Datum článku: 18.7.2018 | Autor textu: Martin Jánský | Autor fotografií: Jiří Čermák
Dieselům zvoní hrana. Ale je benzinový motor pro velký manažerský kočár skutečnou alternativou?
Říkal jsem to už předtím a stále si za tím stojím – Insignia je tím nejpohodlnějším autem, které si dnes ve třídě manažerských aut můžete koupit. Úžasně si pluje na svém houpavě měkkém podvozku (tenhle dokonce ani nebyl adaptivní), přitom má dost jistoty, abyste se nemuseli bát zatáček nebo mořské nemoci. Vlastně když o tom tak přemýšlím, Insignia je jedním z nejpohodlnějších aut mimo prémiový a luxusní segment.
Možná je i tím nejtišším – tedy alespoň s novým benzinovým turbomotorem 1,5 l. Většinu času o něm ani nevíte, protože si při klidné jízdě jen sametově přede a na volnoběh je tak tichoučký, že jsem ho párkrát zapomněl po jízdě chcípnout. Dokonce i zvenku je na volnoběh úžasně tichý, takže to není jen izolací kabiny.
Tuhle patnáctistovku seženete ve variantě se 140 a 165 koni, přičemž obě mají shodných 250 Nm, což je na 5 metrů dlouhý (!) kombík tak akorát, abyste motor nemuseli moc týrat a nemuseli ho honit výš než do středních otáček. Benzinová verze navíc těží ze 150kilové výhody oproti dieselu, takže působí hbitěji a obratněji.
Ale to neznamená, že by se z Insignie stal kdovíjaký atlet – její talent vážně leží hlavně v pohodové jízdě a říká vám to plavný podvozek, pomalé řízení i dlouhé dráhy řazení. Vykašlete se na spěch a uvolněte se, užívejte si pohodlí interiéru a něžné objetí od ortopedických sedaček nastavitelných v 18 směrech (i ta naše základní byla dost příjemná a komfortní).
Abyste mohli za volantem ještě více relaxovat, je Insignia našlapaná jízdními asistenty – nouzové brzdění, adaptivní tempomat a varování při vyjetí z pruhu jsou dnes už docela běžné, novinkou pro Opel je 360° parkovací kamera a parkovací asistent. Na cestu vám svítí adaptivní Matrix LED světla, přímo před očima máte head-up displej a infotainment s 8palcovou dotykovou obrazovkou vás bude díky online službám OnStar informovat o dopravní situaci. Dokonale komfortní cestování.
Jestli si vyberete Insignii jako liftback (redakční TEST ZDE) nebo prostornější a elegantnější kombi (70 litrů kufru navíc), do toho vám kecat nebudu, ale než automaticky zaškrtnete diesel, zkuste ještě zapřemýšlet – benzinová patnáctistovka (i ta základní se 140 koni) na Insignii opravdu stačí a oproti nejslabšímu dieselu (110koňový 1,6 CDTI) ušetříte solidních 70 tisíc, oproti dvoulitru se 170 koni pak rovnou stovečku (ve srovnání s 1,5 turbo 165 k). Pokud nejste obchodní cestující, diesel se fakt nevyplatí.
Sázka na benzin bude chytrá hned dvakrát, protože tím získáte nejen levnější, ale i příjemnější a kultivovanější auto. Tichý benzin dokonale podtrhuje vyklidněný charakter Insignie. Ať už pojedete na obchodní jednání nebo s rodinou na výlet, pojedete v naprostém komfortu a řízení vás nebude nijak stresovat. Není právě tohle ta nejdůležitější vlastnost u auta pro každý den?
Foto: Jiří Čermák
Potěšilo nás: | Zklamalo nás: |
+ Velmi pohodlná jízda | – Za volantem nenadchne |
+ 1,5 turbo je perfektní volbou | – Infotainment by snesl vylepšení |
+ Matrix LED světla | |
+ Kombi vypadá elegantně | |
+ Určitě ji seženete se slevou |
Technické parametry vozidla Opel Insignia Sports Tourer 1,5 turbo:
Základní cena vozu |
|
Motor |
řadový čtyřválec, turbo |
Uložení motoru |
vpředu napříč |
Objem |
1 490 cm3 |
Výkon |
121 kW (165 k) při 5 600 ot./min. |
Točivý moment |
250 Nm při 2 000 - 4 500 ot./min. |
Hmotnost |
1 412 kg |
Výkon/hmotnost |
116 koní/t |
Zrychlení 0−100 km/h |
9,2 s |
Max. rychlost |
218 km/h |
Převodovka |
manuální, 6 rychlostí |
Poháněná kola |
přední |
Spotřeba kombinovaná |
6,1 l/100 km |
Objem palivové nádrže |
62 l |
Zavěšení přední nápravy |
McPherson |
Zavěšení zadní nápravy |
víceprvkové |
Rozměr pneumatik |
215/60 R16 |
Délka |
4 986 mm |
Šířka |
1 863 mm |
Výška |
1 500 mm |
Rozvor náprav |
2 826 mm |
Objem zavazadlového prostoru |
560 l |