Datum článku: 4.5.2010 | Autor textu: Matěj Slepička
Zkušenosti ze společnosti Lamborghini pomohly lidem z Ingolstadtu k postavení R8. S povadlou čelistí jsme všichni sledovali úspěch limitované edice Gallardo Valentino Balboni, která šla správným směrem. R8 GT ho nyní následuje.
Limitovaná edice R8 GT vznikne v 333 kusech. Difuzor, křídlo a speciální kola jsou hlavní rozpoznávací znaky od obyčejné R8. Ale klíčové změny najdete v redukci hmotnosti a výkonu motoru. Váhu se podařilo snížit o rovných 100kg díky čalounění, sedadlům, brzdám, autobaterii a dílů z karbonu. 1525 kg u takového vozu zní podstatně lépe než dřívějších 1625 kg. Ručně vyráběný motor se suchou vanou, uložený v hořčíkovém rámu, posílil o 35 koní a 10 Nm. Limitka bude mít pouze robotizovaný manuál R-tronic s pádly pod volantem. Díky převodovce a funkci Launch Control každý zvládne zrychlit za 3,6s na stokilometrovou rychlost. Brzdy jsou karbonkeramické a mají průměr 380 resp. 356 mm. Balboni tady nemohl kecat do poháněné nápravy, takže zůstal pohon všech kol s technikou vyskózních defirenciálů a proměnného samosvoru vzadu (25-40%). Rozložení hmotnosti 43:57 ve prospěch zadní nápravy napovídá, že i s pohonem všech kol zažijete dost zábavy. Podvozek disponuje dokonce manuálně (rukama) nastavitelnými tlumiči, které umožňují snížit světlost podvozku o 10mm. Cena byla v Německu stanovena na 193.000 €. Kdo čekal v našláplé R8 motor V12 TDI má zatím smůlu.
Parametry vozidla Audi R8 GT:
Hmotnost |
1525 kg |
Motor |
vidlicový |
Plnění motoru |
atmosférický |
Uložení motoru |
vzadu podélně |
Počet válců |
10 |
Počet ventilů |
40 |
Variabilní časování ventilů |
sacích a výfukových |
Palivo |
benzín |
Objem |
5204 |
Výkon |
412 kW (560 koní) |
Výkon / hmotnost |
367 koní na tunu |
Točivý monent |
540 Nm |
Zrychlení 0-100 |
3,6 s |
Max. rychlost |
320 km/h |
Počet rychlostí |
6 |
Převodovka |
Automatická dvouspojková |
Poháněná kola |
všechny čtyři |
Diferencíál |
Vyskózní spojky a dif. s omezenou svorností vzadu |
Udávaná spotřeba |
13,7 l/100km |