foto Driversweb.cz

Renault Scenic 1,6 dCi – cool MPV

Datum článku: 25.2.2018 | Autor textu: Martin Jánský | Autor fotografií: Jiří Čermák

MPV ještě není mrtvé! Scenic se vyzbrojil až po zuby a vyráží do útoku proti všem nablýskaným crossoverům světa.

Ještě jsem nezažil, aby si mě rodinné auto automaticky po nastartování přisunulo k volantu (čalouněnému velejemnou kůží Nappa, mimochodem). Jasně, viděl jsem to v luxusních limuzínách, dokonce i v pár manažerských vozech… ale v MPV? Nikdy! Berte to jako ukázku, jak moc se Renault s novým Scenicem snažil – jsou si totiž moc dobře vědomi, že MPV jsou druh na vymření, a tak se pekelně snažili, aby se vám Scenic líbil a opravdu jste ho chtěli.

Proto mu střihl stylový kabát s širokou nabídkou nepřehlédnutelných laků a postavil ho na 20palcová kola (všimněte si jejich rafinovaných detailů), našlapal ho komfortní výbavou (head-up displej, infotainment s 8,7palcovým dotykovým displejem, surround audio od Bose s 12 reproduktory, volič jízdních režimů, adaptivní tempomat, parkovací asistent a kupa dalších laskomin) a obětoval by nejspíš i nějakou tu pannu prastarým bohům, kdyby to pomohlo, abyste si místo módního SUV běželi právě pro Scenica.

Naštěstí Scenic nestaví jen na pozlátku a přidává trumf největší – prostornost a praktičnost. Pohodlně se v něm usadí pět lidí a ještě jim zbude 506 litrů zavazadelníku. Pokud to vaší početné rodině nestačí, můžete sáhnout po větším Grand bráchovi (za směšných 15 tisíc navíc!), který je koncipovaný jako apartmá 5+2 a může nabídnout až 718 litrů zavazadel.

Scenic také dělá čest svému jménu obrovskou plochou prosklení a úžasným výhledem, který poskytuje. Rozdvojený A sloupek zajišťuje výhled vpřed, boky jsou nízké a vzadu to jistí kamera. Pokud po tom toužíte, můžete pozorovat mraky panoramatickým střešním oknem (které dělá divy se světelnou atmosférou uvnitř). A kdyby něco, pořád je tu parkovací asistent a jeho 360° parkovací senzory.

Skutečně kouzelné jsou ale detaily. Výklopné přídavné zrcátko nebo stolečky na zadní straně předních sedadel vás už dneska asi nedojmou, ale co takhle elektrické skládání zadních sedadel (druhé i třetí řady) tlačítky z kufru nebo v menu infotainmentu? To umí jedině Discovery, které stojí více než dvojnásobek.

Šikovná je taky zásuvka místo schránky před spolujezdcem, která je tak hluboká, že byste do ní klidně mohli pohodlně uložit nemluvně. Ne, že bych vám to radil… Geniální je také středová konzola, která má řadu šikovných odkládacích schránek a CELÁ se posouvá po kolejnici, takže si ji můžete naladit podle svého přání. Tohle Francouzi prostě umí.

Taky umí naladit příjemně pohodlný podvozek, který se k MPV perfektně hodí. Jenže to asi přišlo inženýrům Renaultu moc nudné a páprdovské, tak ho radši naladili tužší, abyste mohli řezat zatáčky bez náklonů. Nakonec proto tu asi taky je ten sportovní volant s výraznými bicepsy a zploštělým spodkem. Hm…

Scenic opravdu nemá s projížděním zatáček problém, působí  v nich jistě a drží se stopy, ale zbytek auta vás ke svižné jízdě nijak nevybízí, takže to ve výsledku nedává moc smyslu. Navíc za tuhle pochybnou výhodu platíte horší poddajností na hrbolech, na kterých se podvozek otřásá a rodina brblá. Chyba však nebude na straně Renaultu, spíš ve stavu českých silnic, protože na hladkém asfaltu jezdí Scenic výborně.

Stejně výborně funguje i kombinace turbodieselu a dvouspojkového automatu, která nabízí vždy dostatek síly a příjemné kultivovanosti při solidní kombinované spotřebě (kolem 6,5 litru). Škoda, že si to kazí hlučností pod plynem (převodovka tvrdohlavě čeká i na posledních 50 otáček do dvou tisíc, aby konečně přeřadila) a v dálničním tempu. Není to ale nic, s čím by si audio Bose neporadilo…

I přes tyhle drobné chybky mám ze Scenicu výborný pocit – vážně se mi líbil a kdybych měl rodinu, jdu si spíš pro něj než pro crossover, protože Scenic se o ni dokáže postarat daleko lépe a mně by tím výrazně ulehčil život. Auto vytvořené pro konkrétní účel v tom bude prostě vždy lepší než povrchní všeuměl. A až vám chlapi u piva budou tvrdit, že není tak cool a in, ukažte jim, jak perfektně umí přisunout řidiče k volantu. Kdo tohle má!

Foto: Jiří Čermák

 

Potěšilo nás: Zklamalo nás:
+ Vypadá skvěle – Mohl by mít měkčí podvozek   
+ Velmi chytrý a prostorný uvnitř     
+ Výborně vybavený  
+ Výborný motor  
+ Je vážně docela cool, ne...?  

Technické parametry vozidla Renault Scenic dCi 160 EDC:

Základní cena vozu

748 900 Kč

(cena již od 449 900 Kč)

Motor

řadový čtyřválec, turbodiesel

Uložení motoru

vpředu napříč

Objem

1 598 cm3

Výkon

118 kW (160 k) při 4 000 ot./min.  

Točivý moment

360 Nm při 1 750 ot./min.

Hmotnost

1 614 kg

Výkon/hmotnost

99 koní/t

Zrychlení 0−100 km/h

10,7 s

Max. rychlost  

200 km/h

Převodovka

dvouspojková automatická, 6 rychlostí  

Poháněná kola

přední

Spotřeba kombinovaná

4,5 l/100 km

Objem palivové nádrže

50 l

Zavěšení přední nápravy

McPherson

Zavěšení zadní nápravy

torzní

Rozměr pneumatik

195/55 R20

Délka

4 407 mm

Šířka

1 866 mm

Výška

1 645 mm

Rozvor náprav

2 734 mm

Objem zavazadlového prostoru 

506 l

Galerie

Komentáře