foto Driversweb.cz

Volkswagen Amarok 3,0 V6 TDI – pro pravé muže

Datum článku: 31.5.2017 | Autor textu: Martin Jánský | Autor fotografií: Jiří Čermák

Potřebujete, aby auto bylo trochu i pracovním nástrojem, ale zároveň nechcete zemědělský stroj? Máme pro vás to pravé!

Jsem chlap. Nesnáším nákupy, uklízení a rodinné návštěvy, kafe piju černý jako bota, steaky mám rád krvavý a saláty nejím, protože nejsem králík. Kašlu na módu, oblečení mi stačí vyprané, na kole jezdím kvůli fyzičce, ne environmentálnímu postoji, a dřevorubecké vousy nemám proto, abych se líbil ostatním dřevorubcům, ale zkrátka proto, že mám důležitější věci na práci než holení. A když si kupuju auto, chci, aby prostě fungovalo.

Proto nemůžu mít SUV, polovičatý kompromis, který jezdí hůř než silniční auta jen proto, aby si hrálo na off-road, kterým není. Faleš, přetvářka, pozérství – to všechno je mi prostě cizí. Já potřebuji nástroj. Upřímné, funkční a pracovité auto, které zvládne víc než cestu ke kadeřníkovi nebo pro děti do školky.

Proto jsem si vybral Amaroka, který se nebojí práce a troufne si i mimo silnici. Klidně můžu zajet do lesa pro dřevo, na zahradu pro zeminu nebo na stavbu s pytli cementu (uveze tunu a utáhne 3,5 tuny). Vlastně má tak velkou korbu s nástavbou, že bychom tam mohli s dětmi klidně kempovat, kdyby nešel stan postavit venku.

Přitom ze mě na silnici nevytřese duši. Jasně, tu užitkovost cítíte – je to pořádný kus auta, řízení je pomalé a zadní náprava tuhá, ale aspoň je skvěle sladěná s přední. Nemáte pocit, jako by předek a zadek byly z úplně jiných aut, jak tomu občas u podobných aut bývá. Na ovládání je tak snadný, že se ho nebojí ani manželka, a i v dálničním tempu je pohodlný a tichý, že si na rodinnou dovolenou nemusím půjčovat auto od tchána.

Nakonec kabina je prakticky stejná jako v Golfu – pohodlný posez, spousta místa ve všech směrech a všude kvalitní materiály. Mám tu klimatizaci, tempomat, rádio a navigaci a upřímně, víc ke svému životu ani nepotřebuji (i když parkovací senzory s kamerou a bi-xenony se fakt hodí). Fakt se budete stydět, až do něj polezete ve špinavých montérkách a holínkách od bláta. Ale nebojte, on to snese.

A konečně mám pod kapotou pořádný motor. Tedy ne, že by na Bi-TDI bylo něco špatně (redakční TEST ZDE), ale šest válců je šest válců. Místo čtyřválcové rachtání budu raději poslouchat vrčení šestihrnku. Navíc mám teď o 45 koní a 130 Nm víc (celkem 224 k a 550 Nm, případně můžete ušetřit pár tisíc s podladěnou 204koňovou verzí… Ale proč byste to dělali?), což je na dynamice fakt znát, a přitom jezdím za stejných devět litrů v průměru – za to vděčí určitě i perfektnímu sladění se vynikajícím osmistupňovým automatem.

Amarok je zkrátka stále nejcivilizovanější pick-up na trhu a nový V6 TDI mu díky většímu zátahu, vyšší kultivovanosti a stejné spotřebě přidal ještě pár bodíků navrch. Nebylo vůbec co řešit. Vlastně jediné, o čem jsem musel přemýšlet, bylo to, jestli si do něj nechám udělat držák na sekyru nebo pušku. Nechal jsem si udělat oba.

Foto: Jiří Čermák

 

Potěšilo nás: Zklamalo nás:
+ Nezastavitelný pracant – Připlatíte si za něj   
+ Pohodlný i na silnici  
+ Moderní vymoženosti v interiéru  
+ Vynikající motor...  
+ ...jemuž sekunduje skvělá převodovka     

Technické parametry vozidla Volkswagen Amarok 3,0 TDI 4Motion AUT8:

Základní cena vozu

1 193 233 Kč

Motor

vidlicový šestiválec, turbodiesel

Uložení motoru

vpředu podél

Objem

2 967 cm3

Výkon

165 kW (224 koní) při 3 000 - 4 500 ot./min.  

Točivý moment

550 Nm při 1 400 - 2 750 ot./min.

Hmotnost

2 027 kg

Výkon/hmotnost

110 koní/t

Zrychlení 0−100 km/h

7,9 s

Max. rychlost  

191 km/h

Převodovka

automatická, 8 rychlostí  

Poháněná kola

všechna čtyři

Spotřeba kombinovaná

7,8 l/100 km

Objem palivové nádrže

80 l

Zavěšení přední nápravy

McPherson

Zavěšení zadní nápravy

tuhá náprava s listovými pery

Rozměr pneumatik

255/60 R18

Délka

5 254 mm

Šířka

1 954 mm

Výška

1 834 mm

Rozvor náprav

3 095 mm

Objem zavazadlového prostoru 

2 520 l (nosnost 1 053 kg)

 

Galerie

Komentáře