foto Driversweb.cz

Škoda vRS – oslava 10 letého výročí rekordem

Datum článku: 8.6.2011 | Autor textu: Martin Jánský

Speciálně upravená Octavia RS zaútočí na solné pláně Bonneville. 600 koní a cíl +320 km/h. Pořádná pecka!

Značka vRS je mezi námi už deset let. Svou kariéru odstartovala v první generaci Octavie, která měla pod kapotou 180 koňový čtyřválec 1.8 turbo. Následovala rozporuplná první generace Fabie RS s dieselovou devatenáctistovkou, kterou naštěstí v druhé generaci, již jsme nedávno testovali, nahradila dvakrát přeplňovaná downsizovaná čtrnáctistovka s úctyhodnými 180 koni a dvouspojkovou převodovkou DSG a vznikl tak pořádně žhavý a lákavý hot hatch. Mezitím se objevila i druhá generace Octavia, jež adoptovala motor z Golfu GTI, ačkoliv můžete sáhnout i po dieselové variantě.

To je ve stručnosti zatím krátká, ale slibně se rozvíjející historie sportovní značky naší Škodovky, která se vyhnula faux pas typu Roomster RS nebo Yeti RS. Tedy alespoň zatím. A ten diesel jim časem možná taky odpustíme. Ale teď k věci, Škoda se rozhodla oslavit 10 let fungování vRS pěkně stylově – postavením extrémního speciálu a útokem na solné pláně Bonneville, domova rychlostních rekordů. Jen nečekejte žádné raketové motory a překonání tisíce mil v hodině, to je trochu jiný projekt. Tenhle speciál bude konvenční, dokonce bude mít i motor shodný se sériovkou, jen notně poladěný, aby dával s vysokooktanovým závodním benzínem kolem 600 koní. Samozřejmostí je přizpůsobení podvozku, kol a aerodynamiky, oholení auta o přebytečná kila, instalace bezpečnostní klece a... ano, myslí to tak vážně... padáku. Katapultovací sedačka v plánu není. A aby měl projekt odpovídající publicitu, vmáčknou za volant do anatomické sedačky novináře. Zcela nepochopitelně ale při výběru přehlédli řidičské talenty týmu Driverswebu, pominuli i tým Top Gearu (Clarkson moc těžký, Hammond, přiznejme si, už jednou v rychlém autě boural a Captain Slow by se nejspíš na trati ztratil) a sáhli po Richardu Meadenovi z britského Eva. V Británii si vRS musí budovat potřebnou publicitu. V současné době už probíhají intenzivní přípravy a úpravy vozu, zteč Bonneville proběhne při tradičním festivalu rychlosti od 13. do 19. sprna. Budeme vás průběžně informovat.

Názor Driverswebu: Pro pozérství není místo, tohle je správný chlapský přístup a čistokrevný duch petrolheadství. Držíme palce!

Galerie

Komentáře