Datum článku: 11.2.2018 | Autor textu: Martin Jánský | Autor fotografií: Jiří Čermák
Druhá generace oblíbené Insignie posouvá hru zase o hodný kus dál. Bude se vám líbit!
Ten pohled říkal vše. Na semaforech vedle mě zastavil chlapík s minulou generací Insignie a na tu novou se zahleděl takovým způsobem, že nebylo pochyb – právě si uvědomil, že nutně potřebuje nové auto. Pak hned blikla zelená a museli jsme jet, ale kdybychom měli čas, s chutí bych s ním dal řeč a tohle rozhodnutí mu odsouhlasil. Nová Insignia totiž představuje vážně velký skok dopředu…
Už jen prostorově. Minulá generace byla velká zvenku, ale poměrně stísněná uvnitř. Pravda, nová je zvenku ještě o chlup větší (o 5 cm nižší a delší, a i když vypadá mnohem širší, je to jen optický klam – rozdíl je pouze 6 mm), ale tentokrát to znamená víc místa pro posádku. Vpředu se pohodlně usadíte a máte dost místa na ramena, vzadu je spousta místa na nohy (jako v Passatu nebo Superbu) i na hlavu. Kufr liftbacku nabízí naprosto dostatečných 490 litrů (překvapivě se zcvrkl z předchozích 530 litrů) a skvělý přístup velkými výklopnými dveřmi.
Další velký skok představuje seznam palubních technologií. Nároční zákazníci si kromě dnes už relativně běžných položek (adaptivní podvozek, adaptivní tempomat, sledování jízdy v pruhu atd.) mohou dopřát i fajnovosti typu ergonomická sedadla s masážní funkcí, průhledový displej, online infotainment, matrixové LED světla a další laskominy, které přispějí k vašemu pohodlí a hlavně komfortu.
O pohodlí jde totiž Insignii v první řadě – s takhle uvolněným autem jsem nejel od dob konce Citroënu C5 s hydropneumatickým podvozkem. Interiér je skvěle utlumený i v dálničních rychlostech, sedačky perfektně pohodlné, řízení je správně pomalé a lehké a podvozek dokonale houpavý.
Na rozdíl od Citroënu si ale na hrbolatém povrchu nepřipadáte jako v bárce na rozbouřeném moři a do zatáček nemusíte složitě manévrovat. Insignia se prostě drží asfaltu jako klíště a na nerovnostech se jen ladně pohupuje. Když ji pak přepnete do sportovního režimu, příjemně přituhne a nechá se přesně vést zatáčkami jako… No, jako sporťák zase ne, ale dodává vám dost jistoty pro svižné tempo.
Roli vyklidněného cestovatele i spěchajícího rychlíku perfektně zvládá dobře vychovaný dvoulitrový turbodiesel se 170 koni. Nad volnoběhem neprotestuje, ve středních otáčkách má dost síly a nahoře… to už stejně nikoho nezajímá, protože víc rychlosti získáte přeřazením a vymačkáním všech 400 Nm. Přitom umí jezdit za skromných 6 litrů. Ale pokud vám to přeci jen nestačí, můžete sáhnout po BiTurbo variantě s 210 koni a 480 Nm…
Ale upřímně pochybuji, že vám ho manažer vaší podnikové flotily povolí. Opel se totiž netají tím, že Insignií cílí přímo na firemní zákazníky (soukromí zákazníci totiž kupují hlavně SUV). Spíš než duši a charakter ladili u nové Insignie užitnou hodnotu, srovnatelné parametry a příznivou hodnotu celkových nákladů. To ale není špatně, nakonec právě to zákazníci ve třídě manažerských kočárů opravdu hledají, proto to Insignii vyneslo až do finále soutěže Auto roku. Pokud tedy vlastníte minulou generaci Insignie, měli byste začít vážně uvažovat o pořízení nového auta.
Foto: Jiří Čermák
Potěšilo nás: | Zklamalo nás: |
+ Vypadá skvěle | – Za volantem nepobaví |
+ Jezdí neuvěřitelně pohodlně | – Infotainment není z nejpovedenějších |
+ Našlapaná výbavou až po strop | |
+ Úsporný a tichý motor | |
+ Váš fleetový manažer bude nadšený |
Technické parametry vozidla Opel Insignia Grand Sport 2,0 CDTI:
Základní cena vozu |
|
Motor |
řadový čtyřválec, turbodiesel |
Uložení motoru |
vpředu napříč |
Objem |
1 956 cm3 |
Výkon |
125 kW (170 k) při 3 750 ot./min. |
Točivý moment |
400 Nm při 1 750 - 2 500 ot./min. |
Hmotnost |
1 507 kg |
Výkon/hmotnost |
112 koní/t |
Zrychlení 0−100 km/h |
8,7 s |
Max. rychlost |
226 km/h |
Převodovka |
manuální, 6 rychlostí |
Poháněná kola |
přední |
Spotřeba kombinovaná |
5,2 l/100 km |
Objem palivové nádrže |
62 l |
Zavěšení přední nápravy |
McPherson |
Zavěšení zadní nápravy |
víceprvkové zavěšení |
Rozměr pneumatik |
245/45 R18 |
Délka |
4 897 mm |
Šířka |
1 863 mm |
Výška |
1 455 mm |
Rozvor náprav |
2 829 mm |
Objem zavazadlového prostoru |
490 l |