foto Driversweb.cz

BMW Vision ConnectedDrive – malý roadster trochu jinak

Datum článku: 10.2.2011 | Autor textu: Martin Jánský

Čekali jsme hodně, ale tohle skutečně ne. Jen šokovaně zíráme. Ale tentokrát v nás zvracení nevyvolává.

Už ráno jsme vás v Bleskových informacích informovali, že BMW má pro Ženevský autosalon připravené překvapení v podobě malého roadsteru, ale skutečně jsme neviděli to, co ve finále přišlo. BMW Vision ConnectedDrive (dále mu říkejme jen VCD) není jen vizí kompaktního kabria, ale i ukázkou designového směru nových modelů, které čekají ve vývoji, a také předvedením nového a převratného informačního interface.

Tak nejdříve k designu, VCD dále rozpracovává motivy, které jsme viděli na předchozím konceptu hybridního čtyřmístného sportovního Vision EfficientDynamics a přitom je dává do kontextu s reálnou velkosériovou výrobou. Prohlédněte si VCD pozorně – gril chladiče ve tvaru žraločího "nosu", nová přední světla, zadní světla do tvaru "L". Karoserie také pracuje s plochami a vrstvami, novým designovým směrem BMW, kterým šéfdesignér Adrian van Hooydonk navazuje na předchozí práci revolucionáře Chrise Bangla. A jelikož nemáme designérské vzdělání a neznáme všechna ta jejich sladká a nicneříkající slůvka, tak se vyhneme hlubšímu popisu a řekneme jen, že jsme ohromeni. Stejně ohromující je i použití dveří ve stylu památného BMW Z1. U nového VCD s také elegantně zasunou do karoserie. Fantastické je také stylové podsvícení kolem interiéru.

Velkou premiéru má revoluční 3D komunikační interface palubní desky. Pokročilá technika moderních aut nabízí řidiči přehršel informací a BMW cítí, že je nutný nový přístup k jejich prezentaci. Vše potřebné vám tedy nová BMW ukážou ne v klasické kapličce, ale přímo před vašima očima na HUDu (Head Up Display, průhledový displej), stejně jako ve stíhacích letadlech. Třídimenzní přístup umožní prioritizovat informace – ty nejdůležitější přesunout do popředí, zatímco ty méně důležité budou v pozadí. Nestíháte? Představte si, že jedete a ukazatel rychlosti se odsune do pozadí, zatímco v popředí vás navigace upozorní na blížící se odbočku k objetí dopravní zácpy, které je na vaší původně plánované trase, a do toho na vás mrkne upozornění na omezenou rychlost, které zaregistruje systém na rozpoznávání dopravního značení. Komplikované? Zdá se to tak, ale jen podle popisu. Dokážeme si představit, jak podstatně nám to ulehčí život.

Názor Driverswebu: Nový koncept BMW nás skutečně strhl. Po všech těch příšerných X6, X1, 5 GT a zbytečných X5M nám tohle přijde jako čistý záblesk génia a návrat k tradičním hodnotám BMW. Revoluční výhled do budoucnosti v atraktivním balení.

Galerie

Komentáře