foto Driversweb.cz

Autostyl Rally Krkonoše 2011

Datum článku: 22.6.2011 | Autor textu: Luboš Růžička

Abyste nás nekamenovali, že v letošních reportech z domácích soutěží straníme pouze velkému mistráku, vydali jsme se o uplynulém víkendu na Autostyl Rally Krkonoše 2011, třetí díl mistrovství republiky ve sprintech.

MČR ve sprintrally u nás běží paralelně s MMČR v rally a na rozdíl od velkého mistráku se jedná o jednodenní soutěže, skládající se nejčastěji z osmi rychlostních zkoušek o celkové délce sedmdesáti až osmdesáti ostrých kilometrů. Díky menším nákladům na účast v jednotlivých podnicích, spojení s K4 Pohárem České republiky v rally a historiky a dalším aspektům bývá startovní listina sprintů, omezená pouze propustností tratě, naplněná do posledního „chlívečku“. Nejinak tomu bylo i v Krkonoších, kam dorazilo 113 posádek, což je například oproti poslednímu podniku MMČR v Hustopečích více jak dvojnásobek. Navíc je zde vypsána bájná třída 13, což je zvláštní kategorie, dovolující oprášit vysloužilé speciály specifikace WRC osazené starým dobrým přeplňovaným dvoulitrem.

Díky své výkonové přesile byly nejžhavějšími favority na stupně vítězů právě tyto bestie, kterých se zde sešlo nevídaných sedm kousků! Se Škodami Fabia WRC startovali Pavel Valoušek a Karel Trněný, s Octaviemi WRC vítěz prvního podniku v Lužických horách Matthias Kahle, Věroslav Cvrček a Josef Pátl, krásné Subaru Impreza S12B WRC dovezl slovenský showman Igor Drotár a Citroën Xsara WRC zde představil vítěz předchozího podniku na Kopné Roman Odložilík. Jejich největšími konkurenty měli být posádky třídy 2, tedy čtveřice Tarabus, Dohnal, Peták a Béreš se speciály S2000 a Jan Sýkora s Lancerem EVO9 R4. Dále pak následovala nevypočitatelná smečka Lancerů a Imprez bývalé skupiny N, ve které nechyběl účastník MS produkčních aut Martin Semerád, mistr Evropy v závodech do vrchu Miroslav Jakeš a samozřejmě ani mladá naděje Martin Bujáček v barvách BH Capo Car.

Pořadatelé připravili v okolí města Trutnov čtyři rychlostní zkoušky, které posádky během sobotního dne absolvovaly dvakrát. Celkem tak soutěž čítala čtyřiasedmdesát vesměs asfaltových kilometrů kroutících se malebným podhůřím Krkonoš.

Start dopolední sekce byl naplánován na půl desátou a my už od devíti netrpělivě přešlapovali kousek od startu první rychlostní zkoušky po pás maskováni v bující kukuřici. Na majáky nám bubnoval svěží ranní deštík a i předjezdci už museli svá „eresa“ krotit na mokrém a kluzkém asfaltu. Valoušek i Kahle prosvištěli rychlými protahováky za mohutného odfukování obou „WRCek“ v plném tempu. Na rozdíl od Odložilíka, jehož Xsara na horizontu před námi odmítla řadit. Loňský spritový vicemistr se tak kolem nás procoural krokem, hledajíc funkční kvalt, který by ho dovezl alespoň do servisu. Bohužel však neúspěšně, své nářadí musel opodál odstavit a v zápisu z první rychlostní zkoušky figuroval na seznamu odstoupivších. Největším překvapením úvodu soutěže byl Martin Semerád, který i s „enkovým nářadím“ zajel na prvním měřeném testu nejrychlejší čas a ujal se tak průběžného vedení. Druhý byl těsně Valoušek, trápící se na mokrém asfaltu na tvrdých slickách, třetí Tarabus a vynikající čtvrtý čas zajela s Cliem R3 posádka Černý – Kohout.

Bitva o nejvyšší příčku plála celé dopoledne. Valoušek se Semerádem se rvali o každý metr, každou desetinku. První dvě zkoušky ukořistil Máca, třetí a čtvrtou urval Valda. Při sobotní obědové siestě pak oba dělily pouhé tři vteřiny. Třetí Tarabus ztrácel přes dvacet vteřin a navíc už mu za kufrem odfukovala Kahleho rozparáděná Octavia. Martin Bujáček zkoušku od zkoušky zrychloval a i díky osmému času na čtvrtém testu figuroval po první „rundě“ na desátém místě absolutně, čtvrtém ve skupině 3.

Po obědě konečně místo deště zalilo Krkonoše sluníčko a my lebedíc si pro změnu v osychajícím obilí mohli sledovat Valdův drtivý odpolední nástup. Na páté vložce najel na Mácu šest, na šesté téměř deset vteřin a před závěrečnými dvěma testy to v součtu znamenalo náskok necelých dvaceti vteřin. Šestá rychlostní zkouška se stala osudnou do té doby třetímu Jaromíru Tarabusovi, který na uskákaném asfaltu v lesním úseku pocuchal o strom svůj Abarth Grande Punto S2000 tak nešťastně, že k nehodě musela být přivolána záchranná služba. Naštěstí se incident obešel jen se spolujezdcovými naraženými žebry a po krátkém přerušení mohla rychlostní zkouška dál pokračovat.

Ani s dvacetisekundovým náskokem se ale Pavel Valoušek nespokojil. Rozjetý z prvních odpoledních erzet zvítězil i ve zbývajících dvou, dosprintoval si pro zlatý věnec vítěze Rally Krkonoše 2011, a proměnil tak konečně třetí letošní start s Fabií WRC ve vítězství. Při obou předchozích pokusech jej totiž zradila technika a byl nucen odstoupit. Stříbro bral Martin Semerád, kterému na Valouška v cíli nakonec chybělo čtyřicet vteřin. Víc jak minutu pak ztrácel třetí Matthias Kahle. Na čtvrté místo se, v duchu hesla mládí vpřed, v poslední rychlostní zkoušce probojoval Miroslav Jakeš, který se přehnal přes Jana Dohnala. Šestý dojel Jozef Béreš jun. a na sedmé místo se v posledních dvou erzetách posunul Věroslav Cvrček, čímž odsunul Jana Jelínka na osmou a Martina Bujáčka na devátou příčku. Desítku nejrychlejších absolutně uzavřel Honza Černý, který byl současně suverénně nejrychlejší dvoukolkou ve startovním poli s více jak minutovým náskokem na své pronásledovatele.

Seriál MČR ve sprintrally bude pokračovat v půlce července svým čtvrtým dílem, jímž je Rally Vysočina. Naše zraky se však už pomalu obrací zpátky k velkému mistráku, který čeká první z letošních vrcholů – legendární Rally Bohemia. Tu již tradičně hostí začátkem července Mladá Boleslav a pořadatelé se už teď chlubí startovní listinou čítající 91 posádek, mezi nimiž se skví taková esa jako úřadující šampion JWRC Aaron Burkart, tovární pilot Škody Jan Kopecký, belgický matador Freddy Loix, norská mladá naděje Eyvind Brynildsen nebo polský střelec Leszek Kuzaj a samozřejmě domácí špička v čele s lídrem průběžného pořadí MČR Romanem Krestou. To je pozvánka, kterou fanoušek rally těžko odmítá, takže NA VIDĚNOU NA BOHEMCE!

 

Foto: Luboš Růžička

 

VÝSLEDKY Autostyl Rally Krkonoše 2011

Pořadí

Posádka

Vůz

Čas

1.

Valoušek, Pavel – Hrůza, Zdeněk

Škoda Fabia WRC

43:12,1

2.

Semerád, Martin – Ernst, Michal

Mitsubishi Lancer EVO IX

   + 42,6

3.

Kahle, Matthias – Doerr, Christian

Škoda Octavia WRC

+ 1:07,5

4.

Jakeš, Miroslav – Gross, Petr

Mitsubishi Lancer EVO IX

+ 1:19,8

5.

Dohnal, Jan – Grega, Tomáš

Peugeot 207 S2000

+ 1:23,2

6.

Béreš, Jozef – Müller, Róbert

Škoda Fabia S2000

+ 1:36,5

7.

Cvrček, Věroslav – Šálek, Ondřej

Škoda Octavia WRC Evo3

+ 1:46,5

8.

Jelínek, Jan – Kotěna, Miroslav

Mitsubishi Lancer EVO IX

+ 1:50,5

9.

Bujáček, Martin – Omelka, Marek

Mitsubishi Lancer EVO IX

+ 1:58,2

10.

Černá, Jan – Kohout, Pavel

Renault Clio R3

+ 2:20,5

 

PRŮBĚŽNÉ POŘADÍ MČR sprintrally 2011

Pořadí

Posádka

Vůz

Body

1.

Jakeš, Miroslav

Mitsubishi Lancer EVO IX

  49

2.

Dohnal, Jan

Peugeot 207 S2000

  44

3.

Tarabus, Jaromír

Abarth Grande Punto S2000

  39

4.

Sýkora, Jan

Mitsubishi Lancer EVO IX

  36

5.

Odložilík, Roman

Citroën Xsara WRC

  30

6.

Valoušek, Pavel

Škoda Fabia WRC

  30

7.

Bujáček, Martin

Mitsubishi Lancer EVO IX

  28

8.

Tomaštík, Jaromír

Subaru Impreza WRC

  27

9.

Jelínek, Jan

Mitsubishi Lancer EVO IX

  25

10.

Semerád, Martin

Mitsubishi Lancer EVO IX

  24

Galerie

Komentáře