foto Driversweb.cz

Škoda Superb 2,8 V6 30V

Datum článku: 23.7.2010 | Autor textu: Matěj Slepička

Superb druhé generace je ve své nejsilnější motorizaci velmi dobrým vozem. Rozhodli jsme se proto podrobit testu nejsilnější variantu první generace Superbu. Nejde náhodou o podceňovaný klenot?

Superb první generace netřeba dlouze představovat. Nejčastěji jej potkáte jako žluté taxi se začouzenou zádí. Rachtavý projev a nečekaný příval točivého momentu motoru 1,9 TDI nechme taxíkářům a pojďme se podívat na motor, kterého je v těchto vozech jako šafránu. Nikdy jsem se pod kapotu Škodovky nedíval takhle dlouho. Rozměrný, podélně uložený motor s nápisem V6 30V vypadá vábně a slibně.

  

Po usednutí do velmi prostorného interiéru na vás po chladu klimatizace dýchne také luxus a komfort. Ve výbavě se vyskytly i nevšední věci v podobě vyhřívání zadních sedadel, navigace či automaticky sklápěných zrcátek. Celkově je interiér velmi povedený a na svůj věk i velmi zachovalý. Nevzhledně působila dřevěná dekorace, která budila poněkud sovětský dojem. Musím ale konstatovat, že naživo to není tak hrozné jako na fotkách. Zvenku jde o známý, elegantní vůz, který z vrcholné pozice bohužel trochu sesazuje image značky. Drobné detaily jako koncové světlomety a maska chladiče prozrazují, že jde o vůz po modernizaci. Na exteriéru nenajdete jedinou známku toho, že se jedná o vrcholný model, dokonce poněkud šibalsky chybí i štítek s označením motoru. A také bychom se přimluvili alespoň za dvojitou koncovku výfuku.

V době uvedení Superbu na trh automobilka spekulovala nad variantou motorizace označenou W8, kterou se nabízelo převzít z koncernového Passatu. Ovšem kdosi na slibných 275 koní řekl: „Ne!“ A proto na nás nyní působil vrcholný Superb trochu líně. Ano, je to tak, a to i přesto, že motor nabízí téměř 200 koní. Tato slova potvrzuje i zrychlení z 0 na 100 km/h, které trvá dlouhých 9,4 s. Nicméně podání výkonu je v každé situaci kultivované. Automatická převodovka, jež je dokonce dobře použitelná i v manuálním režimu, funguje podle očekávání dobře, nicméně dlouhou akceleraci do jisté míry zaviňuje svými dlouhými převody. Takže výkonem vás V6 neomámí. Čím tedy? Jediné, co je na tomto provedení opravdu „superb“, je kultivovanost. Po většinu času si motor jen ševelí kdesi okolo 2 000 ot./min, a to je pro cestování velice příjemné. Stále jsme se nedostali k největší neřesti provedení V6, a tou je, jak možná čekáte, spotřeba paliva. I při šetrné jízdě městem jsme se nedostali pod 14 l/100 km, což považuji za poskytovanou dynamiku přes hranice únosnosti.

Podvozek ladí se stylem „kulturní cestování“. Chování v zatáčkách je průměrně dobré, k mému překvapení byl Superb ochoten i utáhnout stopu při přepáleném nájezdu do zatáčky. V mluvě řidičů vozů Škoda můžeme říci – zvládá dobře reagovat při úhybném manévru. Drobné výhrady mám ke sklonům k rozhoupání přídě, které se dostaví po přejetí příčných nerovností, ale tím trpí většina velkých vozů koncernu VW.

Týden se Superbem mi hodně připomněl dobu, kdy jsem jezdil Lincolnem Navigator s motorem V8 5,4 l. Výbava, šepot velkého benzinového motoru a plavný podvozek dělají z jízdy kulturní zážitek, ovšem po dynamické stránce čekáte víc a u tankování kulíte oči. A přesně to mají Navigator a Superb s touto motorizací společné. Superb si své zákazníky najde především s naftovými motory. A pokud potřebujete tento vůz a z nějakého důvodu benzinový, skočte do modelu s označením 1,8T. Mám takové tušení, že bude mít ke své dynamice adekvátní spotřebu paliva. Najetých kilometrů se není třeba obávat, stav interiéru i podvozku byl velmi zachovalý.

Zajímavé poznatky redaktorů:

Matěj:

Zajímavé je, že podvozek Fordu Mondeo, který je spíše sportovně zaměřený, působí pohodlněji. V6 je rozežraná, přestože na to nemá právo.

 

 

Honza:

Myslím si, že Superb určitě mnoho Čechů považuje za top manažerské auto, které by si koupili. Tento konkrétní Superb byl vizuálně velmi pěkný. V interiéru na vás dýchl luxus, který už u škodovek není úplným standardem, bohužel dřevěný dekor osloví spíše starší generace. Motorizace je pro šetřivé Čechy nesmyslná.

 

Ondra:

Škoda Superb na mě působí jako rozporuplné auto, jelikož pro manažera je škodovka málo prestižní a pro běžného uživatele možná až moc. Nabídka motorových agregátu uspokojí všechny případné zájemce, nicméně bych doporučil se vyhnout testovanému šestiválci. Dieselový ekvivalent bude pružnější a dvoulitr vám tolik neprovětrá peněženku při zachování dynamiky jízdy. Kvalita zpracováni je na dobré úrovni (až na dřevěný „linoleový“ dekor), místa na zadních sedadlech je více v přímém srovnání s konkurencí v dané kategorii. Celkově se jedná o povedené auto, které vás v pohodlí doveze i na dovolenou do Chorvatska.

 

  Automobil k testu zapůjčila společnost Škodovky.cz 

 

Technické parametry vozidla Škoda Superb 2,8 V6 30V:

Stav vozu/rok výroby ojetý/2007
Stav tachometru 129 056 Km
Cena vozu cca 279 900 Kč
Hmotnost 1 501 kg
Motor vidlicový
Plnění motoru atmosferické
Uložení motoru vpředu podélně
Počet válců 6
Počet ventilů 30
Palivo benzin
Objem 2 771
Výkon 142 kW (193 koní) při 6 000 ot./min
Výkon/hmotnost 128 koní/t
Točivý moment 280 Nm při 3 200 ot./min
Zrychlení 0−100  9,4 s
Max. rychlost   237 km/h
Počet rychlostí  5
Převodovka automatická
Poháněná kola přední
Diferenciál otevřený
Spotřeba kombinovaná 10,2 l/100 km
Spotřeba ve městě 14,3 l/100 km
Spotřeba mimo město 7,7 l/100 km
Objem palivové nádrže 62 l
Zavěšení přední nápravy McPherson
Zavěšení zadní nápravy vlečná ramena
Rozměr kol 6,5 x 16“
Rozměr pneumatik 205/55
Délka 4 803 mm
Šířka 1 765 mm
Výška 1 469 mm
Rozvor náprav 2 803 mm

Objem zavazadlového prostoru

462 l

 

Výbava testovaného vozu:
Polokožené čalounění, xenon, navigace, servisní kniha, vyhřívaná el. posuvná sedadla s pamětí, automatická převodovka, 8 x airbag, ABS, dig. klimatizace, xenonové světlomety, CD přehrávač, centrál dálkový, el. okna, el. zrcátka, hliníková kola, indikátor parkování, multifunkční volant, nastavitelný volant, ostřikovače světlometů, palubní počítač, posilovač řízení, potahy kůže, satelitní navigace, senzor stěračů, stabilizace podvozku (ESP), tempomat, tónovaná skla, vyhřívaná sedadla, vyhřívaná zrcátka, vyhřívané přední sklo, výškově nastavitelná sedadla, loketní opěrka.

 

Potěšilo nás: Naštvalo nás:
+ prostor na zadních sedadlech - vyšší spotřeba paliva
+ dobrá automatická převodovka - dřevěný dekor interiéru
+ komfort, odhlučnění - mdlá dynamika V6
+ téměř plná výbava

Galerie

Komentáře