Datum článku: 1.3.2023 | Autor textu: Matěj Slepička
Na konci léta jsme na 3 Hondách vyrazili do rakouských Alp. Během 5 dnů jsme zvládli projet 3 Alpenstrasse a celkem 1 600 km.
Jsem rád, že na zápůjčce motorek jsme se domluvili s Hondou ČR. Vzhledem k tomu, že v naší skupince převažuje vlastnictví strojů Honda (2x CBR 600F, 1x SuperCub 125), je pro nás jakékoliv přesedlání v rámci značky snadné a předvídatelné.
Volba padla na stroje samostatných kategorií cruiser, adventure a touring, které ale všechny spojuje společný základ v podobě řadového 2válce o objemu 1100cc, který jde ve všech případech kombinovat buď s manuálním řazením nebo dvojspojkovým automatem. Byť to sdílení motorizací není vždy úplně ta nejvítanější volba, tak v tomto případě musím říct, že motor sedl všem třem strojům perfektně. Stojí za tím dnes už známá konstrukce předsazení ojničních čepů o 270°, čímž jde chodem i zvukem navodit charakter ,,véčkového" motoru.
Dohady nad tím, kdo bude řídit jakou motorku překvapivě neproběhly žádné. Já jsem sáhl po Africe, protože jsem naprosto propadl jejímu Adventure charakteru. Baví mě ta všestranost, se kterou vás odveze v páru na konec světa, ale zároveň ji stačí odstrojit od kufrů a stane se z ní předvídatelně říditelná kroska. S příplatkovým štítem má skvělé krytí před větrem a do 160km/h umí být i s kuframa králem silnic.
Zástupcem kategorie cruiser je tady 1100 Rebel, po kterém sáhl Zbyněk. Má můj obdiv, že se pustil na tak dlouhý trip se strojem, kde je od podvozku cítit každý kamínek a kde jedete celou cestu vzepření větru. Ideální cestovní tempo se ukázalo jako 120-130km/h, ale jakmile jsme sjeli na okresky, byl to rozhodně Rebel, který v tu chvíli nabízel to nejryzejší svezení a jeho zvukový projev byl rozhodně nejdůraznější.
Po NT1100 automaticky sáhl Vašek, který je z domova zvyklý na maxi-skútr a tak je mu kapotovaný cesták s integrovanými kufry a automatem nejblíže. Naše skupinka budila pozornost kdekoliv jsme zastavili a nadšenci chválili z pravidla buď Rebel nebo Africu, což dělalo z NT šedou myš výletu. Ovšem právě NT je ten stroj, který se pro tenhle typ cestování hodí z naší trojice nejlépe. Tenhle cesťák si bere z Africy všechen ten barvitý hrubý projev, radost z vytáčení motoru, přidává ještě lepší ochranu před větrem, pohodlnější posez a manipulaci. A za jízdy pak hned ucítíte citelně vyšší stabilitu v zatáčkách i na brzdách. Šedá myška, ale velmi povedená.
Náš roadtrip doplněný o tipy na výlety najdete níže v 4 dílném seriálu„Bikeři v Alpách“
Bikeři v Alpách - 1.díl, celý článek zde
Stoderzinken, Zipline a Flying Coaster ve Schladmingu | Bikeři v Alpách - 2. díl, celý článek zde
Nockalmstrasse | Bikeři v Alpách – 3. díl, celý článek zde
Z obce Heiligenblut po Grossglocknerské silnici | Bikeři v Alpách - 4.díl, celý článek zde