foto Driversweb.cz

Citroën DS5 – stylová koncepce rodinného auta

Datum článku: 18.4.2011 | Autor textu: Martin Jánský

Třetí člen rodiny DS je na světě, konečně si ho můžeme pokoumat zblízka.

Malý hatchback DS3 odvedl pro Citroën víc práce, než všechny ostatní modely za posledních dvacet let dohromady. Vlastně, XM sice bylo autem roku, ale traduje se, že ani předváděcímu novinářskému autu nefungovala elektrika, takže jeho přínos je pro renomé značky přeci jen diskutabilní. DS3 byla jako zjevení. Všichni si sice zpočátku klepali na čelo, když Citroën oznámil záměr vytvořit podznačku odkazující se na skvostné a neopakovatelné DS, jenže po příchodu DS3 museli uznat, že na tom přístupu něco je. Po DS3 se strhla velká poptávka, i nám se moc líbil (hned dvakrát). Zatraceně stylový hatchback neváhal vyšlápnout si přímo na Mini a jednou provždy dokázal, že Citroën malá, zábavná a hodnotná auta stavět umí. Příchod DS4 byl podstatně nenápadnější a její přínos pro značku ukáže až čas, ale dnes tu každopádně máme úplně nové DS.

Takže co to vlastně je? Hatchback? Kombík? Nebo rádoby-SUV? Vlastně od každého trochu, což zní jako pořádný mišmaš. DS5 je, jak již označení napovídá, založené na limuzíně C5. Oproti ní však dostanete podstatnou porci nekonvenčnosti navíc. Auto je mohutné a působí prostorným dojmem, ani by připomínalo dodávku. Střecha se směrem k zádi svažuje, ale jestli někdo zmíní "jako kupé", dostane do zubů. DS5 má i mírně zvýšenou jezdeckou pozici, takže vlastně nejvíce připomíná BMW 5 GT, akorát že není tak příšerně ošklivá. U BMW by se mohli o stylingu něco přiučit.

S délkou 4,52 metru je podstatně kratší než třeba samotná C5 (4,78 m), nicméně Citroën tvrdí, že by měl stále pohodlně pojmout pět dospělých. DS5 bude prvním modelem Citroënu, který nabídne hybridní pohon HyBrid4 (vyvinutý v rámci PSA, proto ho uvidíte brzy i v Peugeotech), to znamená pohon předních kol moderním dieselem a připojitelný pohon zadních kol prostřednictvím elektromotoru. Jednak to bude znamenat větší efektivitu a nižší spotřebu, druhak bude možné využít bezpečné koncepce čtyřkolky. V tomto případě půjde o pěkných 210 koní formou 170 koňového dieselového dvoulitru a 40 koňového elektromotoru. Obvykle emise nezmiňujeme, ale fakt, že tabulkově DS5 HyBrid4 dosáhne na 99 g/km, je skutečně zajímavý. Efektivita s úspornost i bez pseudozeleného humbuku, tak to má být. Jen by nás ještě zajímalo, jestli ho budeme moci mít i s typickým hydropneumatickým podvozkem...

A konečně styling. Máte oči, takže vidíte všechen ten chrom, rozmáchlé linie, delikátní detaily. DS5 vypadá lákavě nejen na povrchu, ale i v interiéru, který není podobný ničemu, co můžete vidět v jiných Citroënech. Nechybí ani zploštělý volant, ačkoliv si nejsme jisti proč ho má. Nedostatkem místa v prostoru řidičových kolen nejspíš netrpí. DS5 se představí jako koncept již zítra na autosalonu v Šanghaji, ale buďte si jistí, že v prakticky nezměněné podobě dorazí koncem letošního roku na trh. Svezení si určitě nenecháme ujít!

Názor Driverswebu: Přemýšlíme... jestli by si značka DS nezasloužila pořádný sporťák... co myslíte?

Galerie

Komentáře