Datum článku: 23.8.2011 | Autor textu: Martin Jánský
Týden po prvních "uniklých" fotkách a fotografiích se nová 911 definitivně odhalila v celé své nahotě. A je to hodně přitažlivá nahota...
Vy už vlastně to nejpodstatnější víte, pokud jste četli náš první článek o nové 911. Teď si dáme jen nějaké nové fotky a doplníme pár informací.
Styling vytvořený pod designovým šéfem Michaelem Mauerem to nejdůležitější u 991 není. Jak vidíte, liší se jen pár detaily od předchozí 997, zejména jde o LEDky pod hlavními světlomety a celá zadní světla jsou odlišná. Ostatní změny vám vyjmenuje jen ortodoxní Porschefil, a s tím byste do hospody nejspíš jít nechtěli. Nejspíš by vám i vyprávěl, jak se zadní křídlo otevře při rychlosti 120 km/h a tím zefektivní chlazení a sníží vztlak bez dopadu na aerodynamický odpor. Alespoň podle Porsche. A správný Porschefil by nepochyboval o jejich slovech.
Znatelně se změnily proporce. Oficiální rozměry stále drží Porsche jako tajemství, ale člověk z automobilky potvrdil, že 991 je o 56 mm delší, 65 mm širší a 11 mm nižší než 997 (ta měla na délka 4 491 mm, na šířku 1 873 mm a na výšku 1 299 mm, dopočítejte si to, matematici), přičemž rozvor kol se protáhl o rovných 100 mm na 2 450 mm. Výsledkem jsou kratší převisy karoserie a lepší stabilita a jízdní vlastnosti. Aspoň to Porsche slibuje.
V zájmu snížení nákladů budou některé segmenty a technická řešení použita i v příští generaci Boxsteru/Caymanu, jenž se představí již příští rok. Karoserie je oproti dosavadním zvyklostem z hliníku a šetří tím 45 kg hmotnosti. Vlastně i motor 3,4 v základní Carreře pochází přímo z Caymana. Výfuky Carrery ústí do dvou oválných koncovek, přičemž Carrera S dostane čtyři samostatné roury.
Tady se můžete podívat na srovnání výkonů jednotlivých verzí i v porovnání s minulou generací 997.
991 Carrera | 991 Carrera S | 997 Carrera | 997 Carrera S | |
Motor (l) | 3,4 | 3,8 | 3,6 | 3,8 |
Výkon (k) | 355 | 405 | 345 | 395 |
Točivý moment (Nm) | 380 | 440 | 390 | 420 |
Spotřeba (l/100 km) | 8,3 (PDK) | 8,8 (PDK) | 9,8 (PDK) | 10,1 (PDK) |
0-100 (s) | 4,6 (4,4*) | 4,3 (4,1*) | 4,7 (4,5*) | 4,5 (4,3*) |
Max. rychlost (km/h) | 290 | 304 | 289 | 302 |
*paket Sports Chrono
Spotřeba se zlepšila díky technologii stop-start a rekuperaci brzdné energie. Nemalou zásluhu na tom ale má vylepšená sedmistupňová dvouspojková převodovka PDK a zcela nový sedmistupňový manuál, jenž má být podle zdrojů v automobilce "blízce příbuzný" PDK. Ještě se nám nestalo, že bychom chtěli v autě nahmátnout sedmičku, ale kdoví, třeba se bude skutečně hodit na dálniční kontinentální přelety.
Novinkou je elektromechanický posilovač řízení, který nahradil původní hydraulický. Další novinkou je i Active Chassis Control (PACC), což je aktivní stabilizační systém redukující kroucení šasi, který by měl umožnit lepší kontrolu kol při zatáčení ve vysokých rychlostech. Ke Carreře si budete moci přiobjednat již známý aktivní podvozek Active Suspension Management (PASM), který bude mít Carrera S jako standard.
Jak se bude nová 911 chovat na silnici zatím nevíme, ale vzhledem k pečlivosti Porsche a důrazu na detail by bylo velkým překvapením, kdyby byla jiná, než fantastická. Oficiální premiéru si odbude za pár týdnů ve Frankfurtu a do prodeje se dostane do konce roku, abyste si ji stihli nadělit pod stromek. Oproti 997 si připlatíte zhruba 120 až 150 tisíc Kč. Následovat samozřejmě bude kabrio a čtyřkolka, dorazí i 530 koňové Turbo a bezpochyby i GT verze, které nás lákají nejvíc.
Názor Driverswebu: Dokonalá 911 ještě dokonalejší? Sotva uvěřit, že ještě je kam vylepšovat...