foto Driversweb.cz

Lexus RX450hL – ticho a prostor v hlavní roli

Datum článku: 15.8.2018 | Autor textu: Martin Jánský | Autor fotografií: Jiří Čermák

Oblíbené luxusní SUV je teď se třetí řadou sedadel ještě praktičtější. A podle tradice Lexusu chutná nejlépe v hybridu.

Obvykle nevynechám jedinou příležitost, abych usedl za volant, ale tentokrát jsem se po náročném dni unaveně svalil na sedadlo spolujezdce a vděčně nechal černou řidičskou práci oddřít někoho jiného. Povídal jsem si s řidičem, vyřídil u toho pár mailů, projel novinky na facebooku, pak chvíli koukal do krajiny... a ani nevím, jak jsem usnul.

Kabina RX450h (a Lexusů obecně, když už jsme tak u toho) má totiž zvláštní dar uklidňovat. Kožená sedačka vás něžně obejme, zavřením dveří se dokonale odříznete od venkovního shonu a kabina se ponoří do naprostého ticha. Pak stačí (bezhlučně) nastartovat a po špičkách vklouznout do provozu. Podvozek se jen mírně pohupuje a motor ani neslyšíte, auto působí naprosto relaxovaně a dokáže ten pocit přenést na svou posádku. Něco takového od luxusního rodinného auta přeci chcete, ne?

To uklidňující ticho má na svědomí kromě propracovaného odhlučnění především hybridní pohon. Klasickému benzinovému 3,5 V6 totiž pomáhají hned dva elektromotory (jeden na přední nápravě a druhý na zadní, který pomáhá vytvořit elektrický pohon všech kol), které mají dost síly nejen na poskakování v kolonách nebo parkování, ale třeba na proplutí přes obec nebo dokonce na splývání na dálnici. To vše v naprosté tichosti.

A když pak naskočí motor, jen si tak z dálky vrní. CVT převodovka se ho snaží celou dobu držet v co nejnižších otáčkách, což s asistencí elektrických newtonmetrů není problém. Když si pak poručíte všech 313 koní celého systému a přišlápnete plyn, šestiválec zavrčí a auto vyrazí vpřed – stovka za 7,7 sekundy je dost zajímavé číslo na to, jak ospale auto jinak působí.

Je však jasně znát, že klidnější tempo je RX 450h podstatně bližší než spěch – cítíte to z měkčího podvozku, pomalejšího řízení i převodovky týrající motor ve vysokých otáčkách. Daleko lepší je jet na pohodu a užívat si klidu a efektivity elektrického pohonu – místo deseti až dvanácti litrů, za které by takhle velké benzinové SUV nejspíš jezdilo, jste v tom za příjemných osm až devět. To jde na více než dvoutunový luxusní kočár…

Verze Long je navíc ještě o metrák těžší, díky o 11 cm delší karoserii se ale dovnitř vejde třetí řada sedadel. Nečekejte nic velkého, pohodlně si na ni sednou jen děti, ale většině majitelů to bude stačit, aby se mohli se sousedy střídat při rozvozu dětí do školy a na kroužky.

Sedadla jsou elektricky ovládaná, jejich obsluhu tak snadno zvládnou i křehké ženy. Po jejich sklopení do podlahy budete mít k dispozici 652 litrů kufru prostoru, což je o 113 litrů víc než u krátké verze. Dobře si ale rozmyslete, jestli prostor navíc opravdu potřebujete, verze Long je totiž o 100 tisíc dražší.

RX tak k dokonalému pohodlí, nádherným materiálům, tichému a úspornému provozu a uklidňujícímu charakteru přidává další argument v podobě větší praktičnosti a přátelskosti i k početnějším rodinám. Lexus ho teď ke všemu nabízí s akčním cenovým zvýhodněním 250 – 300 tisíc, takže vůbec není o čem přemýšlet. Utíkejte si pro něj!

Foto: Jiří Čermák

 

Potěšilo nás: Zklamalo nás:
+ Dokonalé pohodlí – Příplatek 100 tisíc za verzi Long   
+ Uklidňující jízda – Nešikovný infotainment
+ Tichý a efektitvní hybrid     
+ Exkluzivní materiály v kabině     
+ Nyní ještě víc praktičnosti  

Technické parametry vozidla Lexus RX 450h L:

Základní cena vozu

1 780 000 Kč

Motor

vidlicový šestiválec + 2 elektromotory   

Uložení motoru

vpředu podél

Objem

3 456 cm3

Výkon

V6: 263 k/335 Nm

Elektromotory: 167 k/335 Nm (vpředu), 68 k/139 Nm (vzadu)

Kombinovaný výkon ústrojí: 313 koní

Hmotnost

2 205 kg

Výkon/hmotnost

141 koní/t

Zrychlení 0−100 km/h

8,0 s

Max. rychlost  

200 km/h

Převodovka

automatická, plynule měnitelný převod

Poháněná kola

všechna čtyři

Spotřeba kombinovaná

8,1 l/100 km

Objem palivové nádrže

65 l

Zavěšení přední nápravy

McPherson

Zavěšení zadní nápravy

dvojité lichoběžníky

Rozměr pneumatik

235/55 R20

Délka

5 000 mm

Šířka

1 895 mm

Výška

1 700 mm

Rozvor náprav

2 790 mm

Objem zavazadlového prostoru 

652 l

Galerie

Komentáře