foto Driversweb.cz

Lexus GS – prostornější, pohodlnější, dynamičtější

Datum článku: 19.8.2011 | Autor textu: Martin Jánský

Výraznější, prostornější, propracovanější a lépe jezdící. Všechno, co jsme si od nového GS mohli přát.

Trochu nás vyděsil koncept nového GS, který se objevil v New Yorku na začátku letošního roku. Výraznná příď dominovala autu, jakoby designéři dřeli celou dobu jen na ní a pak ji v posledních pěti minutách před koncem termínu nalepili na "nějaké auto". Fotky sériové verze nás naštěstí uklidnily, Lexus se nezbláznil.

Příď už není tak dominantní a boky dostaly nějaké ty linky navíc, aby vznikl jeden kompaktní a vyvážený celek. A elegantní, jak je u Lexusu zvykem. Příď, jež má připomínat tvar vřetena, je stále osobitá a odpovídá novému duchu L-Finesse. I záď je nyní výraznější, aby GS bylo poznat i zezadu, jak je u dnešních automobilek zvykem. Pokud vám připomíná mix Audi a BMW, nebudeme se vám divit, bylo by podivné, kdyby se u Lexusu nepokusili něco přiučit od těch nejlepších. Celkový tvar hodně ovlivnily výsledky práce ve větrném tunelu, aby se minimalizoval aerodynamický odpor (není to jen o účinnosti, ale i hlučnosti), optimalizoval přívod chladicího vzduchu a maximalizovala se stabilita a přítlak.

Práce na novém GS se ale samozřejmě nezastavily pouze u nového designu. Jedním z cílů bylo i zvětšit prostornost interiéru, a to i přes zachování stejných vnějších rozměrů. Kufr například narostl takřka o celou čtvrtinu, snazší by mělo být i nastupování. Nesmějte se, tohle je důležité, protože pokud ze svého luxusního auta vypadnete obličejem na chodník, moc dobrý dojem na obchodní partnery neuděláte.

"Myšidlo" (ve skutečnosti se jmenuje Remote Touch) ovládající palubní infotainmentový systém jsme už viděli v testovaném CT 200h, v novém GS by měl být ještě vylepšený. Vylepšená je i klimatizace S-Flow, která umí detekovat neobsazená zadní sedadla a směřuje proudění vzduchu jen na přední sedačky. Jsme v luxusní třídě, takže konektivita BlueTooth je jasná věc, surround audio také (za příplatek 835 Wattový 7.1 systém od Mark & Levinson se 17 reproduktory) a 12,3" displej k tomu. Snad trochu zamrzí, že se nedočkáte internetové konektivity.

Luxusní materiály jsou samozřejmostí, ale dbalo se i na bezpečnost. 10 airbagů je slušný základ, chytré sedačky, které při havárii pomohou srovnat tělo do správné polohy, aby se maximalizoval účinek pásů, jsou chytrým vylepšením. Před očima budete mít head-up displej, pomáhat vám budou i asistenti pro sledování mrtvých úhlů a sledování jízdních pruhů s varováním před jeho nechtěným opuštěním (každý bude mít jednu sedačku a aby moc neotravovali, dostanou červené praporky, kterými budou signalizovat). Příplatkový bezpečnostní systém chránící před nehodou využívá radaru adaptivního tempomatu, aby detekoval možné překážky, infračervené kamery, aby zjistil, kam se řidič dívá, a teleskopické paže, kterou řidiče propleskne, když místo sledování silnice mastí smsky nebo hypnotizuje výstřih spolujezdkyně. Ehm, tedy facky ani mechanické paže se ve skutečnosti nedočkáte, ale systém na vás včas důrazně pípne a když ani po té nedetekuje vaši snahu o úhybný manévr, tak začne sám brzdit, aby zmírnil následky nehody.

První uvedenou verzí bude GS350 s šestiválce 3,5 s duálním proměnným časováním ventilů a 306 koni, které by vás měli dotáhnout na stovku za slušných 5,7 sekundy. Vylepšená automatická převodovka má i pádla pod volantem, umí rychleji řadit, rychleji přemostit měnič točivého momentu a používá automatické meziplyny při řazení dolů. Přepínač jízdních módů má nejen funkci Normal, ale i klasické Eco a Sport, navíc pak Sport S+ zlepšující ovladatelnost prostřednictvím adaptivního podvozku, systému řízení a stabilizace. Jak vážně to ale Lexus myslí se sportovností, se dozvíme až po prvním svezení, nastavení podvozku CT 200h nicméně vypadalo slibně. Klíčové pro luxusní limuzínu ale je, aby bylo pohodlné. A to snad u Lexusu ví také.

Názor Driverswebu: Důstojný soupeř pro BMW 5 a Audi A6. Podaří se konečně Lexusu vystoupit ze stínu aut jen pro individualisty? GS má velkou šanci...

Galerie

Komentáře