foto Driversweb.cz

Audi A1 Clubsport Quattro – 500 koní v nákupní tašce

Datum článku: 31.5.2011 | Autor textu: Martin Jánský

Dnes není prvního Apríla, takže tohle bude nejspíš pravdivá informace. Ale pořád nemůžeme uvěřit. Takhle že se umí u Audi odvázat, pokud jde o oslavy?!

Že jsou němci studení čumáci? Tak trochu, ale tenhle způsob oslav se nám líbí. Audi si pro letošní festival VW Group u Wörthersee připravilo pořádnou lahůdku. Vzpomíná na 650 koňový Golf GTI s pohonem na zadní kola? Tak tohle je podobně šílené, tentokrát to ale snad bude řiditelnější. Nejmenší Audi dostalo pod kapotu foukaný pětiválec (znáte ho z TT-RS, RS3 a novodobého Quattra), tentokrát naladěný na masivních 500 koní (větší tlaky turba, větší mezichladič, nový výfuk,...) pohánějících všechna čtyři kola (vícespojkový Haldex z TT-RS) přes šestistupňový manuál.

A1 Clubsport Quattro váží pouhých 1 390 kg, takže 0-100 by mělo zvládnout za 3,7 s (R8 V10 to má za 3,6 s), 0-200 za 10,9 s a pružně zrychlit z 80 km/h na 120 zabere pouhých 2,4 s. Pravé supersportovní časy, jen maximální rychlost je omezena na obligátních 250 km/h. To víte, krátký rozvor stabilitě ve vysokých rychlostech nesvědčí. Samozřejmostí je upraveny podvozek s adaptabilními tlumiči, 19" kola 255/30 a karbonkeramické brzdy se šestipístkovými brzdiči.

Audi kromě techniky hodně sáhlo i na design, který se silně inspiruje v rally. Interiér je oholený na dřeň, zadní sedačky padly na oltář nízké hmotnosti, místo nich najdete ukládací prostor na helmy. Přední sedačky jsou z R8 GT a mají čtyřbodové pásy, zploštělý volant je z karbonu a místo madel dveří visí jen látková poutka.

A1 Clubsport Quattro je pochopitelně pouze showcar, jediný svého druhu. Což je pořádná škoda, protože je to konečně A1, která dává smysl. Místo ní však dostaneme model S1, který by měl mít přeplňovanou 1,4 TFSI s cca 180 koni, jenže ta určitě nebude vypadat tak přitažlivě. Co je ale důležitá informace, že Audi s přeplňovaným pětiválcem opravdu počítá a dokáže z něj vymáčknout pořádné výkony, což je skvělá zpráva pro plánované nové Quattro! Nu, ale raději se těšme na první jízdy s touhle šílenou tryskomyší, protože si Audi určitě nenechá ujít příležitost půjčit ji médiím pro trochu popularity navíc.

Názor Driverswebu: Velká škoda, že Audi neuvažuje o návratu na závodní tratě rally...

Galerie

Komentáře