foto Driversweb.cz

Vítejte v Šanghaji – stručný přehled novinek

Datum článku: 19.4.2011 | Autor textu: Martin Jánský

Čínský trh roste nejrychleji na světě, proto není divu, že řada automobilek právě tam představila některé zásadnější novinky. BMW, VW, Volvo, Citroën... nikdo nesmí chybět, ani vy ne! /// AKTUALIZACE 15:00

MG Concept 5

Za banálním názvem se skrývá zajímavý koncept hatchbacku o velikosti Focusu. MG ho vyvinulo v designovém studiu v Anglii (centrála v Longbridge), a přestože MG nezveřejnilo žádné plány na výrobu, předpokládá se, že by se pro něj na velkém čínském trhu našlo místo. Do Evropy nejspíš v blízké budoucnosti nedorazí, neboť tu MG dobývá s nedávno vypuštěným modelem 6, který válčí ve stejném segmentu. Líbí se vám tahle čína?

Názor Driverswebu: MG má pořád na trhu co dokazovat, nemluvě o pošramocené minulosti.

 

Buick Envision concept

V roce 2009 byl osud Buicku nahnutý, ale z finanční krize ho dostal právě čínský trh, není proto divu, že si pro něj Buick nachystal dramatický koncept hybridního SUV s Lambo dveřmi. Základem pohonu je dvoulitrový benzín kombinovaný se dvěma elektromotory a osmistupňovou převodovkou. V nízkých rychlostech jede vůz pouze na baterie, spalovací motor se připojí, když je třeba baterie dobít nebo dodat víc síly na akceleraci. Ve vyšších rychlostech se gard obrátí, vše táhne benzínový motor a generátor dodá krátkodobě energii pro zrychlení. Kromě pokrokového pohonu má Envision šasi kombinující karbon, hořčík a hliník ke snížení váhy, tlumiče jsou magnetoreologické. Chytré.

Názor Driverswebu: Opravdu by se chtěli řidiči Buicků předvádět ve dvoudveřovém SUV s nůžkovými dveřmi? Aspoň není interiér plný umělého dřeva.

 

Peugeot SXC concept

Koncept velkého SUV od Peugeotu už jsme vám před pár dny představili, v Šanghaji ho můžete vidět naživo.

Názor Driverswebu: Na nový look Peugeotů jsme si ještě pořád nezvykli...

 

Rolls Royce Ghost Extended Wheelbase

RR pro chudé teď můžete mít i v prodloužené variantě přidávající dalších 170 mm, ale s celkovou délkou 5 569 mm stále neohrožuje plnotučný základní Phantom s jeho 5 834 mm (Phantom LWB můžete mít také, měří přes šest metrů). O pohon se stále stará V8 5.5 s 560 koňmi (vzpomněl si někdo na M5?), což znamená, že tento mastodont zvládne zrychlení na stovku za rovných 5 sekund. Budou si ho číňané při cenovce £482,000  plus daně moci za vypěstovanou rýži dovolit? A vejdou se jim do něj jejich pověstné dlouhé nohy?

Názor Driverswebu: Kupte si ho a dejte světu na vědomí, že si Phantoma opravdu nemůžete dovolit.

 

Nissan sports concept 

Nissan sice projevil neobyčejný nedostatek kreativity při vymýšlení názvu, ale samotné auto vypadá vlastně docela lákavě. Přivřete jedno oko a uvidíte třídveřovou Micru, Sports Concept je o celých 8 cm nižší než základní Micra. Nejzajímavější je foukaná 1.6 se 190 koňmi pod kapotou konceptu, ale strašidelně zní kombinace s převodovkou CVT (plynule proměnlivý převod) s šesti přednastavenými stupni pro manuální mód. Nicméně Nissan s výrobou v této podobě nepočítá, vždyť zapomenuté Micra SR160 žádnou díru do světa neudělala a Nissan je zjevně schopen poučit se z vlastních chyb.

Názor Driverswebu: Líbí se nám, ale asi bychom si ho neutíkali koupit, takže u Nissanu uvažují zřejmě správně.

 

Chevrolet Malibu

Další auto hodné okamžitého zapomnění nebo konečně slušná amerika? Jádrem Malibu je platforma Opelu Insignia, na nějž je slyšet chvála ze všech koutů, takže mu dejme šanci. Měří obrovských 4 859 mm a přestože byl zkrácen rozvor, Chevy se dušuje, že místa v kabině přibylo. Motorová paleta by měla čítat 10 kusů, přičemž největší naděje klade Chevy do nového čtyřválce 2.5 se 195 koni a šestistupňovou automatickou převodovkou. Milovníci dieselu jistě vezmou zavděk 2.2 se 180 koňmi z Captivy. Interiér také vypadá nadějně, chytrým detailem je schránka za panelem radia, která si odbyla premiéru právě v nové Captivě. Malibu se bude prodávat po celém světě a do Evropy dorazí už příští rok.

Názor Driverswebu: Počkáme si na test, zatím to ale nevypadá na úplně mizerné auto. Kam se ale poděly ostré rysy z Cruze?

 

Subaru XV

Subaru do Šanghaje přivezlo koncept crossoveru založeném na Impreze (patrně sdílená platforma), XV je pouze o chlup delší, ale o celých 20 centimetrů vyšší. Subaru XV popisuje jako "novou generaci crossoverů, která kombinuje praktičnost SUV s elegantním vzhledem". Nu, ta zelená tomu dojmu skutečně nepomohla.

Názor Driverswebu: Vypadá moderně, ale elegance mnoho nepobral, vypadá jako žabák, obzvláště v tomhle laku. Kam kráčíš, Subaru? Víš to alespoň ty, když my stále tápeme?

 

Toyota FT-86 II

Na stánku FT-86 se objevila ve společnosti AE-86. Náhoda? To sotva! Z 95 % procent bude vypadat právě takhle. Ale ještě si musíme rok počkat...

Názor Driverswebu: ROK?! Už teď jsme napjatí jako špagáty!

 

Audi A3 & Q3

Audi se samozřejmě cítí v Číně silné, vždyť nová A6 vypadající naprosto stejně jako ta předchozí, je úlitba hlavně konzervativním číňanům. Jenže nová A3 vypadá docela moderně, to se nám líbí. Ale pořád je to jen koncept, takže se může ještě mnohé změnit. V Šanghaji se ukázala varianta e-tron.

Oslíček se prý už sám od sebe neotřese, takže s ním Audi pořádně lomcuje, aby shráblo nějakou tu korunu navíc. Tady Q3 ždímá Q5. Nastavit kopírku na 75 %, přidat pás LED navíc a je to. Dobrá práce, hoši!

Názor Driverswebu: Máme teprve úterý, takže ještě tak dva modely do konce týdne oznámit stihnou...

 

Mini Cooper S Goodwood Edition

Mini od Rolls Royce jste u nás už také viděli, takže jen zakroutíme hlavou nad stupiditou celého nápadu i jeho extrémně nevkusné prezentace ve světlech autosalonu a půjdeme dál, ano?

Názor Driverswebu: Najde se tisíc hlupáků, kteří si ho koupí? Naprosto jistě!

 

Kia K2

Pod tajuplným kódovým názvem se neschovává nic jiného, než model Rio s batohem. Už jsme přeci říkali, že číňani milují sedany, ne? K2/Rio ukazuje nový designový směr Kie v plné kráse, až nápadně připomíná větší sedan Optima, ale na tom není nic špatného. I s délkou skromných 4 370 mm nabídne prý nejdelší rozvor ve své třídě (čtěte "spoustu prostoru pro posádku") a velmi praktických 500 litrů zavazadelníku a bude k dispozici s motory Gamma 1.4 a 1.6. Nejspíš ale zůstane jen na trhu v Číně.

Názor Driverswebu: Za praktičnost konečně nezaplatíte odpudivým vzhledem jako u Thalie nebo Loganu. Kia jede!

 

BMW M5 Concept

Už jsme vám ho představili textem i videem, ale nemůžeme si nechat ujít příležitost ukázat vám pár fotek přímo z autosalonu. Ještě jednou v krátkosti. V8 twin turbo 5,5 l. 560 koní. Pohon zadních kol. Dvouspojková převodovka. Pekelně rychlá, ale velmi kultivovaná. Chcete ji?

Názor Driverswebu: Po ne moc povedené generaci E60 konečně zase pořádně žádoucí M5. Ale nebude až moc distinguovaná...?

 

Volvo Concept Universe

Volvo po převzetí číňany ani dost dobře nemohlo nepřijít s novým modelem nebo alespoň konceptem. A není náhoda, že je jím právě velký sedan rozměrově odpovídající modelu S80, číňani paradoxně přes svůj menší vzrůst milují velké sedany. Concept Universe naznačuje designový směr, který si ponechal jistou tradiční krabicovost, ale je plný oblin a působí velmi uhlazeně a přitom majestátně. Cítíme v něm trochu vlivu Saabu a Jaguaru, což jsou rozhodně vzory hodné následování. Příď nás nechává trochu na pochybách, ale vlastně dost připomíná klaiscká Volva 850 a 960, takže je to také v pořádku.

Fantastický je moderní interiér plný delikátních detailů, který velmi elegantně slaďuje povrchy s tmavým dřevem se světlou látkou, nesmí chybět dotykové displeje a prakticky žádné funkční ovladače. Ano, tohle je skutečně budoucnost. Snad hodně blízká.

Názor Driverswebu: Dobrá zpráva, i pod čínským vedením Volvo pořád plánuje vyrábět velmi evropská auta.

Galerie

Komentáře