Datum článku: 20.4.2011 | Autor textu: Martin Jánský
Suzuki představilo v New Yorku hned dvě verze sedanu Kizashi. Která se vám líbí víc?
Nejprve se podívejme na tu nudnější. Koncept EcoCharge je výkladní skříní technologií, jimiž Suzuki dohání trh, který je o pár kroků napřed. Regenerativní brzdění, stop-start a pneumatiky s nízkým valivým odporem jen sekundují tomu hlavnímu –
20 koňovému elektromotoru spřaženým s dvoulitrovým benzínem. Klasický hybrid po vzoru Priusu. Ekologičnost se projevila i v dalších oblastech, například pokročilý materiál sedaček je "o 84 % energeticky méně náročný na výrobu a vznikne se při něm o 80 % méně emisí" než u jiných materiálů. Tomu říkáme správná efektivita. Samozřejmostí je pár designových detailů, které ho odliší od běžných verzí a zvýrazní jeho ekologičnost. Bílá barva laku Kizashi jednak sluší, druhak podtrhává čistotu celého konceptu. Nebyla by ale příznačnější zelená nebo modrá?
Naštěstí EcoCharge není jediným překvapením Suzuki, to bychom se s článkem ani neobtěžovali. Řidičsky daleko zajímavější je Apex Concept, který je v podstatě oturbenou verzí normálního sedanu. Čtyřválec 2.4 dostal turbodmychadlo Garrett a produkuje díky němu slibných 300 koní. Koncept sice stojí na 19" kolech, ale v tiskové zprávě nepadlo ani slovo o úpravách podvozku, což může znamenat, že je základní podvozek Kizashi setsakra dobrý nebo bude tohle auto pořádný průšvih. A nebo s ním prostě na ježdění nepočítají. Černá litá kola a válečné barvy inspirované motorkami GSX-R pak už jen dotvářejí image okruhového brusu. Co ale opravdu umí kromě ježdění rychle rovně?
Názor Driverswebu: Kizashi je povedené a skvěle vypadající auto, které trpí akutním nedostatkem publicity. Nezasloužilo by si trochu marketingově postrčit i v Evropě, ne jen v Americe?