foto Driversweb.cz

Toyota Aygo 1,0 VVT-i – růžový partner

Datum článku: 24.10.2018 | Autor textu: Martin Jánský | Autor fotografií: Martin Jánský

Druhá generace Ayga zůstává v jádru skvělým malým a laciným autem, ale přidává k tomu porci stylu navíc. Jen si dobře rozmyslete volbu barvy…

Všimli jste si, jak jsou auta na silnicích barevně fádní? Občas si připadám jako v padesáti odstínech šedi, akorát bez pout a bičíků. Samá černá, bílá a stříbrná, světle šedá metalíza, tmavě šedá metalíza… a když si někdo troufne pořídit si červenou, je hned za exota. Takže si určitě domyslíte, jakou pozornost (mužů i žen, dětí a psů) strhávalo Aygo v růžovo-fialové barvě Magenta…

Ponechme stranou, co si mysleli lidé o mně jako řidiči (všechny ženy chtěli být jako já a všichni muži – no, nejspíš aspoň pár z nich – chtěli být se mnou), ale tahle výrazná barva se k výrazné osobnosti Ayga hodí. Po čtyřech letech na trhu se totiž Aygo dočkalo faceliftu, po kterém je jeho design naprosto nepřehlédnutelný. Jsem jediný, komu připomíná maskovaného superhrdinu?

Druhé Aygo (spolu se svými sourozenci od Citroenu a Peugeotu) udělalo od první generace obrovský skok – auto na první pohled laciné dostalo v druhé generaci slušnou dávku stylu. Je to znát na nepřehlédnutelném exteriéru (LED denní svícení je v základní výbavě; kontrastní lakování střechy má jen Magenta, ostatní laky mají aspoň kontrastní pruhy od světel napojující se na okna), ale hlavně na interiéru, který díky 7“ infotainmentu a doplňkům v barvě karoserie působí mnohem atraktivněji než dříve.

Aygo je však v jádru stále laciné auto. Nemá tempomat (!) ani žádné jiné jízdní asistenty (jen za příplatek nouzové brzdění), nemá polstrované opěrky loktů ve dveřích a středová není ani mezi příplatky, pro přepínání palubního počítače musíte sahat skrz volant, noční osvětlení ovládacích prvků je velmi omezené a v kufru není světlo vůbec. Na autě taky najdete řadu odhalených šroubů a plechů, okna vzadu jsou pouze vyklápěcí a prostoru v interiéru je jen tak akorát.

  

Jenže komu by to vadilo, když je s ním tolik srandy? Aygo se snadno ovládá, tříválec se radostně vytáčí za vrčení půlky šestiválce (kazí to akorát ekonomicky dlouhé kvalty), lehce hyperaktivní podvozek má radost z pohybu a ochotně se vrhá do zatáček. Aygo miluje prohánění po městě, vychutnává si plachtění po okreskách a se ctí zvládá i dálniční přesuny. Navíc u toho nic moc nežere, za slušné zacházení se vám odmění spotřebou pohodlně pod pět litrů.

Toyota Aygo je prostě výborné malé auto, které uspokojí všechny, kteří potřebují laciné, spolehlivé a důstojné přibližovadlo. To nakonec platilo i pro první generaci. Ta druhá ale uspokojí i ty, kteří prostě nepotřebují nic většího a radši si dopřejí trochu individualizovaného stylu. A nebojte, můžete mít i jinou barvu, než je Magenta.

Foto: autor

 

Potěšilo nás: Zklamalo nás:
+ Povedené malé auto – Úsporná řešení místy trochu vadí   
+ Má spoustu chuti do života  
+ Umí být opravdu úsporné  
+ Vypadá stylově  
+ LED denní svícení je v základu     

Technické parametry vozidla Toyota Aygo 1,0 VVT-i:

Základní cena vozu

230 900 Kč

Motor

řadový tříválec

Uložení motoru

vpředu napříč

Objem

998 cm3

Výkon

53 kW (72 koní) při 6 000 ot./min.  

Točivý moment

93 Nm při 4 400 ot./min.

Hmotnost

915 kg

Výkon/hmotnost

74 koní/t

Zrychlení 0−100 km/h

13,8 s

Max. rychlost

160 km/h

Převodovka

manuální, 5 rychlostí   

Poháněná kola

přední

Spotřeba kombinovaná

4,1 l/100 km

Objem palivové nádrže

35 l

Zavěšení přední nápravy

McPherson

Zavěšení zadní nápravy

vlečená ramena

Rozměr pneumatik

165/60 R15

Délka

3 465 mm

Šířka

1 615 mm

Výška

1 460 mm

Rozvor náprav

2 340 mm

Objem zavazadlového prostoru 

168 l

Galerie

Komentáře