foto Driversweb.cz

Walter Röhrl zpět v rallye speciálu Porsche 911 SC

Datum článku: 12.4.2011 | Autor textu: Martin Jánský

Mistr volantu se po 30 letech vrací na místo činu.

Ikona rallye a testovací pilot Porsche, Walter Röhrl, zase naskočí do svého speciálu Porsche 911 SC, se kterým se zúčastnil pouze rallye San Remo 1981 a v konkurenci silnějších čtyřkolek oproti všem očekáváním málem slavně vyhrál, kdyby zlomená hnací hřídel jeho vozu nepřihrála konečné vítězství Michelle Mouton na Audi Quattro. S touto slavnou 911 absolvuje v těchto dnech specifický podnik Targa Tasmania, pětidenní 2000 km dlouhý podnik, jehož se zúčastní 40 historických vozů Porsche a společně se poperou o vítězství na 38 rychlostních zkouškách o celkové délce 500 km.

"Naskočili jsme do této 911 SC jen pro jednu rallye, San Remo. Bylo to na poslední chvíli. Inženýři u Porsche pomohli připravit vůz, protože jsem neměl žádný jiný speciál," vzpomíná Röhrl. "A po 25 letech mě Porsche informovalo, že bylo auto nalezeno v čísi garáži. Zrestaurovali jsme ho a znovu společně vyrazili do boje, tentokrát na Targa Tasmania. Už se na to velmi těším." Slavná 911 SC nezávodila celých 25 let, než byla kompletně zrestaurována a stala se součástí expozice muzea Porsche ve Stuttgartu. Je to jedno ze tří aut "pojízdného muzea", které se zúčastní Targy Tasmania, zbylé dvě jsou ikonická 908/02 Spyder (vítěz 1969 Targa Florio) řízené kurátorem Muzea na kolech Klausem Bischofem a 718 RS 60 Spyder (vítěz 1960 Targa Florio) s novinářem Berndem Ostmannem za volantem.

Názor Driverswebu: Targa Tasmania musí být skvělý podnik podle klasických pravidel. Co takhle vrátit zadokolky i do evropské rallye?

Galerie

Komentáře