foto Driversweb.cz

Lamborghini Sesto Elemento – směřuje do výroby?

Datum článku: 10.5.2011 | Autor textu: Martin Jánský

Nenápadně revoluční koncept se podle všech indicií dočká malosériové produkce. Ale z ceny se vám podlomí kolena.

Přestože Sesto Elemento ještě oficiálně nedostalo zelenou a Stephan Winkelmann nedává před novináři šance na výrobu vyšší než 50/50, zdroje z automobilky tvrdí, že už jde o hotovou věc. Koncept Sesto Elemento se řpedstavil loni na autosalonu v Paříži a vyrazil všem dech. Kompaktní a extrémně lehký supersport s motorem z Gallarda si snadno mohl vyšlápnout na ty nejrychlejší z nejrychlejších.

Za vším je právě ta nízká hmotnost, které technici Lamborghini dosáhli díky širokému využití nového materiálu, tzv. kovaného karbonu, jenž si najde využití nejen na karoserii, ale i v samotné konstrukci vozu. I Interiér je extrémně minimalistický, daleko za hranicí, kam došla odlehčená verze Gallardo Superleggera. Proto Sesto Elemento váží, a teď se podržte, pouhých 995 kg! To je o tři, čtyři metráky méně, než stejně velká konkurence (Gallardo, 458). V kombinaci s více než 550 koňovým motorem to znamená zrychlení na stovku za 2,5 sekundy, což překonává i dvojnásobně výkonnější, ale i dvojnásobně těžší Veyron SuperSports. A to ani nezmiňujeme, jak zásadní přínos bude mít nízká hmotnost na agilitu na silnici, změny směru by měly být rychlejší než mrknutí oka.

Jenže není vše tak jednoduché. Pořádně osekaný interiér a použití dosud pouze experimentálního kovaného karbonu naznačuje, že pokud dojde k výrobě, půjde pouze o auto určené pouze na okruhové hrátky bez homologace pro silniční provoz. Omezená série by měla čítat pouhopouhých 20 kusů a cenovka...? Raději si na to sedněte. 2 miliony Euro.

Názor Driverswebu: Tohle je budoucnost supersportů. Nízká hmotnost, ne donekonečna dopovaný výkon. Co na to Ferrari?

Galerie

Komentáře