foto Driversweb.cz

Subaru XV 2,0i-S – pro každou příležitost

Datum článku: 24.5.2018 | Autor textu: Martin Jánský | Autor fotografií: Jiří Čermák

Perfektní kombinace městského stylu s drsnou terénní průchodností. Navíc vás dokáže za volantem i pobavit. Fakt!

Označovat XV jako „Imprezu na chůdách“ je dost drzé, ale také neobyčejně trefné – vždyť má podobný design, stejnou techniku i interiér a hlavně původ. První tři generace Imprezy byly totiž v Severní Americe nabízeny s paketem Outback Sport (oplastované nárazníky, vyšší světlá výška, silnější motory), až pro tu čtvrtou se výbava přejmenovala na XV (Crosstrek) a začala se prodávat po celém světě. V roce 2011 se pak definitivně osamostatnila jako svébytný model. Stejně ale všichni moc dobře víme, že jde jen o upravenou Imprezu (redakční TEST ZDE)…

Jenže míra úprav je už hodně rozsáhlá. Obě auta stojí na nové globální platformě, která je výrazně tužší než předchozí (což pomáhá bezpečnosti, kultivovanosti i jízdním vlastnostem) a má také pevnějších uchycení zavěšení kol a rychlejší převod řízení (bonus pro ovladatelnost). Pohon všech kol s vektorováním točivého momentu (který mají s Imprezou stejný) v XV doplňuje asistent pro sjezd ze svahu a X-Mode, který pomáhá s překonáváním terénních překážek. XV má oproti Impreze také vyšší světlou výšku (220 mm) a nájezdové úhly (18° vpředu, 29° vzadu).

Díky tomu se už nemusíte bát parkovat u vysokých obrubníků. Vlastně na ně klidně můžete i vyjet. A to se XV teprve zahřívá – jeho terénní schopnosti totiž ani zdaleka nekončí na polní cestě nebo rozmoklé louce, XV si klidně troufá do lesů, kopců i skal. Na terénním polygonu podle kolegy Matěje nijak nezaostávalo za větším a drsnějším Foresterem (mrkněte na VLOG ZDE)!

Přitom na silnici XV nejezdí jako uskákaný a hlučný offroad, ale pohodově a tiše pluje. Podvozek je překvapivě ještě komfortnější než u Imprezy, interiér je skvěle odhlučněný, boxer je naprosto kultivovaný a v kombinaci s CVT si většinu času jen tichounce přede. Poklidná jízda mu jde na jedničku s hvězdičkou, je u toho úžasně uklidňující.

Přitom ani nemá problém, když ho hodíte do zatáčky, kde perfektně drží stopu a polyká všechny nerovnosti. Jenže když u toho začnete dupat na plyn, objeví se stejný problém jako u Imprezy – CVT převodovka. Pod plynem otáčky vyskočí nahoru a motor začne hučet, ale rychlost roste jen rozvážně. Když to přišlápnete ještě víc, přejde převodovka k řazení virtuálních kvaltů, takže zrychlování působí přirozeněji, ale úplná výhra to není, XV pořád víc hlučí, než jede. Chtělo by to turbo…

  

Tím se obloukem dostáváme k Levorgu, který bychom si vybrali místo Imprezy. XV si však svou existenci snáz obhájí, protože má oproti Impreze větší přidanou hodnotu (průchodnost terénem a image SUV, za kterou si lidé rádi připlatí), takže dává větší smysl. Možná by vás ale mohl lákat větší Forestera, jenže to byste se museli spokojit se skromnější specifikací nebo přihodit větší balík peněz.

Nejdůležitější je však srovnání s minulým XV a oproti němu udělala nová generace velký skok kupředu – je větší (15mm na délku, 20 mm na šířku, 20 mm výška a 30 mm rozvor, +15 l pro zavazadla), pohodlnější, kultivovanější (lepší podvozek i odhlučnění) a vybavenější (nový infotainment, LED světla nebo vševidoucí ochránce EyeSight).

Taky zase o kus lépe jezdí – má chytřejší převodovku, sametovější motor, geniální podvozek a jeho řízení vám bude umět vykouzlit úsměv na tváři. A když vás náhodou přestane bavit vymetat s ním zatáčky, můžete sjet z asfaltu a vrhnout se do terénu, kam by se bála i většina SUV. Tohle vážně není jen nepoužitelná módní hračka, ale skutečně propracované auto pro všechny situace. Pokud opravdu potřebujete crossover, tenhle vás bude fakt bavit!

Foto: Jiří Čermák

 

Potěšilo nás: Zklamalo nás:
+ Jezdí skvěle po silnici... – ...ale styl brzda-plyn moc nemusí
+ ...a troufá si i v terénu  
+ Skvěle fungující EyeSight  
+ Příjemně se řídí  
+ Talent pro pohodovou jízdu...     

Technické parametry vozidla Subaru XV 2,0i-S:

Základní cena vozu

710 000 Kč

Motor

plochý čtyřválec

Uložení motoru

vpředu podél

Objem

1 995 cm3

Výkon

115 kW (156 k) při 6 000 ot./min.  

Točivý moment

196 Nm při 4 000 ot./min.

Hmotnost

1 514 kg

Výkon/hmotnost

103 koní/t

Zrychlení 0−100 km/h

10,4 s

Max. rychlost  

194 km/h

Převodovka

automatická bezstupňová

Poháněná kola

všechna čtyři

Spotřeba kombinovaná

6,9 l/100 km

Objem palivové nádrže

63 l

Zavěšení přední nápravy

McPherson

Zavěšení zadní nápravy

dvojité lichoběžníky

Rozměr pneumatik

225/55 R18

Délka

4 465 mm

Šířka

1 800 mm

Výška

1 595 mm

Rozvor náprav

2 665 mm

Objem zavazadlového prostoru

385 l

Galerie

Komentáře