foto Driversweb.cz

Volkswagen Arteon 2,0 BiTDI DSG 4Motion – krasavec

Datum článku: 7.12.2017 | Autor textu: Martin Jánský | Autor fotografií: Jiří Čermák

Jestli je Passat nudným černým pracovním oblekem, Arteon je vedle něj modrým elegantním oblekem do společnosti. Co takhle se pořádně oháknout?

Pořádně si ho prohlédněte – výrazná maska, široké boky, nízká linie střechy a elegantní záď, k tomu bezrámová okna, propracovaný design LED světel a kola perfektně vyplňující podběhy. Marně tápu v paměti a snažím se vylovit, kdy naposledy postavil Volkswagen takhle nepřehlédnutelně a pohledné auto. I přes bohatou historii jich nemá na kontě mnoho: první brouk, Karmann Ghia, první Golf (protože byl první), Scirocco staré i nové a pochopitelně Passat CC.

Nenechte se totiž zmýlit novým jménem, Arteon je přímým pokračovatelem CC jakožto stylovější verze konfekčního Passatu, tentokrát už jeho osmé generace – Arteon je jeho delším (+95 mm), širším (+39 mm), nižším (-6 mm) a pohlednějším bráchou. Nejvíc z jeho většího půdorysu profituje místo na zadních sedačkách, kde se může unavený manažer na svých náročných obchodních cestách pohodlně rozvalit. Kufr má oproti Passatu o 23 litrů menší, ale protože je záď Arteonu koncipovaná jako liftback (překvapivě), přístup k němu nabízí daleko lepší.

V kabině už designéři tolik prostoru pro vlastní kreativitu nedostali – Arteon má vlastně prakticky totožný kokpit jako Passat B8. To je z estetického pohledu škoda, na druhou stranu je kabina výchozího Passatu natolik kvalitní a ergonomická, že se Arteon nemá za co stydět.

Arteon je samozřejmě také našlapaný nejmodernějšími technologiemi – digitální palubka, head-up displej, 9,2“ dotykový infotainment s online službami, bezdrátové dobíjení telefonu, 700wattové hi-fi Dynaudio s 12 reproduktory, adaptivní LED světla nebo masážní sedačky. A k tomu nálož jízdních asistentů v té nejnovější verzi: parkovací asistent, adaptivní tempomat, udržování jízdy v pruhu a asistent pro jízdu v koloně. Ve vlajkové lodi nesmí nic chybět.

Proto má pochopitelně taky adaptivní podvozek, který funguje opravdu skvěle – ve sportovním režimu je příjemně přituhlý,  v komfortním houpavě pohodlný. Ten druhý budete používat zaručeně nejčastěji, protože cestovní talent má Arteon naprosto nezpochybnitelný. Silný a kultivovaný diesel, hladce řadící převodovka s dlouhými kvalty a skvělé odhlučnění z něj dělají uklidňujícího maratonského běžce.

O jeho talentu tedy není sporu, o jeho smyslu se však pochybovat dá – VW chce totiž s Arteonem jít po krku prémiovější konkurenci (4 GT, A5 Sportback nebo řada C). A na to upřímně nemá, chybí mu totiž větší punc výjimečnosti a té hluboce zakořeněné kvality, kterou cítíte od nadřazených konkurentů. Arteon je v jádru pořád jen Passat. Ale to není úplně špatně. Jako elegantnější, atraktivnější verze Passatu funguje skvěle a ty, které už Passat nudí a můžou si dopřát něco lepšího, určitě nezklame.

Foto: Jiří Čermák

 

Potěšilo nás: Zklamalo nás:
+ Nádherně elegantní design – ...na prémiovou konkurenci však přeci jen nemá   
+ Nejmodernějších technologické vychytávky    – Vrcholné verze stojí ranec
+ Příjemně jezdí, slušně se řídí  
+ Perfektní dálkový běžec  
+ Jako "lepší Passat" funguje skvěle...     

Technické parametry vozidla Volkswagen Arteon 2,0 iTDI DSG 4Motion:

Základní cena vozu

1 321 900 Kč

Motor

řadový čtyřválec, bi-turbo diesel

Uložení motoru

vpředu napříč

Objem

1 968 cm3

Výkon

176 kW (240 k) při 4 000 ot./min.  

Točivý moment

500 Nm při 1 750 - 2 500 ot./min.

Hmotnost

1 828 kg

Výkon/hmotnost

131 koní/t

Zrychlení 0−100 km/h

6,5 s

Max. rychlost  

245 km/h

Převodovka

automatická dvouspojková, 7 rychlostí  

Poháněná kola

všechna čtyři

Spotřeba kombinovaná

5,9 l/100 km

Objem palivové nádrže

66 l

Zavěšení přední nápravy

McPherson

Zavěšení zadní nápravy

multi-link

Rozměr pneumatik

245/35 R20

Délka

4 862 mm

Šířka

1 871 mm

Výška

1 450 mm

Rozvor náprav

2 837 mm

Objem zavazadlového prostoru 

563 l

Galerie

Komentáře