foto Driversweb.cz

Sraz Klubu sportovních aut, Brno 2012

Datum článku: 14.5.2012 | Autor textu: Martin Jánský

Další ročník tradičního jarního srazu KSA na Masarykově okruhu poctilo svou přízní nádherné počasí, dorazily spousty sportovních aut a davy diváku. Největší sraz v dějinách KSA vyšel jednoduše dokonale. Máme pro vás fotky i video!

loni jsem se rozplýval nad zvuky, které tu dokáží obšťastnit ucho znalce, tentokrát to zkusím vzít odjinud a stejně nadšeně, protože já to tady skutečně miluji. Miluji ten hladký, mírně pogumovaný asfalt. Miluji vůni benzinu a spálených pneumatik. Miluji tu lepkavou měkkost sjetých gum a žmolky, které se všude povalují. Miluji ty černé šmouhy na asfaltu, abstraktní malby přemotorovaných bestií. Miluji boxy skrývající ve svém stínu odpočívající auta. Miluji ten přesně organizovaný shon příprav strojů často doprovázený cvakáním heverů a kňučením pneumatických pistolí. Miluji tu uvolněnou atmosféru plnou úsměvů jezdců po svých stintech i koncentrované výrazy těch, kteří se na jízdu teprve chystají. Miluji tu směs nadšení a napětí, která podobné akce provází.

Klid před bouří, čas na pózování a autogramy

To vše srazy KSA nabízí plnou měrou, navíc přidávají i auta. Ne, vlastně AUTA! Auta, o kterých všichni jen sníme, hltáme každé napsané slovo, studujeme fotky, sledujeme videa. Když se pak někde byť jen na zlomek vteřiny mihnou ulicí, jsme skoro v extázi. A pak dorazíte na sraz KSA a jste na infarkt. Všude poházená Ferrari a Lamborghini, Porsche 911 je tu skoro nepočítaně, zástupy GT-R se tu líně plouží parkovišti. Všechny hot hatche jsou zcela přehlédnutelné, Imprezy, Eva a Zetka, která by vás jindy přinutila zbystřit a zaradovat se, najednou působí v této společnosti podivně fádně.

Vyberte si jedno. JEN jedno?!

Na vrcholu všeho toho hemžení je bájný Veyron, jehož mnozí lidé kritizují a opovrhují jím. Protože ho nechápou. Bugatti Veyron je v první řadě umělecké dílo. Na první pohled bláznivý projekt Ferdinand Piëcha, který chtěl ambiciózně zhmotnit nadřazenost koncernu Volkswagen stavbou nejrychlejšího sériového automobilu na světě. A to je přesně to, co koupí Bugatti dostanete – brilantní konstruktérský počin, dokonalé luxusní dílo, které za nadpozemskou cenu nabídne nadpozemské výkony hrstce vyvolených požadujících za své peníze jen to nejlepší. Jsou supersporty levnější, dramatičtější, hlasitější, hbitější… ale jen jeden je ten nejrychlejší, ať si o tom chlapíci z amerických kůlen myslí, co chtějí. Veyron se vám nemusí líbit, ale musíte ho respektovat za to, jaký nesmírný a přitom snadno přístupný výkon světu přinesl. Opravdový milník.

Automobilová celebrita v centru zájmu davů

Veyron svou výkonovou nadřazenost předvedl i na okruhu. Po loňském debutu na trati si řada lidí postěžovala, že jim jízda Veyronu nepřišla ani dost rychlá, ani dost dramatická, ani dost hlučná. Tentokrát se Nikolaos Seizis, zakladatel klubu a organizátor srazu, rozhodl dát rychlosti Veyronu perspektivu přímým srovnáním ve sprintu na cílové rovince Masarykova okruhu. Start byl letmý (cca 50 km/h), aby odpadla výhoda pohonu všech čtyř kol luxusní rakety z Molsheimu, a jelo se na trati zhruba čtvrt míle, ačkoliv celková délka nebyla důležitá, protože rozhodlo vždy už pár prvních metrů. Postupně se aristokratickému Bugatti postavilo Porsche Carrera GT, Gumpert Apollo a Porsche 911 GT2 v závodní úpravě a Veyron je se  stoickým klidem šlechtice naprosto přesvědčivě spráskal.

  Rozjetému Veyronu šli všichni raději z cesty /// V8 se líně vyhřívá na slunci, typický Ital

611 koní Carrery GT se absolutně nechytalo, 750koňovému Gumpertu nevyšel start a 750koňová 911 GT2, která se držela nejlépe, i tak prohrála o pár koňských délek. Tisícikoňové Bugatti dokázalo, že svůj titul nejrychlejšího auta nedrží náhodou. Nikolaos Seizis dokonce ve snaze najít pro Veyrona důstojného soupeře dohodl návštěvu Koenigseggu Agera majitele, který do KSA nepatří, ten však bohužel na poslední chvíli odřekl (viz vysvětlení na stránkách klubu). Hněv na organizátory je v tomto případě neoprávněný.

Gran Turismo Omologato... jak sladce to zní!

Kromě již uvedených čtyřkolových skvostů byly k vidění takové rarity, jako jsou Lamborghini Aventador a Murcielago, Ferrari 599 GTO, Aston Martin DBS a Vantage V12, Porsche 911 GT3 RS 4.0 a ještě spousta dalších starých známých z plakátů, které většině automobilových nadšenců visí nad postelí nebo na ně koukají z monitorů. Čestnou návštěvou byl i Gumpert Apollo, zlostný supersport, který má ale blíž světu čistě okruhových a závodních aut.

Ztělesněné zlo, při jízdě pojídá malé děti a v garáži plánuje ovládnutí světa

A byla to právě ta závodní auta, která mi v Brně zase nejvíc učarovala. Jejich přímočarost, účelnost, nekompromisnost a ten fantastický zvuk, z něhož mrazí v zádech, když proletí podél boxové zdi v plném kalupu s odletujícími žmolky pneumatik. Na dřeň oholené, vyklecované, nepohodlné, hlučné, pekelné stroje na slickách se soustředěnými chlapíky v overalech, závodních botách a helmách za volantem, které brousí obrubníky na apexech svým nízkým břichem za odletujících jisker. Kam se hrabou pozérské supersporty plné kůže, s klimatizací, navigací a rádiem, tohle je chlapská zábava!

Působí mimozemsky, ale fungují docela konvenčně, jen nebezpečně rychle

Jak sami vidíte, plejáda automobilových hvězd na srazu KSA byla skutečně široká, takže si na své přišel skutečně každý nadšenec. Vše bylo perfektně organizované, většina ploch a aut volně přístupná, navíc se dalo soutěžit o svezení v GT3 RS, dokonce i vrtkavé počasí přes celý víkend bylo báječné, vše tedy klaplo naprosto skvěle a akce byla velmi podařená.

Pozor, ať si neposlintáte klávesnici

Po srazu KSA se navíc tradičně (tedy podruhé) uskutečnil i malý sraz Driverswebu, kde se sešlo zdravé jádro především moravské sekce DW a byla příležitost poplkat aspoň na chvíli o autech a o životě. I tady se sjela dost zajímavá auta, jak ostatně vidíte na fotkách kolem a v galerii.

Tak co, dorazíte příští rok na KSA do Brna také? My u toho rozhodně zase budeme, protože nic lepšího se v Čechách prostě nevidí.

A nezapomeňte kliknout na stránky KSA a zahlasovat pro nejlépe zvučící supersport, případně mrknout na další fotky z akce!

Foto: autor (sraz KSA) a Matheas (sraz DW)

 

Pokud chcete další porci fotografií, pak si projeďte ty od Filipa Fabiána, jsou skutečně vynikající.

 

Jako bonus pro vás máme i video z celé akce od Jirky Svobody – přidejte se k fandům SeeJ. Photography.

Nezapomeňte si přepnout kvalitu do HD, abyste si video mohli naplno vychutnat!

Galerie

Komentáře