foto Driversweb.cz

Renault Espace TCe 200 EDC – nový směr

Datum článku: 3.3.2016 | Autor textu: Martin Jánský

Pořád může mít sedm míst a je přátelský k rodině, ale teď k tomu přidává i spoustu stylu a nové dovednosti navíc. Přivítejte znovu vynalezený Espace, který se už nehodlá nechávat utlačovat od velkých SUV!

Renault má s extravagantními auty skutečně bohaté zkušenosti. Jen si vzpomeňte na pětku turbo nebo Clio V6, hot hatche s motorem místo zadních sedaček, spartánský Spider bez čelního skla a s Lambo dveřmi, pyramidovitý druhogenerační Mégane nebo i na poměry Renaultu výstřední Avantime, dvoudveřové luxusní kupé-MPV.

Jenže nová podoba Espace není klasickým příkladem samoúčelné francouzské avantgardy, ale pouhým logickým důsledkem vývoje trhu. Od roku 1984, kdy první generace založila segment sedmimístných velkoprostorových rodinných aut, se totiž hodně změnilo a Espace v poslední době nevládl své třídě tak sebevědomě, jak byli u Renaultu zvyklí – do jeho teritoria se totiž začaly tlačit z jedné strany postupně rostoucí menší MPV a z druhé strany sedmimístná SUV. Na výběr tak přicházely pouze dvě varianty: vzdát to a Espace pohřbít, nebo radikálně inovovat.

Takže tady máte nový Espace – stále velkoprostorový a sedmimístný, ale na přizvednutém podvozku připomínajícím SUV, s nepřehlédnutelným designem a řadou luxusních prvků uvnitř. Tohle auto o vás už neříká, že jste usedlý táta od (velmi početné) rodiny. Nový Espace je pro ty, co si život dovedou vychutnat a nechtějí se nechat na svých cestách zastavit tam, kde končí asfalt. Navíc má opravdový styl, jeho neotřelé tvary s pozoruhodnými detaily vám přinesou obdivné pohledy nejen před školou, ale i na firemním parkovišti. A přesně o to tu šlo…

Naštěstí to nekončí jen u elegantní karoserie, ale pokračuje i v  odvážně pojatém interiéru – velký digitální displej místo palubních přístrojů, ještě větší dotykový displej palubního infotainmentu uprostřed, všude kolem lány kůže, kvalitní plasty a kupa hliníkových doplňků, to vše podbarveno rozsáhlým ambientním podsvětlením s měnitelnými barevnými motivy. A samozřejmě spousta vzdušného prostoru s řadou odkládacích ploch a perfektní manipulovatelnost se sedačkami v zadních dvou řadách (ty v kufru můžete ovládat dálkově z menu infotainmentu nebo tlačítky v kufru), o skvělém výhledu všemi směry ani nemluvě.

 

A protože tohle už dneska na úspěch u lenivých a iPhony zhýčkaných zákazníků nestačí, je nový Espace napěchovaný moderními technologiemi, o kterých si i leckteří prémioví konkurenti mohou nechat jen zdát. Sledování jízdy v pruhu nebo adaptivní tempomat už jsou dnes docela běžné, ale poloautonomní parkovací asistent s couvací kamerou a senzory v rozsahu 360° už méně, stejně jako head-up displej, masážní sedačky nebo ukládání širokých možností nastavení do řidičských profilů. A vrcholem všeho – alespoň z řidičského pohledu – je aktivní řízení všech kol 4Control.

To pomáhá nejen při parkování zmenšením průměru otáčení o znatelné 4 metry, ale pocítíte ho i v lepší mrštnosti na okreskách, kdy vám v zatáčce zadní kola citelně pomáhají utáhnout stopu. No, nedělá to z něj mrštnou hot hatchovou štiku, to si zase nemalujte, ale obratnosti má vážně nečekaně hodně a ani do utažených zatáček nemusíte přemlouvat. Adaptivní podvozek pak zajistí, že budete mít za všech podmínek k dispozici dost stability a jistoty, při dálničních přesunech se zase budete pohupovat na uklidňující komfortní vlně.

 

K tomu se skvěle hodí benzinový turbomotor spojený s dvouspojkovým automatem. Převodovka řadí hladce a chytře a o motoru díky jeho vrozené tichosti podpořené dobrým odhlučněním prakticky ani nevíte, přitom máte vždycky k dispozici dostatek zásahu pro vystřelení z křižovatky nebo rychlé předjetí. Jasně, většina zákazníků bezpochyby ze setrvačnosti zvolí diesel, který taky není špatný, ale s o 50 tisíc levnějším benzinem budete rychlejší a tišší a jen o litr a půl méně úsporní (čili v reálu mezi osmi a devíti litry na sto). A to vůbec není špatný obchod…

Nebudeme vám nalhávat, že si za volantem nového Espace užijete pravou řidičskou zábavu, jenže to snad nikdo příčetný ani neočekával. Příjemným překvapením však je, jak vyrovnaně jezdí a jak uspokojivě se řídí. Hlavně je ale radost být uvnitř – v prostorném a prosvětleném (podpořte to panoramatickým oknem, určitě se vyplatí) prostředí plném uvolněného klidu podpořeného řadou komfortních až luxusních prvků. Díky tomu se posunul z třídy „rodinný dříč“ na úroveň „stylový světák“. Za tuhle dokonale promyšlenou a povedenou transformaci osobnosti, kterou Espace nic neztratil a hodně toho získal, před Renaultem vážně smekáme.

Foto: autor a Jan Svoboda

 

Technické parametry vozidla Renault Espace TCe 200 EDC:

Základní cena vozu

884 900 Kč

Motor

řadový čtyřválec, turbo

Uložení motoru

vpředu napříč

Objem

1 618 cm3

Výkon

147 kW (200 koní) při 5 750 ot./min.

Točivý moment

260 Nm při 2 500 ot./min.

Hmotnost

1 684 kg

Výkon/hmotnost

118 koní/t

Zrychlení 0−100 km/h

8,6 s

Max. rychlost  

211 km/h

Převodovka

automatická dvouspojková, 7 rychlostí

Poháněná kola

přední

Spotřeba ve městě

7,8 l/100 km

Spotřeba mimo město 

5,3 l/100 km

Spotřeba kombinovaná

6,2 l/100 km

Objem palivové nádrže

58 l

Zavěšení přední nápravy

McPherson

Zavěšení zadní nápravy

vlečená ramena s torzní příčkou

Rozměr pneumatik

235/60 R18

Délka

4 857 mm

Šířka

1 888 mm

Výška

1 677 mm

Rozvor náprav

2 884 mm

Objem zavazadlového prostoru

719 l

 

 

Potěšilo nás: Zklamalo nás:
+ Zdařilá změna image – Zpracování místy trochu pokulhává  
+ Jezdí výborně a snadno se řídí    
+ 4Control  
+ Technologicky na výši  
+ Působí vážně luxusně  

 

Renault Espace

1,6 TCe EDC (200 koní)

VW Sharan

2,0 TSI DSG (220 koní)

Ford S-Max

2,0 EB AUT (240 koní) 

Nissan X-Trail

1,6 DIG-T man (160koní)

0-100 8,6 s

6,2 l/100km

kufr: 719 l

0-100 7,9 s

7,2 l/100km

kufr: 955 l

0-100 8,4 s

7,9 l/100km

kufr: 956 l

0-100 7,9 s

6,2 l/100km

kufr: 550 l

cena: 884 900 Kč cena: 1 055 900 Kč

cena: 933 990 Kč

cena: 793 900 Kč

Galerie

Komentáře