foto Driversweb.cz

Peugeot 3008 1,6 HDi facelift – schizofrenik

Datum článku: 27.5.2014 | Autor textu: Martin Jánský

Je to MPV, když je tak praktický? Nebo je to SUV, když je tak vysoký a tváří se drsně? Už nás z toho přemýšlení začíná bolet hlava.

Už se to blíží. Hlavou se mi honí myšlenky, které snad ani nejsou moje. Slyším cizí hlasy, které mi našeptávají ošklivé věci. Představy jsou pořád ostřejší, stále obtížněji odděluji realitu od snů. Brzy pro mě přijedou s houkačkou, nasadí mi bundu se zapínáním na zádech a ubytují mě v cimře s polstrováním. Už se to blíží…

Až takhle to může skončit, když se budete snažit ze všech svých mentálních sil rozseknout, co je Peugeot 3008 vlastně zač. MPV, nebo SUV? Posouvací sedačky a chytré řešení vnitřního prostoru ukazuje na MPV, jenže co ten vyšší posaz a zvýšený softroadový podvozek? Pojďme to raději neřešit – 3008 je prostě kříženec, který si z obou světů snaží vzít to nejlepší a složit to k nohám všech členů rodiny jako spolehlivý sluha.

3008 prošla letos faceliftem, který přinesl nový dynamičtější a stylovější vzhled. Podobně decentní jsou i změny v interiéru, kde přibyl jen nový dekor palubní desky a barevný head-up displej. V už tak dost rozsáhlé nabídce výbavy se nově objevuje parkovací kamera nebo systém sledování vzdálenosti vozu před vámi s upozorněním na hrozící srážku. Modelu 3008 se na trhu daří (od uvedení v roce 2009 se prodalo přes půl milionu kusů), takže žádné zásadnější zásahy zjevně ani nebyly potřeba.

Tedy pokud by u Peugeotu nechtěli vyměnit větší část interiéru, protože za těch šest let od uvedení 3008 na trh se architektura palubních desek přeci jen už o něco posunula (podívejte se na novou 208 a 308 z téže stáje). Nicméně z hlediska funkčnosti si není nač stěžovat: ergonomie je v pořádku, informace na vysouvacím displeji multimediálního systému jsou přehledné a „letecké“ přepínače pod vrcholem středové konzole mají pořád své kouzlo. Zvýšený posaz spolu s dobrým výhledem z auta pomáhá každodenní praktičnosti stejně jako dvoudílné víko objemného kufru, který lze rozdělit falešnou podlahou s několika polohami. Když k tomu připočtete dost místa na zadních sedačkách (tam mají navíc k dispozici šikovné přihrádky v podlaze), máte před sebou vůz, který bezpečně vyhoví potřebám většiny rodin.

  

Hned po nastartování a rozjetí upoutá vaši pozornost motor naftová šestnáctistovka, která je v téhle instalaci příjemně utlumená a krásně jemná, ochotně a kultivovaně se vytáčí už od volnoběhu (na rozdíl od 308, kde v nízkých otáčkách duněla). Jejích 115 koní a 270 Nm bude na plně zatížené auto tak akorát, ale poloprázdnému umí dát solidní dynamiku. Navíc je ve svém apetitu až nechutně skromná, i takhle zavalitá a těžká 3008 odmítala jezdit za víc než 5,5 litru.

Pokud je v 3008 něco z SUV, tak sport to není. Podvozek je naladěný spíš na pohodlí, kterého posádce poskytuje měrou vrchovatou, ale když dojde na hrboly a zatáčky, trochu znejistí. Nakonec ani za volantem vás 3008 nebude nijak povzbuzovat k rychlé jízdě – podle tradic rodinných Peugeotů je řízení necitlivé a brzdy přeposilované. Raději se nalaďte na výletní tempo a užívejte si pohodového, úsporného cestování. Terén? Má pohon jen předních kol (čtyřkolku nabízí jen hybridní verze), takže  do ničeho drsnějšího, než je polní cesta, bych se raději nepouštěl.

  

Když se vykašlete na marketingové kecy a k 3008 přistoupíte bez předsudků, najdete v něm perfektní rodinné auto: prostorné, praktické, pohodlné, nenáročné. A se skvělým motorem 1,6 HDi i dost silným a zároveň úsporným. Facelift pomohl umazat z jeho tváře pár vrásek a vzhledem k tomu, že nemá zásadnější chyby a naopak má v rukávu pár chytrých a praktických nápadů (posuvné sedačky, řešení kufru), stojí za to připsat si ho na seznam aut, o které byste se při hledání nového rodinného kočáru měli zajímat. Ať už proti němu postavíte dobré SUV nebo praktické MPV, bude Peugeot 3008 nabízet něco navíc i z toho druhého světa. Schizofrenie je hrozná nemoc, ale 3008 jde prostě k duhu.

Foto: Jiří Čermák

 

Technické parametry vozidla Peugeot 3008 1,6 HDi:

Cena vozu

455 000 Kč

Hmotnost

1 590 kg

Motor

řadový

Plnění motoru

turbo

Uložení motoru

vpředu napříč

Počet válců

4

Počet ventilů

16

Palivo

nafta

Objem

1560 cm3

Výkon

115 koní (84 kW) při 3 600 ot./min.

Výkon/hmotnost

72 koní/t

Točivý moment

270 Nm (285 při overboost) při 1 750 ot./min.

Zrychlení 0−100 

12,2 s

Max. rychlost  

183 km/h

Počet rychlostí 

6

Převodovka

manuální

Poháněná kola

přední

Spotřeba ve městě

5,8 l/100 km

Spotřeba mimo město

4,4 l/100 km

Spotřeba kombinovaná

4,9 l/100 km

Objem palivové nádrže

60 l

Zavěšení přední nápravy

pseudo McPherson

Zavěšení zadní nápravy

vlečená ramena

Rozměr pneumatik

215/60 R16

Délka

4 365 mm

Šířka

1 837 mm

Výška

1 625 mm

Rozvor náprav

2 613 mm

Objem zavazadlového prostoru

512 l

 

 

Potěšilo nás: Naštvalo nás:
+ Praktičnost, prostornost – Stárnoucí interiér
+ Silný, kultivovaný a úsporný motor   – V rychlém tempu znejistí podvozek
+ Pohodlná jízda  
+ Faceliftové osvěžení  

 

Peugeot 3008

1,6 HDi (115 k)

Nissan Qashqai

1,5 dCi (110 k)

Ford C-Max

1,6 TDCi (115 k)

Škoda Yeti

2,0 TDI (110 koní)

0-100 12,2 s

183 km/h

4,9 l/100 km

0-100 12,4 s

182 km/h

3,8 l/100 km

0-100 11,3 s

184 km/h

4,5 l/100 km

0-100 11,6 s

177 km/h

5,1 l/100 km

cena: 455 000 Kč

(Akční cena)

cena: 477 400 Kč

(Akční cena)

cena: 500 990 Kč

cena: 429 900 Kč

Galerie

Komentáře