foto Driversweb.cz

Suzuki Ignis 1,2 AllGrip – čtyřkolové antidepresivum

Datum článku: 13.9.2017 | Autor textu: Martin Jánský | Autor fotografií: Martin Jánský

Kompaktní a dostupné rodinné auto a dokonalý lék na moderní automobilovou nudu v jednom.

Myslíte si, že jsou moderní auta moc velká, těžká, složitá a především nudná? Tak to pro vás máme lék na všechny vaše automobilové deprese – malou červenou pilulku, která vám vypláchne endorfiny, vykřeše jiskřičky v očích a roztáhne úsměv přes celý obličej. Seznamte se s novým Suzuki Ignis!

Usmívat se začnete, jen co ho poprvé uvidíte. Ignis je droboučký s roztomilými detaily – jen se mrkněte na tu veselou masku, vytažené zadní blatníky, useknutou záď a tři proužky na C-sloupku. Vypadá spíš jako výplod fantazie designérů Hot Wheels než něco, co sjelo z výrobní linky zavedené automobilky.

Za volantem vás pak už vyloženě rozesměje. Už papírové předpoklady znějí hodně nadějně: drobné rozměry, hmotnost pod tunu, točivý motor a užovky 175/60 R16. A první metry to jen potvrzují – Ignis je ochotný, obratný a živý, prostě v sobě má to správné nadšení malého auta, takže je radost s ním terorizovat líný městský provoz.

Na okresce se pak skutečně odváže – motor se nechá radostně vytáčet a hrdinsky vrčí až k šesti tisícům, podvozek nemusí bojovat s žádnou setrvačností a úzké gumy s vysokým profilem přinášejí dost poddajnosti i progresivního chování na limitu. Ignise můžete drtit na plný plyn a naprosto bezstarostně si s ním hrát, a přitom jste pořád v bezpečí povolených rychlostních limitů.

Dech mu dojde až v dálničních rychlostech. Přeci jen má pouhých 90 koní, se kterými zvládne dálkové přesuny poměrně pohodlně a uvolněně, ale na prohánění Octavií TDI v levém pruhu to nebude. Daleko přirozeněji se bude cítit mimo asfalt – má totiž světlou výšku 180 milimetrů a pohon všech kol, kraťoučké převisy a malý rozvor, takže ho jen tak něco nezastaví.

Až se dost vyřádíte na silnici i mimo ni, začnete objevovat praktické stránky Ignise. Třeba přirozený řidičský posez a ergonomické rozvržení palubní desky (tlačítka jsou po ruce, infotainment je přehledný a palubní počítač má KONEČNĚ ovládání tlačítkem na volantu), výhled ven je naprosto skvělý a na všechny rohy auta si můžete prakticky sáhnout (pomáhá vám ještě parkovací kamera), nastupování je snadné díky vyvýšeným sedačkám a dveřím otevíratelným skoro do pravého úhlu.

Interiér je i přes malý půdorys dost prostorný pro čtyři pasažéry a zadní sedačky dělené 50:50 jsou sklopné a podélně posuvné o 165 milimetrů, takže si můžete libovolně hrát s prostorem pro posádku a objemem kufru (v základu 267 litrů, s posunutými sedačkami 501 a se sklopenými rovnou 1097 litrů). Taky se dočkáte obvyklých bezpečnostních systémů, jako je nouzové brzdění nebo sledování jízdy v pruhu.

Má taky pár kompromisů daných nízkou cenou, ale skutečný problém přijde až při pohledu do ceníku. Nejvíc smyslu totiž dává předokolka (čtyřkolku využijete jen v zimě nebo v horách) ve střední výbavě (za 263 tisíc), kde už máte třeba infotainment s parkovací kamerou, vyhřívaná přední sedadla nebo litá kola. Jenže i v ní chybí příjemné položky jako LED denního svícení, kožený volant a řadička, zadní okna v elektrice, automatická klimatizace nebo tempomat – ty jsou dostupné spolu s navigací, bezpečnostními systémy a bezklíčovým startováním až v nejvyšší výbavě, kterou však můžete mít jen se čtyřkolkou. A najednou jste o sto tisíc výš.

To je ale jediná věc, kterou u Ignise budete muset řešit, jinak je to naprosto skvělé malé auto se všemi jeho roztomilými i praktickými výhodami, ale bez obvyklých ergonomických a jízdních nevýhod. Ignis vás nikdy nebude štvát ani se za něj nebudete muset stydět, je to naopak prima parťák, který se vás vždycky bude snažit rozesmát, a po zaparkování se za ním vždycky rádi ohlédnete. Že byste to do něj neřekli? Tak se jděte svézt a připravte se na příjemné překvapení!

Foto: autor

 

Potěšilo nás: Zklamalo nás:
+ Hravé jízdní vlastnosti – Cenová politika   
+ Kultivovaný a úsporný motor     
+ Praktičnost  
+ Funky design  
+ Funky charakter  

Technické parametry vozidla Suzuki Ignis 1,2 Dualjet AllGrip:

Základní cena vozu

362 900 Kč

Motor

řadový čtyřválec

Uložení motoru

vpředu napříč

Objem

1 242 cm3

Výkon

66 kW (90 koní) při 6 000 ot./min.  

Točivý moment

120 Nm při 4 400 ot./min.

Hmotnost

945 kg

Výkon/hmotnost

95 koní/t

Zrychlení 0−100 km/h

11,9 s

Max. rychlost  

165 km/h

Převodovka

manuální, 5 rychlostí  

Poháněná kola

všechna čtyři

Spotřeba kombinovaná

5,0 l/100 km

Objem palivové nádrže

30 l

Zavěšení přední nápravy

McPherson

Zavěšení zadní nápravy

tuhá náprava v 3ramenném závěsu   

Rozměr pneumatik

175/60 R16

Délka

3 700 mm

Šířka

1 690 mm

Výška

1 595 mm

Rozvor náprav

2 435 mm

Objem zavazadlového prostoru 

227 l

Galerie

Komentáře