foto Driversweb.cz

Melkus RS2000 coupe – Lotus Exige z německa

Datum článku: 15.4.2011 | Autor textu: Martin Jánský

Muší váha, parádní výkon z osvědčeného motoru a "racčí" dveře? Pořád chcete Cayman R?

Společnost Melkus vznikla v roce 1959 v Drážďanech v té době ve Východním Německu. Heinz Melkus začal v té době vyrábět závodní monoposty pro třídu Formula III, Formula Junior a Formula E z té nejnepravděpodobnější, ale jediné dostupné techniky –  Wartburgů a Trabantů. Melkus dokonce vyrobil i silniční vůz a i tomu, přes veškerou sportovnní image a exkluzivitu, rachtal pod kapotou motor z Wartburgu. RS1000 se zrodil roku 1981 a měl vzhůru otevírané dveře připomínající racčí křídla a uprostřed umístěný upravený dvoutaktní tříválec z Warťase o objemu 992 nebo 1 200 kubíků. Také se mu tak kouzelně modře kouřilo od komicky úzkého výfuku? To už historické zdroje neuvádějí. Melkus nakonec vyrobil jen 101 kousků. Společnost ukončila svou činnost v roce 1986 a rodina Melkusů si raději zajistila klidné živobytí provozování dealerství BMW v Drážďanech.

 

Peter Melkus, syn zakladatele společnosti Heinze, se ale v roce 2006 rozhodl začít znovu vyrábět sportovní aut a produkt jeho společnosti Melkus Engineering vidíte právě před sebou. Také vám připomíná Exige? Ačkoliv to není právě špatný vzor, spíš naopak. Příkladem Exige se nechal inspirovat i nízkou hmotností, RS2000 se vejde pod tunu, což v kombinaci s 300 koňovým (verze GT), respektive s 350 koňovým výkonem (verze GTS) znamená výkony donedávna vyhrazené pouze ryzím supersportům. Konkrétně zrychlení 0-100 zabere 4,5 s verzi GT a ještě lákavějších 3,9 s verzi GTS a maximální rychlost u obou verzí těsně pod 300 km/h.

Základem je prověřený dvoulitr VW s turbodmychadlem, nádavkem dostanete kompletně nastavitelný podvozek, brzdy od AP Racing, karbonové spojlery vpředu i vzadu a karbonový je i difuzor. Melkus plánuje vyrobit ročně 25 aut a cenovky samozřejmě odpovídají výjimečnosti –  GT vás vyjde na 122 tisíc Euro (cca 3 mil Kč), silnější a rychlejší GTS dokonce na 148 tisíc Éček (3,7 mil Kč). V ceně budou samozřejmě kromě exkluzivity i klimatizace, navigace, couvací kamera, speciální laky a zakázkový kožený interiér prvotřídní kvality. A racčí křídla jsou také bez příplatku.

Názor Driverswebu: Pokud máte touhu se odlišit, poslužte si. Máme ale pocit, že spartánský a na zábavu zaměřený Exige vám může nabídnout totéž za rozumnější peníze.

Galerie

Komentáře