z něj dostali maximum, musíte ho popohnat přesnou řadicí pákou a nechat rozmotat až ke třem tisícům, kde zabere naplno a předvede vám všech svých 160 koní a 240 Nm. Při běžné jízdě je však naprosto tichoučký a i kolem dvou tisíc otáček má tak akorát zátahu na svižné odpíchnutí, abyste nebyli za loudaly. Podle zátěže v tom pak budete mezi šesti a osmi litry.

Těch 160 koní neudělá z Qashqaie žádnou raketu, ale představuje to příjemný posun oproti letargické dvanáctistovce. Jestli ale nikam nespěcháte a raději si užíváte pohodlí a luxusu, můžete klidně ušetřit 50 tisíc a za ty se při specifikaci auta pěkně rozšoupnout! Co třeba audio Bose, panoramatické střešní okno, LED světla, 360° kamerový parkovací systém nebo sofistikovaný jízdní asistent ProPILOT?

  

Facelift v půlce životního cyklu totiž kromě upraveného designu s kompletně přepracovanou přídí s LED světly zvenku, nového volantu a pár dalších detailů uvnitř, lepšího odhlučnění a vylepšené aerodynamiky přinesl především moderní technologie usnadňující řízení. Ke stávajícímu sledování únavy řidiče, čtení značek, nouzovému brzdění (s detekcí chodců) a sledování jízdy v pruhu tak přibylo udržování jízdy v pruhu s radarovým tempomatem nebo poloautomatické parkování s varováním před projíždějícími auty při couvání.

ProPILOT se však ještě ladí pro evropský trh, takže do nabídky dorazí až na jaře 2018. Vy skromnější ale můžete vyrazit pro faceliftovaný Qashqai už teď, protože ho Nissan nabízí ve výhodné akční výbavě Czech Line s velmi lákavým poměrem hodnoty (duální klima, 17“ liťáky, navigace, LED denní svícení, nouzové brzdění, sledování jízdy v pruhu, parkovací senzory vpředu i vzadu a spoustu dalších šikovných věcí) a ceny (1,2 DIG-T za skvělých 499 tisíc, silnější 1,6 DIG-T o 50 tisíc dráž).

Faceliftovaný Qashqai má tedy dostatek argumentů, kterými vás dokáže přesvědčit. Je dost prostorný, praktický, sofistikovaný a atraktivní. Pravda, není to vyloženě auto, ze kterého si sednete na zadek, ale že nehraje na pozlátko a staví na skutečné kvalitě a propracovanosti je vlastně spíš dobře. Tak honem nasedat – aspoň si ověříte, že jsem s tím pohodlím fakt nekecal.

Foto: autor

 

Potěšilo nás: Zklamalo nás:
+ Vynikající podvozek – Řízení není příliš inspirativní   
+ Prostor a praktičnost  
+ Silný a tichý motor  
+ Výhodná akční vábava Czech Line     

Technické parametry vozidla Nissan Qashqai DIG-T 160:

Základní cena vozu

493 000 Kč

Motor

řadový čtyřválec, turbo

Uložení motoru

vpředu napříč

Objem

1 618 cm3

Výkon

120 kW (163 k) při 5 600 ot./min.  

Točivý moment

240 Nm při 2 000 - 4 000 ot./min.

Hmotnost

1 369 kg

Výkon/hmotnost

119 koní/t

Zrychlení 0−100 km/h

8,9 s

Max. rychlost  

200 km/h

Převodovka

manuální, 6 rychlostí  

Poháněná kola

přední

Spotřeba kombinovaná

5,8 l/100 km

Objem palivové nádrže

65 l

Zavěšení přední nápravy

McPherson

Zavěšení zadní nápravy

víceprvkové

Rozměr pneumatik

215/55 R18

Délka

4 394 mm

Šířka

1 806 mm

Výška

1 590 mm

Rozvor náprav

2 646 mm

Objem zavazadlového prostoru 

410 l

Galerie

Komentáře