foto Driversweb.cz

Mini Roadster – vyzyvatel MX-5 odhazuje kšiltovku

Datum článku: 1.11.2011 | Autor textu: Martin Jánský

Příklad 900 tisíc prodaných exemplářů kabria od Mazdy táhne a Mini by si z tohoto trhu také rádo ukouslo. Jakého bojovníka tedy Mini vysílá na trh? Překvapí nás něčím? Máme pro vás základní info, fotky a první video Roadsteru v akci.

Tohle je pro Mini citlivé téma, o kterém se nebaví úplně rádi. Problém je v tom, že se jejich auta až moc líbí ženám, a Mini by se přitom rádo profilovalo jako sportovnější, progresivnější značka. Proto nám nedávno dali Coupé, které teď ohodilo svou dozadu otočenou kšiltovku a vystavuje se slunci.

Líbí se vám? Rozhodně vypadá kompaktněji, než lehce kontroverzní Coupé. Díky výraznějším detailům ho snadno ho odlišíte od Mini Cabrio. Tedy hlavně podle interiéru, kde chybí dvojice sedaček (čtěte "odkládací plocha pro tašky").

Proto se manuálně ovládaná plátěná střecha mohla schovat do karoserie a nehyzdí již záď jako velký batoh, přičemž vám stále nabídne slušných 240 litrů zavazadlového prostoru. A nemusíte se bát, že by operace se zatahováním nebo stahováním střechy byla nějak komplikovaná. Žádné stavění stanu jako u Murci nebo skládání origami u Boxstertu RS Spyder, vše snadno zvládnete ze sedačky řidiče.

Ale vypadá už opravdu sportovně a chlapsky? Nejsme si jistí. Spíš nám přijde stále trochu moc roztomilé...

Podvozek ale bude podle tradičního motokárového střihu Mini, jízdní vlastnosti by vás neměly zklamat, ačkoliv má stále oproti MX-5 poháněnou špatnou nápravu. Většinu majitelů to ale zřejmě nerozhází, spíš ocení širší paletu motorů, začínající u 125 koňového Cooperu, pokračující přes 185 koňový Cooper S a vrcholící 211 koňovou verzí s podpisem John Cooper Works. Mazda bude muset asi přitvrdit, ačkoliv lze předpokládat, že MX-5 bude mít drobnou výhodu nižší hmotnosti. Aby Mini zůstalo tuhé, muselo nabrat nějaké to kilo dodatečných výztuh (přeci jen záď je spíše typu pickup), ačkoliv automobilka srdnatě zapírá, o jakých číslech se tu konkrétně bavíme.

Pro spořílky je určena turbodehtová varainta Cooper SD se 145 koňovým dvoulitrem, který i tak zvládá stovku za zajímavých 8,1 s. Kromě verze JCW budete mít vedle šestistupňového manuálu na výběr i šestistupňový automat.

Interiér je klasické Mini se všemi jeho přednostmi i neduhy. Připravte se na sáhodlouhý seznam (tučně ceněné) příplatkové výbavy a řadu individualizačních prvků.

Mini Roadster se oficiálně představí v lednu příštího roku na autosalonu v Detroitu, díky čemuž nemusíte pochybovat, který trh je pro toto auto klíčový. Na evropský trh dorazí na jaře, takže si ho brzy zabookujte, abyste stihli příští otevřenou sezonu.

Názor Driverswebu: Na silnici bude určitě skvělé, ale designem si nás zatím nezískalo. Tohle že je auto pro chlapy?!

Galerie

Komentáře