foto Driversweb.cz

Mazda CX-5 2,5i AUT6 – dokonalá souhra

Datum článku: 12.10.2015 | Autor textu: Martin Jánský | Autor fotografií: Jan Svoboda

Po třech letech přichází decentní facelift, který kopíruje ten ze šestky – uhlazuje hrany a přidává pár příjemných novinek. CX-5 je s ním teď lepší než kdy dřív a usedá na trůn mezi rodinnými SUV.

Někteří lidé se pro sebe narodili – i přes (nebo právě pro kvůli ní?) svou odlišnost se dokázali perfektně doplňovat a společně vytvořili víc, než by zvládli každý samostatně. Tomu se říká synergie: absolutní porozumění, vyvážené doplnění, dokonalá souhra. Voskovec s Werichem přinesli světu neopakovatelně lidskou zábavu, Marx s Engelsem utopickou vizi dokonalé socialistické společnosti a Pat s Matem totální domácí destrukci…

A stejné inspirativní pouto cítím z benzinové dvaapůlky a šestistupňového automatu z rodiny SkyActiv technologií. Ty jsou primárně zaměřeny na zvýšení efektivity, ale vedlejším efektem je i neuvěřitelná kultivovanost celého pohonného ústrojí. Až po několika kilometrech jízdy plné sametové jemnosti a ničím nerušeného pohodlí mi došlo, že jsem si nevšiml jediného přeřazení. Motor jen tiše přede kousek nad hranicí volnoběhu, a kdybych nesledoval poskakující ručičku otáčkoměru, vůbec bych nevěděl, že dochází k nějaké změně stupňů.

Takhle vyklidněné pohonné ústrojí k pohodové CX-5 naprosto dokonale sedne. Základem je přirozená řidičskost jdoucí ruku v ruce s bezchybnou ergonomií ovládacích prvků, takže vás prostě baví i obyčejné točení volantem. Podvozek se vyrovnává se silami působícími v zatáčce naprosto samozřejmým stylem plným jistoty a poddajnosti, na rovince pak auto uvolněně pluje a konejší pohodlím, tichem a zenovým klidem.

K tomu přispěl letošní facelift – zlepšit odhlučnění byl jeden z jeho hlavních úkolů a rozdíl oproti předchozí verzi by měl být až 13 %. Kvůli kultivovanosti dostala CX-5 také nové tlumiče a upravené silentbloky na přední nápravě. Uvnitř majitelé také zaručeně ocení upravenou středovou konzolu s elektronickou parkovací brzdou, která uvolnila místo pro další odkládací přihrádky, a hlavně nový infotainment Mazda Connect se sedmipalcovým dotykovým displejem. Trochu se také zapracovalo na materiálech a přesnosti smontování, zvenku se výrazněji změnila prakticky jen maska s LED světly a poslední novinkou je právě atmosférická 2,5 SKY-G.

  

Tenhle motor si vydupali zákazníci a po svezení vážně není těžké uhodnout, proč o něj tolik stáli, protože takhle uklidňující auto jsem už dlouho neřídil. Jenže když po něm pak chcete nějaký výkon, může vám chybět dostatek rázně táhnoucího točivého momentu – musíte si pro něj sáhnout až do horní poloviny otáčkoměru a pak začne automat zdržovat, motor začne být trochu hlučnější a místo osmi litrů si začne brát deset. V nabídce je navíc pouze v kombinaci s automatem a nejvyšší výbavou, což už docela leze do peněz.

Přesto pochopím, když si ho budete chtít dopřát, protože v téhle konfiguraci působí také díky houpavému pohodlí, tichu v kabině a komfortním prvkům spíš jako malá luxusní limuzína než rodinné auto. Když se však uskromníte s některou rozumnější verzí, o mnoho nepřijdete – Mazda CX-5 je teď naprosto s přehledem nejkomplexnější a nepřátelštější SUV na trhu a bude jen vaše chyba, pokud si půjdete koupit cokoliv jiného.

Foto: Jan Svoboda

 

Technické parametry vozidla Mazda CX-5 2,5i SKY-G AWD AUT6:

Základní cena vozu

860 900 Kč

Motor

řadový čtyřválec, atmosférický benzin

Uložení motoru

vpředu napříč

Objem

2 488 cm3

Výkon

141 kW (192 koní) při 5 700 ot./min.

Točivý moment

256 Nm při 4 000 ot./min.

Hmotnost

1 500 kg

Výkon/hmotnost

128 koní/t

Zrychlení 0−100 km/h

8,0 s

Max. rychlost  

194 km/h

Převodovka

automatická, 6 rychlostí

Poháněná kola

všechna čtyři prostřednictvím elektronické mezinápravové spojky  

Spotřeba ve městě

9,3 l/100 km

Spotřeba mimo město 

6,0 l/100 km

Spotřeba kombinovaná

7,2 l/100 km

Objem palivové nádrže

58 l

Zavěšení přední nápravy

McPherson

Zavěšení zadní nápravy

víceprvkové zavěšení

Rozměr pneumatik

225/55 R19

Délka

4 555 mm

Šířka

1 840 mm

Výška

1 710 mm

Rozvor náprav

2 700 mm

Objem zavazadlového prostoru

503 l

 

 

Potěšilo nás: Zklamalo nás:
+ Ukázkové jízdní vlastnosti    – Motor v nabídce pouze s automatem a top výbavou   
+ Pohodová kombinace motoru a převodovky     
+ Vylepšený interiér  
+ Vypadá skvěle  
+ Prostorná a praktická  

 

Mazda CX-5 AWD AUT

2,5 SKY-G (192 koní)

Ford Kuga AWD AUT

1,5 EcoBoost(182 koní)

Subaru Forester CVT

2,0i (150 koní) 

Toyota RAV4 CVT

2,0i (151 koní) 

0-100 8,0 s

7,2 l/100km

kufr: 503 l

0-100 10,1 s

7,4 l/100km

kufr: 406 l

0-100 11,8 s

6,6 l/100km

kufr: 505 l

0-100 10,7 s

7,2 l/100km

kufr: 547 l

cena: 860 900 Kč cena: 835 990 Kč

cena: 949 000 Kč

cena: 914 900 Kč

Galerie

Komentáře