foto Driversweb.cz

Peugeot 3008 2,0 HDI AUT6 – nové pojetí rodiny

Datum článku: 22.12.2010 | Autor textu: Matěj Slepička

Možná vás při prvním pohledu na 3008 napadne, do jaké kategorie spadá, ale je to skutečně podstatné? Má líbivý design, dost místa pro rodinu, nabízí také oblíbený vyšší posaz a předznamenává trochu dynamického zaměření.

Největšími konkurenty Peugeotu 3008 jsou MPV a od těch se Peugeot svým pojetím velmi výrazně liší. Nabízí vyšší posaz a designem se přibližuje spíše SUV, což 3008 schopnostmi zatím nevyvažuje. Zatím proto, že verze 4x4 zkombinovaná s hybridním pohonem už je na cestě. Až do příchodu si ovšem v terénu musíte vystačit s důmyslnou stabilizací Grip Control.

Od MPV se 3008 odlišuje také pojetím interiéru. Je trochu méně variabilní, ale o to elegantnější. Vpředu jste příjemně obklopeni mohutným středovým tunelem, podobně jako ve sportovních kupé. Sportovní a elegantní dojem budí i palubní deska se sérií páčkových tlačítek uprostřed. Cestující vzadu už mohutný středový tunel nemají, což je jedině dobře. Na místo vzadu si nebudou stěžovat ani dospělý, v naší konfiguraci navíc hýčkáni dvojicí LCD obrazovek v předních hlavových opěrkách. Celý interiér prosvětluje prosklená střecha s elektrickou roletkou. Řidič si jí příliš neužije, zato cestují vzadu ano. Zároveň to také byla jediná věc, která v interiéru povrzávala, a to při dálničních rychlostech. Jako každé francouzské velkoprostorové auto, tak i tohle je prošpikované odkládacími prostory. Jsou pod nohami cestujících vzadu, v kufru, vpředu a opravdu velký prostor najdete ve středovém tunelu. Je tak velký, že do něj bez problému nacpete vše, co se vejde v kupé do kufru.

 

Víko kufru má dně části. Horní část je výklopná vzhůru a spodní dolů. Podlahu kufru můžete jednoduše nastavit do tří úrovní. První úroveň je zároveň s hranou zavřené spodní části víka, další úroveň je v rovině s otevřeným spodním víkem a nejnižší úroveň je cca 10 cm pod nakládací hranou. Spodní část víka kufru je praktická jako odkládací prostor při nakládání zavazadel, ale zároveň stěžuje přístup, pokud potřebujete pro něco dosáhnout až na konec kufru. Příjemné bylo sklápění sedadel táhlem z prostoru kufru.

  

3008 má v základní výbavě motor 1,6 VTI (120 koní), nad ním je ten samý motor s turbem, tedy 1,6 THP (156 koní), a z naftových motorů můžete vybírat mezi 1,6 HDI (110 koní) a 2,0 HDI (150, 163 koní). Automatickou převodovku můžete mít jen s motory 1,6 THP a 2,0 HDI. Všechny zmiňované motory jsou povedené, vzhledem k jízdní dynamice testované verze doporučím spíše motory s výkonem nad 150 koní.

My jsme jezdili vrcholnou verzí 2,0 HDI (163 koní) AUT 6. I když byla jízda především pohodová, byla z auta cítit určitá dynamika. I ostřejší reakce podvozku toto zaměření podtrhovaly. V řízení byl dostatek citu a svižná jízda s autem byla nečekaně zábavná. 3008 umí dokonce příjemně utahovat stopu, což jistě oceníte, pokud přeženete nájezdovou rychlost do zatáčky. V určitých situacích působí Peugeot mírně nervózně, ale to už se bavíme o sportovní jízdě. Motor je výborně odhlučněný a auto s ním působí adekvátně dynamicky. Spotřeba se v testu pohybovala na hodnotě 7,6 l/100 km. Peugeot měl elektronickou parkovací brzdu, to je ve většině situací příjemné, ovšem na semaforu při režimu D a zatažené ruční brzdě auto občas zavrzalo a o pár centimetrů popojelo.

Zajímavostí při jízdě je head up displej promítaný na výsuvný průhledný štít, který kromě rychlosti a údajů tempomatu zobrazuje i časové údaje o vzdálenosti vozu před vámi. Můžete si nastavit bezpečnou vzdálenost, a pokud se dostanete pod nastavený čas, rozbliká se symbol upozorňující na kolizi. Za celou dobu se mi nestalo, že by mě systém upozornil na něco, co bych sám neviděl, nicméně určitá část řidičů tuto informaci navíc jistě ocení.

3008 se nám jezdilo velmi příjemně. Nabízí atraktivní pojetí rodinného auta, uspokojivé dynamické schopnosti a díky automatu i pohodovou atmosféru pro posádku. V testované verzi stojí 749 900 Kč, a to je velmi dobrá nabídka.

 

Pokud vás i po přečtení článku nenechá vyspat otázka, do jaké kategorie Peugeot 3008 spadá, pak vězte, že odpověď je jednoduchá. Vše, co nejde nikam zařadit, je nakonec crossover.

Technické parametry vozidla Peugeot 3008 2,0 HDI 163k FAP AUT6 EURO 5:

Stav vozu/rok výroby

nový/2010

Stav tachometru

14 500 km

Cena vozu

749 900 Kč

Hmotnost

1 614 kg

Motor

řadový

Plnění motoru

turbodmychadlo

Uložení motoru

vpředu napříč

Počet válců

4

Počet ventilů

16

Palivo

nafta

Objem

1 997

Výkon

120 kW (163 koní) při 3 750 ot./min.

Výkon/hmotnost

93 koní/t

Točivý moment

340 Nm při 2 000 ot./min.

Zrychlení 0−100 

10,2 s

Max. rychlost  

190 km/h

Počet rychlostí 

6

Převodovka

automatická

Poháněná kola

přední

Diferenciál

otevřený

Spotřeba kombinovaná

6,6 l/100 km

Spotřeba ve městě

8,7 l/100 km

Spotřeba mimo město

5,4 l/100 km

Objem palivové nádrže

60 l

Zavěšení přední nápravy

Přední náprava modifikovaného typu pseudo-McPherson se spodními trojúhelníkovými rameny a vzpěrami. Zkrutný stabilizátor.

Zavěšení zadní nápravy

Zadní náprava s vlečenými rameny.

Rozměr kol

18”

Rozměr pneumatik

235/45 R18

Délka

4 365 mm

Šířka

1 837 mm

Výška

1 625 mm

Rozvor náprav

2 613 mm

Objem zavazadlového prostoru

2řady/1 řada sedadel

432/1241 l

  

Potěšilo nás:

Naštvalo nás:

+ kvalitní a sportovní interiér

– elektronická parkovací brzda neudrží auto v režimu D na místě

+ tichý a silný motor

– vrzající střešní okno

+ líbivý vzhled

 

+ variabilní zavazadlový prostor

 

+ jízdní dynamika

 

 

Citroën C4 Picasso

Peugeot 3008

Renault Scénic

Ford C-Max

cena: 604 900 Kč

cena: 749 900 Kč

cena: 594 900 Kč

cena: 639 900 Kč

2,0 HDI AT (163 koní)

spotřeba 6,8 l/100 km

2,0 HDI AT (163 koní)

spotřeba 6,6 l/100 km

2,0 dCi Aut (150 koní)

spotřeba 7 l/100 km

2,0 TDCi Powershift (163 koní)

spotřeba 5,7 l/100 km

Fotograf: Jan Svoboda

Galerie

Komentáře