foto Driversweb.cz

Renault Kadjar 1,6 dCi 4x4 – pan nevýrazný

Datum článku: 17.4.2018 | Autor textu: Martin Jánský | Autor fotografií: Jiří Čermák

Kategorie rodinných SUV je dnes pořádně našlapaná. Čím se dokáže Kadjar odlišit od dlouhého zástupu talentovaných konkurentů?

I přes počáteční zarputilý odpor jsme SUV vzali na milost. Hlavně proto, že je konstruktéři naučili jezdit vážně skoro stejně dobře jako jejich nižší konvenční sourozence. Takový Kadjar se drží silnice podobně zarputile jako kdejaký hatchback, nechá sebou házet do zatáček a nehne u toho ani brvou. Nekymácí se, nenaklání, neprostestuje pískáním předních gum. Vážně slušný výkon!

Schopnému podvozku navíc zdatně sekunduje šestnáctistovkový turbodiesel, který jsme chválili již ve větším Koleosu. Tady tahá o nějakých 60 kilo méně (při férovém porovnání s Kadjarem 4x2 by to bylo dokonce 160 kilo rozdílu), takže plný zátah (320 Nm od 1750 otáček)působí ještě intenzivněji. Přitom je kultivovaný a úsporný (i se čtyřkolkou jste v tom za šest).

To znamená, že ani dálkové cesty nejsou žádný opruz, Kadjar je zvládá se ctí. Podvozek ukazuje svou pohodlnou stránku, místa je všude dost, infotainment se příjemně používá, řízení je nenáročné, záda vám kryje obvyklá parta asistentů (nouzové brzdění, upozornění na vyjetí z pruhu, sledování mrtvého úhlu, 360° parkovací senzory) a na všechno si posvítí LED světla. Faktem ale je, že v dálničních rychlostech už je aerodynamicky docela hlučný. A taky má trochu humpolácké ovládání. A na infotainment si budete muset taky chvilku zvykat.

Ale zdaleka největším problémem je jeho celková nudnost. Nevýrazný exteriér (pokud si ho zrovna neobjednáte ve výrazné červené Flamme za 17 tisíc), fádní interiér, nudné řízení, normální výbava… nic tu nevybočuje ani jedním směrem. Nic, co by vás chytlo za srdce, co by vás aspoň opravdu zaujalo. Sakra, fakt mě nenapadá jediný důvod, proč byste si v té záplavě schopné konkurence měli utíkat právě pro Kadjara. A to je smutné.

Na druhou stranu není ani žádný důvod, proč byste si pro něj jít neměli. Kadjar je dost praktický, prostorný, docela pohledný, slušně vybavený, má dobré motory, můžete ho mít i ve čtyřkolce (klasická mezinápravová spojka) a vážně jezdí velmi slušně. A protože nejde tak na odbyt, prodejce vám nejspíš udělá pěknou cenu.

Ale kdybych šel k Renaultu, koukal bych spíš po Méganu GT. Klidně v kombíku, v dieselu a s automatem (redakční TEST ZDE), aby byla rodina spokojená. Bude jezdit ještě lépe než Kadjar a za podobné peníze bych si za volantem užil daleko víc. Takže ano, SUV jezdí skoro stejně dobře… ale klasická auta jsou pořád ještě lepší.

Foto: Jiří Čermák

 

Potěšilo nás: Zklamalo nás:
+ Pohodlný a jistý podvozek – Ničím nevybočuje z řady   
+ Silný a přitom úsporný motor  
+ Skvělá LED světla  
+ Je k dispozici i s pohonem 4x4  

Technické parametry vozidla Renault Kadjar dCi 130 4x4:

Základní cena vozu

634 900 Kč

Motor

řadový čtyřválec, turbodiesel

Uložení motoru

vpředu napříč

Objem

1 598 cm3

Výkon

96 kW (130 k) při 4 000 ot./min.  

Točivý moment

320 Nm při 1 750 ot./min.

Hmotnost

1 611 kg

Výkon/hmotnost

80 koní/t

Zrychlení 0−100 km/h

10,5 s

Max. rychlost  

190 km/h

Převodovka

manuální, 6 rychlostí  

Poháněná kola

přední s připojitelnými zadními

Spotřeba kombinovaná

4,8 l/100 km

Objem palivové nádrže

65 l

Zavěšení přední nápravy

McPherson

Zavěšení zadní nápravy

víceprvkové

Rozměr pneumatik

225/45 R19

Délka

4 449 mm

Šířka

1 836 mm

Výška

1 613 mm

Rozvor náprav

2 646 mm

Objem zavazadlového prostoru 

472 l

Galerie

Komentáře