foto Driversweb.cz

Porsche 911 (991) – legenda v plné síle!

Datum článku: 18.8.2011 | Autor textu: Martin Jánský

Porsche neudrželo v tajnosti fotky nové 991 a tak se o ně s vámi můžeme podělit už dnes, měsíc před začátkem frankfurtského autosalonu. A už teď si jsme jistí, že bude FANTASTICKÉ!

Tak tady ji máte, krásku!

Možná si na první pohled řeknete, že se toho moc nezměnilo. "Nemuseli se obtěžovat," mumláte si možná. Ale jak už jsme říkali, tvary 911 jsou tak dokonalé, že jakákoliv další úprava by je jen zhoršila. Važme si takhle dokonalých designových tvarů a úctě k originálu. Nebo vám by vadilo, kdyby Ferrari vyrábělo F40 až do dneška, a jen ji pod kapotou decentně vylepšovalo?

Ale zpátky k 991, kvůli ní tu dnes jsme. Oč menší změny se udály na povrchu (nová světla, nárazníky... a to bude asi tak vše), o to víc se překopávalo pod kapotou. Zadání vývojového týmu bylo jasné: "Vezměte ji a kompletně vylepšete." Řekli jsme jasné, nikoliv snadné! Jak totiž chcete vylepšit už tak báječnou 997? Pokud máte opravdu znalecké oči, možná jste si všimli kratších převisy, které vznikly prodloužením rozvoru kol. To by mělo pomoci stabilitě a ovladatelnosti 911. S konkrétními čísly počkáme až na oficiální tiskovou zprávu z Zuffenhausenu.

Dalším krokem byl downsizing motorů. Ale ne, žádné čtyřválce s turbem. Dobře, řekneme to jinak. Porsche zefektivnilo své motory. Základní Carrera má místo boxeru 3,6 motor o dvě deci menší s přímým vstřikováním, i tak je schopná dostat z něj dostat 355 koní v 6 400 ot/min (10 koní navíc oproti 997) a 380 Nm mezi 4 400 a 6 000 ot/min. Carrera S si ponechá svůj plochý 3,8 s přímým vstřikem, který nabral 20 koní na výsledných 405 v 7 000 ot/min, což by mělo zajistit zrychlení na stovku za 4,5 sekundy a maximálku zlepšit na 303 km/h. Jasně, také jen evoluce. Evolucí je i sedmistupňová PDK převodovka, revoluční je ale sedmistupňový manuál! Ano, je to opravdu realita. I díky tomu má mít nová 911 lepší spotřebu o 14 %.

Ani v interiéru nedošlo ke zcela zásadním změnám, jen si do něj našly cestičku fragmenty z větší Panamery a design výrobní řady Porsche se tak přiblížil. Účetní si mnou ruce, počet různých tlačítek, které museli vyrábět, se zase zmenšil. Tak, a to je momentálně všechno, co víme, na další informace si budeme muset skutečně počkat až do oficiálního představení, které na sebe jistě nedá dlouho čekat, když už vyklouzly fotky. Snad nejste zklamaní z malého počtu viditelných úprav. Jsme si jistí, že vývojový tým vzal a vylepšil každou součástku, kterou na 997 našli, což by mělo dohromady dát výrazně lepší auto. Nemůžeme se dočkat, až se s ním svezeme a naši teorii potvrdíme!

Názor Driverswebu: Legendární 911 ještě lepší? Fantazie! Už se blíží čas, kdy si ji taky půjdeme koupit. Jen ještě prodat tu zatracenou a naprosto zbytečnou ledvinu...

Galerie

Komentáře