Datum článku: 15.1.2018 | Autor textu: Martin Jánský | Autor fotografií: Martin Jánský
Nová tvář, kvalitnější provedení, moderní technologie – takhle má vypadat správný facelift!
Asi jsem konečně prozřel, nebo možná jen stárnu a pohodlním, ale nastupování a vystupování do/z Qashqaie je vážně perfektně komfortní. Žádný pád do hlubin kanálu ani drápání se na Sněžku – zadek mám akorát ve výšce sedáku, takže do auta jednoduše vstoupím. Už vážně chápu, proč lidi tyhle crossovery tolik milují.
Zvlášť, když tím nepřijdou o nic z jízdních vlastností – Qashqai totiž jezdí stejně dobře jako obyčejný hatchback. Vlastně jezdí dokonce lépe než mnohé z nich! Podvozek má perfektně poddajný a pohodlný, přitom vyniká stabilitou a precizností, ve vinglu se zakousne do stopy a proletí ji bez známky náklonu. Crossovery se většinou se zatáčkami trochu perou, Qashqai je ale vyloženě miluje.
Nejvíc si je užijete s turbobenzinovým motorem 1,6 DIG-T. Abyste z něj dostali maximum, musíte ho popohnat přesnou řadicí pákou a nechat rozmotat až ke třem tisícům, kde zabere naplno a předvede vám všech svých 160 koní a 240 Nm. Při běžné jízdě je však naprosto tichoučký a i kolem dvou tisíc otáček má tak akorát zátahu na svižné odpíchnutí, abyste nebyli za loudaly. Podle zátěže v tom pak budete mezi šesti a osmi litry.
Těch 160 koní neudělá z Qashqaie žádnou raketu, ale představuje to příjemný posun oproti letargické dvanáctistovce. Jestli ale nikam nespěcháte a raději si užíváte pohodlí a luxusu, můžete klidně ušetřit 50 tisíc a za ty se při specifikaci auta pěkně rozšoupnout! Co třeba audio Bose, panoramatické střešní okno, LED světla, 360° kamerový parkovací systém nebo sofistikovaný jízdní asistent ProPILOT?
Facelift v půlce životního cyklu totiž kromě upraveného designu s kompletně přepracovanou přídí s LED světly zvenku, nového volantu a pár dalších detailů uvnitř, lepšího odhlučnění a vylepšené aerodynamiky přinesl především moderní technologie usnadňující řízení. Ke stávajícímu sledování únavy řidiče, čtení značek, nouzovému brzdění (s detekcí chodců) a sledování jízdy v pruhu tak přibylo udržování jízdy v pruhu s radarovým tempomatem nebo poloautomatické parkování s varováním před projíždějícími auty při couvání.
ProPILOT se však ještě ladí pro evropský trh, takže do nabídky dorazí až na jaře 2018. Vy skromnější ale můžete vyrazit pro faceliftovaný Qashqai už teď, protože ho Nissan nabízí ve výhodné akční výbavě Czech Line s velmi lákavým poměrem hodnoty (duální klima, 17“ liťáky, navigace, LED denní svícení, nouzové brzdění, sledování jízdy v pruhu, parkovací senzory vpředu i vzadu a spoustu dalších šikovných věcí) a ceny (1,2 DIG-T za skvělých 499 tisíc, silnější 1,6 DIG-T o 50 tisíc dráž).
Faceliftovaný Qashqai má tedy dostatek argumentů, kterými vás dokáže přesvědčit. Je dost prostorný, praktický, sofistikovaný a atraktivní. Pravda, není to vyloženě auto, ze kterého si sednete na zadek, ale že nehraje na pozlátko a staví na skutečné kvalitě a propracovanosti je vlastně spíš dobře. Tak honem nasedat – aspoň si ověříte, že jsem s tím pohodlím fakt nekecal.
Foto: autor
Potěšilo nás: | Zklamalo nás: |
+ Vynikající podvozek | – Řízení není příliš inspirativní |
+ Prostor a praktičnost | |
+ Silný a tichý motor | |
+ Výhodná akční vábava Czech Line |
Technické parametry vozidla Nissan Qashqai DIG-T 160:
Základní cena vozu |
|
Motor |
řadový čtyřválec, turbo |
Uložení motoru |
vpředu napříč |
Objem |
1 618 cm3 |
Výkon |
120 kW (163 k) při 5 600 ot./min. |
Točivý moment |
240 Nm při 2 000 - 4 000 ot./min. |
Hmotnost |
1 369 kg |
Výkon/hmotnost |
119 koní/t |
Zrychlení 0−100 km/h |
8,9 s |
Max. rychlost |
200 km/h |
Převodovka |
manuální, 6 rychlostí |
Poháněná kola |
přední |
Spotřeba kombinovaná |
5,8 l/100 km |
Objem palivové nádrže |
65 l |
Zavěšení přední nápravy |
McPherson |
Zavěšení zadní nápravy |
víceprvkové |
Rozměr pneumatik |
215/55 R18 |
Délka |
4 394 mm |
Šířka |
1 806 mm |
Výška |
1 590 mm |
Rozvor náprav |
2 646 mm |
Objem zavazadlového prostoru |
410 l |