Datum článku: 24.4.2018 | Autor textu: Martin Jánský | Autor fotografií: Martin Jánský
Typická francouzská extravagance a pohodový přístup k životu v kapesním balení.
Když se rozdával styl, stál Citroën C3 v první řadě a určitě si byl i pro nášup. Extravagantní design vylepšují barevné doplňky a airbumpy na bocích, interiér je plný barev a netradičních řešení, jako jsou třeba kožené popruhy místo madel dveří. Nic podobného ani v tak designově uvolněné třídě, jako jsou malá auta, jinde neuvidíte. Za to když se rozdával výkon, už se na něj nejspíš nedostalo...
Tedy ne že by 82 koní, které dává atmosférický tříválec, bylo vyloženě málo, ale musíte nad nimi pořádně práskat bičem, abyste je přinutili ke klusu. To s turbem jede C3 daleko lépe. Najednou se vaše stádo rozšíří na 110 plnokrevníků – ale ještě důležitější je nárůst krouťáku ze 118 (@2750 ot/min) na 205 (@1500 ot/min). Na stovce jste tak o 5 sekund rychleji a i pružné zrychlování působí docela bezpracně.
Najednou si tak můžete troufnout předjíždět i bez intenzivního plánování a na dálnici se nemusíte bát vjet do levého pruhu! Motor přitom nijak neruší – většinu času si jen tlumeně brumlá, a když ho popoženete plynem, tak příjemně jadrně vrčí. Jen škoda, že Citroën tenhle motor nabízí jen s automatem.
Ten je totiž rozvážný a nemá rád, když se na něj spěchá. Většinu času funguje naprosto bezchybně, chytře a hladce mění rychlostní stupně, jen občas v nestandardních situacích zaškobrtne, pocukne nebo zaváhá. Ale klidně mu to prominete, zvlášť pokud jste někdy zažili předchozí robotizovaný manuál – tohle je proti němu úžasný pokrok!
A automat se nakonec perfektně hodí k pohodě, která z celé C3 vyzařuje. Sedačky jsou neobvykle ploché a měkoučké, podvozek je houpavě komfortní ( z čehož pramení poněkud neklidná jízda ve vyšších rychlostech), řízení je pomalé – auto vám zkrátka říká, abyste za jeho volantem zpomalili, vypnuli a relaxovali. Prostě si užívali život v ležérním francouzském stylu. A takhle příjemná nabídka se jen velmi těžko odmítá…
Foto: autor
Potěšilo nás: | Zklamalo nás: |
+ Sympaticky odlišný design | – ...který je však v nabídce pouze s automatem |
+ Uvolněný charakter | – Neklidná jízda vy vyšších rychlostech |
+ Pohodlná jízda | |
+ Nenucené tempo s turbomotorem... |
Technické parametry vozidla Citroën C3 1,2 PureTech EAT6:
Základní cena vozu |
|
Motor |
řadový tříválec, turbo |
Uložení motoru |
vpředu napříč |
Objem |
1 199 cm3 |
Výkon |
81 kW (110 k) při 5 500 ot./min. |
Točivý moment |
205 Nm při 1 500 ot./min. |
Hmotnost |
1 165 kg |
Výkon/hmotnost |
94 koní/t |
Zrychlení 0−100 km/h |
9,8 s |
Max. rychlost |
188 km/h |
Převodovka |
automatická, 6 rychlostí |
Poháněná kola |
přední |
Spotřeba kombinovaná |
5,2 l/100 km |
Objem palivové nádrže |
45 l |
Zavěšení přední nápravy |
McPherson |
Zavěšení zadní nápravy |
vlečená ramena |
Rozměr pneumatik |
195/65 R15 |
Délka |
3 996 mm |
Šířka |
1 749 mm |
Výška |
1 474 mm |
Rozvor náprav |
2 540 mm |
Objem zavazadlového prostoru |
300 l |