foto Driversweb.cz

RUF CTR 3 – Porsche Cayman na druhou

Datum článku: 25.7.2011 | Autor textu: Martin Jánský

Obvykle jsme proti tuningu sportovních aut. Jenže u RUFu postavili vlastně úplně jiné auto, takže to je docela jiný případ.

Německý úpravce RUF u nás bude mít vždy nedotknutelný status, zejmá kvůli Yellowbirdu, Ringu a ošlapaným mokasínám, proto přijáme jejich nejnovější verzi vlastního supersportu CTR 3 s otevřenou náručí bez myšlenek na prznění Porsche. Někde hluboko v genech má totiž CTR odkaz Caymanu. Pokud si ale myslíte, že bude jezdit podobně jako Cayman, tak se mýlíte. Jezdí šíleně rychle.

Motor je stále uprostřed, ale přibylo kolem něj o trochu více hmoty, protože u RUFu prodloužili rozvor, aby mělo auto lepší stabilitu při vysokých rychlostech. A taky aby se jim někam vešlo to velké pevné zadní křídlo.

CTR totiž umí něco, na co by Cayman pevně zakotvený v hierarchii modelů Porsche nemohl ani pomyslet. CTR totiž umí uhánět až 380 km/h, což snadno překoná i 911 Carrera. I Turbo. Turbo S. GT2 RS. Vlastně i poslednímu pravověrnému supersportu od Porsche chybí na RUF dobrých 50 km/h!

Tak, teď nezapomeňte zavřít pusu otevřenou údivem a jdeme dál. Kde jinde by se také mělo zrodit auto s šílenou maximálkou, když ne v zemi neomezené rychlosti na dálnicích (žel už jen na vybraných a pouze na určitých úsecích). O tom něco ví i u 9ff, TechArtu, Kleemannu nebo Brabusu. Ti němci jsou vlastně šílenci, všimli jste si? Proto má CTR 3 bláznivých 750 koní (o 50 víc než předchozí verze) v 7 100 ot/min a 960 Nm (o 70 více) při 4 000, což je na celkovou váhu muších 1 400 kg pořádná porce. Tak velká, že tenhle RUF odpálí na stovku za 3,2 s a na dvoustovku za 9,6 s. Carreru GT necháte spolehlivě v prachu.

Usvědčeným podezřelým z toho všeho pekla je plochý šestiválec 3,8 ze skladu Porsche, kterému u RUFa namontovali dvě turba, napojili ho na šestistupňovou sekvenci a upevnili ho pod karoserii kombinující prostorový rám a s trubkovým s jedním z nejkrásnějších bočních profilů mezi současnými superauty. Skvostné! Pohon má samozřejmě jen na zadek, takže se gumy 335/30 na dvacetipalcových kolech budou pěkně často rozpalovat, v předu pak najdete skromnější devatenáctky 255/35. V interiéru najdete bezpečnostní klec a zbytek vám už upraví podle vašich specifikací. Chcete oholený závoďák nebo luxusní prostředí britského klubu? Pokud to druhé, pošlou vás objednat si auto u Bentley. Ale když jim budete sympatičtí, třeba vám někam přišijí aspoň kus Alcantary. Určitě z toho ale nevyjdete s účtem na méně než 6 milionů korun. Což je pořád půlka toho, co stávala Carrera GT, mimochodem. Hmmm, tohle vypadá jako dobrý obchod!

Názor Driverswebu: Jediný schválený tuning sportovního auta. A to je u nás co říci!

Galerie

Komentáře