Datum článku: 14.5.2010 | Autor textu: Matěj Slepička
Nejedná se sice o žádnou novinku, ale rádi bychom připomněli, že takový vůz existuje. Jde o tuningovou přestavbu od společnosti Manhart Racing, specialisty na BMW.
Jak správně tušíte, úpravce nenapadlo jen vyoperovat vnitřnosti M3 a implantovat je do Touringa, ale vzít rovnou i pohonnou jednotku z BMW M5 E60. Motor V10 pro jistotu ještě posílili na výsledných 550 koní. Převodovka je také převzata z M5, takže disponuje sedmi stupni. Výkon putuje na zadní nápravu za dozoru diferenciálu s proměnnou svorností, který umí až na 100% zakázat přebytečné protáčení vnitřního kola. Výsledkem této úpravy jsou hodnoty, které byste čekali spíše u supersportu.
Zrychlení z 0–100 km/h zvládnete za 4,3 sekundy a můžete dosáhnout maximální rychlosti 324 km/h. Napadá vás nějaký jiný kompaktní kombík, se kterým „dáte“ BMW M3 E92? Vzhledem k tomu, že na takový výkon podvozek z M3 nestačí, byl upraven o komponenty Bilstein a brzdy o průměru 380 mm vpředu a 355 mm vzadu.
Na úpravě se nám líbí maximální snaha o použití originálních dílů BMW. Při pohledu do interiéru zjistíte, že i tam je vše, jak má být, a upravené díly opět nesou značku BMW Performance. Cena za hotové auto je v přepočtu cca 3 200 000 Kč, a to je bohužel hodně peněz. Zvláště pro takové nadšence, kterým nevadí trochu větší M5 Touring, za které zaplatíte 2 600 000 Kč.
Parametry vozidla BMW M3 T 5.0 V10 SMG 550 PS:
Hmotnost |
1 550 kg |
Motor |
řadový |
Plnění motoru |
atmosférické |
Uložení motoru |
vpředu podélně |
Počet válců |
10 |
Počet ventilů |
40 |
Variabilní časování ventilů |
sací a výfukové |
Palivo |
benzin |
Objem |
4 999 |
Výkon |
405 kW (550 koní) |
Výkon/hmotnost |
355 koní na tunu |
Točivý moment |
600 Nm |
Zrychlení 0–100 |
4,3 s |
Max. rychlost |
324 km/h |
Počet rychlostí |
7 |
Převodovka |
automatická |
Poháněná kola |
zadní |
Diferenciál |
s proměnnou svorností |
Udávaná spotřeba |
14,8 l/100 km |