foto Driversweb.cz

Hyundai Kona 1,0 T-GDI – sympatický žabák

Datum článku: 12.7.2018 | Autor textu: Martin Jánský | Autor fotografií: Jiří Čermák

Pod divoce stylizovaným kabátem se skrývá povedené auto našlapané moderní výbavou.

Když už na party dorazíte pozdě, musí to být aspoň ve velkém stylu – proto dal Hyundai svým designérům volnou ruku a ti vytvořili auto, které svým leskem snadno zastíní i disko kouli. Díky bláznivému mixu divokých tvarů, dělených světel, ochranných plastů, chromových prvků a několika sudů zářivě zelené barvy Konu vážně nepřehlédnete.

Kus toho bláznění se přenáší i do interiéru v podobě doplňků v barvě karoserie – rámečky výdechů klimatizace nebo řadicí páky, čalounění sedadel a dokonce i bezpečnostní pásy. To vše příjemně oživuje jinak docela konvenční kabinu (velikostně odpovídá zhruba i20, s 361litrovým kufrem ho ale překonává) moderního střihu.

Skrz na skrz moderní je také výbava – pro Konu si můžete naporoučet LED světla, kupu jízdních asistentů (automatické dálky, nouzové brzdění nebo udržování jízdy v pruhu, ale paradoxně ne adaptivní tempomat), 8palcový dotykový infotainment s online službami a bezdrátovým nabíjením telefonu, head-up displej nebo ventilovaná sedadla a řadu dalších prvků, které ve třídě kompaktních crossoverů ještě zdaleka nejsou standardem.

  

To vše je možné jen díky tomu, že Kona stojní na zcela nové platformě, která umožňuje i čistě elektrickou variantu (204 koní, dojezd až 482 km), která dorazí již brzy na trh. Zatím ale můžete vybírat jen z turbodieselu 1,7 CRDi (se 115 nebo 136 koni) a dvou benzinových motorů: čtyřválcové 1,6 T-GDI se 177 koni a litrového tříválce se 120 koni. K dispozici je 7stupňový dvouspojkový automat a kupodivu také pohon 4x4, který kromě T-Rocu, Mokky a Vitary v téhle třídě jinde nenajdete.

Stejně jako T-Roc má i Kona nepříjemnou tendenci lézt ve vyšších specifikacích do peněz, ale můžete si být jistí, že o nic nepřijdete, ani když se budete držet při zemi. Vlastně by nás vůbec nepřekvapilo, kdyby litrové turbo s manuálem a předokolkou byl nejlepší verzí.

Motor má totiž díky tříválcové koncepci spoustu chuti do života a nechá se točit až k červenému poli za nadšeného vrčení, podvozek bez zbytečných kil působí hbitě a ochotně sebou nechá smýknout do zatáčky (předokolky mají vlečená ramena, čtyřkolky víceprvek) a řízení vám aspoň nehází klacky pod nohy. Podvozek je kvůli krátkému rozvoru a vyšší stavbě trochu uskákaný, ale nikdy nepůsobí nepohodlně, zbytečně se nenaklání a drží stopu. Kona vás za volantem nestrhne, ale působí velmi sympaticky.

Vlastně tenhle popis jde použít na celé auto – Kona je po všech stránkách povedené auto bez větších chyb (na pár místech trpí laciným základem, nepřináší z praktického pohledu nic navíc). Snad jediným problémem je, že za podobné peníze můžete mít větší a lépe vybavenou i30 (klidně v praktickém kombíku nebo elegantním Fastbacku, pokud vám nudný hatch nevoní). Ale pokud chcete crossover a překousnete trochu divoký design, je Kona velmi lákavou volbou.

Foto: Jiří Čermák

 

Potěšilo nás: Zklamalo nás:
+ Nikdo ho nepřehlédne    – Z pohledu praktičnosti nepřináší nic navíc   
+ Barevnější interiér – Nemá adaptivní tempomat
+ Povedený motor – Vyšší verze lezou do peněz
+ Příjemně se řídí  
+ Možnost pohonu 4x4  

Technické parametry vozidla Hyundai Kona 1,0 T-GDI:

Základní cena vozu

409 990 Kč

Motor

řadový tříválec, turbo

Uložení motoru

vpředu napříč

Objem

998 cm3

Výkon

88 kW (120 k) při 6 000 ot./min.  

Točivý moment

172 Nm při 1 500 - 4 000 ot./min.

Hmotnost

1 298 kg

Výkon/hmotnost

92 koní/t

Zrychlení 0−100 km/h

12 s

Max. rychlost  

181 km/h

Převodovka

manuální, 6 rychlostí  

Poháněná kola

přední

Spotřeba kombinovaná

5,5 l/100 km

Objem palivové nádrže

50 l

Zavěšení přední nápravy

McPherson

Zavěšení zadní nápravy

vlečená ramena

Rozměr pneumatik

215/60 R16

Délka

4 165 mm

Šířka

1 800 mm

Výška

1 550 mm

Rozvor náprav

2 600 mm

Objem zavazadlového prostoru 

361 l

Galerie

Komentáře