foto Driversweb.cz

BMW 330d – sport na každý den

Datum článku: 25.9.2018 | Autor textu: Martin Jánský | Autor fotografií: Jiří Čermák

Rychlé a přitom úsporné – tohle je nejlepší daily! Pokud si ho můžete dovolit…

Nesnáším loučení. Pusa na rozloučenou, patetické mávání kapesníčkem a na jazyku hořký pocit ztráty. Jenže tohle loučení se současnou trojkou generace F30 je hodně jiné – kdyby to byla holka, tak by mi vrazila pořádně vášnivého francouzáka a do kapsy mi strčila svoje červené krajkové kalhotky, abych se měl na co těšit, až se vrátí.

BMW 330d je totiž pěkná divoška – pod pravé chodidlo mi schovala dynamit v podobě 258 koní a 560 Nm, které roztáčejí zadní kola. To znamená, že na stovku vystřelí za 5,6 sekundy a rychlost i poté za naštvaného vrčení dieselového šestiválce dost svižně stoupá, dokud se rezolutně neozve omezovač nastavený na obligátních 250 km/h. To není tak daleko od tempa, kterým ještě před pár lety létala M3. Nejnemravnější na tom však je, že i při tomhle tempu bude v průměru žrát jen kolem sedmi litrů na sto…

Není to ale jen o nenápadné rychlosti, současná trojka má sportování prostě v krvi. Vypadá dynamicky a pozice za volantem je jak ze sporťáku – anatomická sedačka u země, nohy natažené, volant před hrudníkem, řadička po pravé ruce a hned vedle ručka. Trochu mi to připomíná ryze řidičskou GT86, kterou jsem jezdil jen o týden dřív.

Oproti ní je ale trojka podstatně komfortnější. S autem se vůbec nemusíte prát, třílitrový řadový šestiválec s osmistupňovým automatem zformovali dokonale sehrané duo, a když to nepřepísknete s nízkoprofilovými šlupkami 235/35 R19, jako měla naše testovačka, dočkáte se i pohodlné poddajnosti (jenže vyplňují podběhy fakt dobře, co?). Místa na zadních sedačkách a v kufru sice není přímo na rozdávání, ale pořád se vzadu usadí i dospělák a 480 litrů kufru taky ujde.

Ještě jedna podobnost s GT86 tu však je – i v 330d cítíte zadokolkové šasi, které ochotně utáhne zatáčku přidáním plynu i jeho povolením, BMW ale oproti driftmašínu od Toyoty tvrdě prosazuje čistou stopu a neochvějnou stabilitu. Jenže tu radost z pohybu mají prostě společnou, což je u auta na každý den, které má čtyři dveře a nezruinuje vás u pumpy, opravdu neocenitelná vlastnost.

Taky má samozřejmě fůru komfortní výbavy a jízdních asistentů, aby obhájila svou prémiovou cenovku, ale právě tady a trochu i na zpracování interiéru poznáte, že F30 je s námi už osmý rok. Na dveře už naštěstí klepe nová generace G20, která se ukáže za týden v Paříži. Ta bude samozřejmě našlapaná nejmodernější konektivní a asistenční technikou, inženýři ale slibují, že bude taky lehčí a ještě nadšenější do sportování. Upřímně proto doufám, že podzimní shledání bude stejně vášnivé jako tohle loučení…

Foto: Jiří Čermák

 

Potěšilo nás: Zklamalo nás:
+ Sedí se v něm jako ve sporťáku – Stojí ranec...
+ Jezdí jako sporťák – ...a příplatky to ještě pěkně vyšroubují   
+ Řídí se jako sporťák – Už jsou znát příznaky stárnutí
+ Přináší prostor a komfort čtyřdveřového auta     
+ Dokonalá kombinace motor + převodovka  

Technické parametry vozidla BMW 330d:

Základní cena vozu

1 294 800 Kč

Motor

řadový šestiválec, turbodiesel

Uložení motoru

vpředu podél

Objem

2 993 cm3

Výkon

190 kW (258 koní) při 4 000 ot./min.  

Točivý moment

560 Nm při 1 500 - 3 000 ot./min.

Hmotnost

1 615 kg

Výkon/hmotnost

159 koní/t

Zrychlení 0−100 km/h

5,6 s

Max. rychlost

250 km/h

Převodovka

automatická, 8 rychlostí   

Poháněná kola

zadní

Spotřeba kombinovaná

4,9 l/100 km

Objem palivové nádrže

57 l

Zavěšení přední nápravy

McPherson

Zavěšení zadní nápravy

multi-link

Rozměr pneumatik

215/50 R17

Délka

4 633 mm

Šířka

1 811 mm

Výška

1 429 mm

Rozvor náprav

2 810 mm

Objem zavazadlového prostoru 

480 l

Galerie

Komentáře