foto Driversweb.cz

Peugeot 5008 2,0 BlueHDi GT – sedmimístný lev

Datum článku: 2.11.2017 | Autor textu: Martin Jánský | Autor fotografií: Martin Jánský

Peugeot jde s dobou a nudné sedmimístné MPV nahradil atraktivním sedmimístným SUV. Měli byste si pro něj hned běžet?

Tenhle trik se Peugeotu vážně povedl – při návrhu nové generace SUV se vykašlal na pohon všech kol, protože ho majitelé crossoverů stejně nevyužívají, a místo vývoje drahé sofistikované platformy použil osvědčenou jednodušší (C4 Picasso). Ušetřené peníze raději nasypal do toho, co majitelé opravdu ocení – do stylového interiéru plného moderních technologií. A navíc místo jednoho auta postavil hned dvě!

Model 5008 je totiž v podstatě prodlouženou, luxusnější variantou oblíbeného modelu 3008 – má stejně atraktivní design zvenku i zevnitř, stejnou nálož technologií  (adaptivní tempomat, udržování jízdy v pruhu, parkovací asistent a další) a stejnou nabídku motorů (130koňový tříválec 1,2 Puretech, 165koňový čtyřválec 1,6 THP, 120koňový diesel 1,6 a větší 2,0 se 150 a 180 koni).

Hlavní rozdíl tedy vážně představuje těch 20 cm délky navíc – o 16 cm narostl rozvor, takže je na zadních (posuvných) sedačkách místa jako v manažerské limuzíně, za nimi je pak ještě 720litrový zavazadelník (3008 má 520 litrů), kam se vešly další dvě sedačky. Mají ale spíš nouzový charakter (pro děti na kratší cesty), zase takový gigant 5008 není.

Pochopitelně i jízdní zážitek je obdobný – obě auta jsou pro ty, co se raději vezou, než řídí, proto je ovládání nenáročné a ještě dál ulehčené jízdními asistenty. 5008 přibrala oproti 3008 snesitelných cca 70 kilo, takže nepůsobí neohrabaněji než menší sourozenec. Obě auta mají raději rozvážnější zacházení, což určitě ocení i posádka. Jízda je tak pohodlná, klidná, tichá a bezpečná a celý zážitek uvolňující.

Jediné, co ho trochu ruší (stejně jako u 3008 GT), je šestistupňový automat, který se sice ze všech sil snaží vyhlazovat řazení, ale ne vždy je dost obratný, chytrý a rychlý, a podvozek, který se na horším asfaltu otřásá (díky delšímu rozvoru je na tom lépe než 3008, kterou jsme TESTovali ZDE). Není to vyloženě otravné, ale u vrcholné verze s cenovkou 945 tisíc bychom očekávali lepší vychování. Pravděpodobně ale tahle nectnost půjde stejně jako u 3008 (TEST ZDE) vyléčit pořízením lacinější verze s menšími koly (GT verze jezdí na devatenáctkách) a/nebo lehčím benzinovým motorem (ale takhle velké auto si už říká o diesel).

5008 ale s konkurencí vytře podlahu, když dojde řeč na interiér. Architektura je neokoukaná a materiály kvalitní, všechno je navržené s ohledem na funkci i styl. Digitální palubka i-Cockpit vypadá nádherně, vedle máte 8“ dotykový displej infotainmentu, pod ním piánové ovládací tlačítka, všude kolem jsou lány kůže a celé je to osvětlené skrz panoramatickou střechu ve dne a ambientním osvětlením v noci. Vsadím se, že tohle zákazníci ocení víc než sportovní průjezdy zatáčkami.

  

Peugeot 5008 i 3008 se tak i bez pohonu všech kol (v reálném světě stejně víc užijete světlou výšku a vyšší řidičskou pozici) řadí k tomu nejlákavějšímu zboží v sekci SUV – nabízejí skvělý design, úžasný interiér, solidní jízdní vlastnosti a spoustu prostoru. Za větší 5008 navíc připlatíte pouhých 50 tisíc, takže se v požadavcích na životní prostor nemusíte vůbec nechat omezovat. Kdepak, tohle se Peugeotu vážně povedlo!

Foto: autor

 

Potěšilo nás: Zklamalo nás:
+ Lákavý design zvenku – Těžkopádná jízda
+ Ještě lákavější zevnitř – Pomalejší automat   
+ Spousta prostoru  
+ Nálož moderních technologií     

Technické parametry vozidla Peugeot 5008 GT 2,0 BlueHDi:

Základní cena vozu

945 000 Kč

Cena již od 610 000 Kč

Motor

řadový čtyřválec, turbodiesel

Uložení motoru

vpředu napříč

Objem

1 997 cm3

Výkon

133 kW (180 koní) při 3 750 ot./min.  

Točivý moment

400 Nm při 2 000 ot./min.

Hmotnost

1 605 kg

Výkon/hmotnost

112 koní/t

Zrychlení 0−100 km/h

9,1 s

Max. rychlost  

208 km/h

Převodovka

automatická, 6 rychlostí  

Poháněná kola

přední

Spotřeba kombinovaná

4,8 l/100 km

Objem palivové nádrže

56 l

Zavěšení přední nápravy

McPherson

Zavěšení zadní nápravy

kliková s vlečenými rameny

Rozměr pneumatik

235/50 R19

Délka

4 641 mm

Šířka

1 844 mm

Výška

1 640 mm

Rozvor náprav

2 840 mm

Objem zavazadlového prostoru 

780 l

Galerie

Komentáře