foto Driversweb.cz

Hyundai i40 – korejský vyzyvatel Mondea přichází

Datum článku: 12.5.2011 | Autor textu: Martin Jánský

Čtyři a tři čtvrtě metru korejských ambicí v elegantním balení. Co nabídne oproti konkurenci?

Říkat, že korejci začali dělat naprosto konkurenceschopná auta na úrovni evropských rivalů by bylo pouhým nošením dřívím do lesa, takže tuhle část přeskočme a pojďme rovnou mrknout na auto. Kombík jsme už viděli, teď se oficiálně představil i sedan, který se pokusil vysvobodit z tradiční tříprostorové pasti a přijít s trochu sportovnějším tvarem, byť ne na úkor praktičnosti. Výsledek ale vypadá o poznání méně dynamicky, než jak naznačovaly původní skici. První korejský sportback to tedy nakonec není.

Hyundai se tímto v německu vyvinutým autem vrhá do pořádně ostrého segmentu. Kde i30/Cee'du stačila slušná kvalita a chytrá cenovka, kde ix35/Sportage bodovaly přátelskostí a praktičností, tam bude mít možná i40 problém. Kvality se nebojíme, cenovka bude taky dobrá, motory výkonné a úsporné, ale spokojí se správci autoparků a střední manažeři s logem Hyundai na kapotě? Sám Hyundai věří, že ano, a ekonomicky stále nelehká doba mu dává ty největší šance.

i40 je dlouhá 4 740 mm, což je pořád o pár centimetrů méně než má obří konkurence v podobě Mondea, Insignie či nejnovější 508, ale ani u korejců určitě nedostatkem místa strádat nebudete. Základem bude 1.7 CRDi se 120 koňmi a 1.6 GDI s 140 koňmi, brzy ale přijde i vrchol řady, 180 koňový 2.0 GDI, který by měl i40 přinést dobrý poměr mezi slušným výkonem a přijatelnou ekonomičností provozu. Měl by zvládnout dosprintovat na stovku za 9,7 s a při tom spotřebovávat pod 7 litrů na sto. Ultra úsporný diesel bude mít značku Blue Drive a příslušné úsporné technologie a spotřebu skromných 4,3 litru. Firemní ekonomové si mnou ruce. Hyundai očekává, že v Evropě ročně prodá 60 tisíc i40, z nichž 75 % budou kombíky. Sedan i40 se proto představil na autosalonu v Barceloně, na španělském trhu se totiž v tomto segmentu prodá až 40 % sedanů.

Názor Driverswebu: Velmi silná konkurence a stále nevysoká prestiž značky Hyundai pořádně zkomplikuje pozici, ale i tak jsme přesvědčeni, že uspěje. Korejci jsou totiž také pořádně zarputilý národ.

Galerie

Komentáře