Datum článku: 3.9.2017 | Autor textu: Martin Jánský | Autor fotografií: Jiri Cermak
Vrcholná verze zklamala a základní verze září? Příklad 3008 znovu dokazuje, jak moc je dnes výsledný dojem závislý na správné konfiguraci.
Miluji letní noční projížďky Prahou. Stáhnout okna, stáhnout střechu (nebo aspoň otevřít střešní okno), pustit správnou hudbu (vřele doporučuji Kavinsky – Nightcall) a vyrazit do nekonečné spleti prázdných ulic a uliček spícího města. Užívat si ten klid, pohodu, svěží vzduch. Jen já, auto a potemnělé uličky, ideální na pročištění hlavy. Ale já ji teď mám spíš pořádně zamotanou…
Peugeot 3008 na mě totiž napoprvé neudělal moc dobrý dojem. Vrcholná verze GT (redakční TEST ZDE) byla ohromující svým stylem, ale zklamávala na poli řidičském – nejistý podvozek zdůrazněný ostrým řízením s malým volantem a pomalý automat, který dusil jinak povedený diesel. Teď tu ale máme základní verzi s benzinovým tříválcem a manuálem a ta významně napravuje nepovedený první dojem. Dlužím snad někomu omluvu?
Ne tak docela. Malý tříválec s jednoduchým manuálem totiž dokáže oproti velkému dieselu s měničovým automatem ušetřit neuvěřitelné dva metráky hmotnosti, což podvozku zásadně ulehčí práci. Najednou se ukazuje, že nemá problém tlumit nerovnosti a držet pod kontrolou náklony karoserie, na rovince jede pohodlně a zatáčkami se proplétá dokonce hbitě. Samozřejmě ho nakonec nachytáte, ale to až na opravdu bídném asfaltu při nemístné rychlosti. Jasná demonstrace toho, co Chapman hlásal už před dekádami.
Přesně, i motoru se lépe dýchá a 3008 tak dokáže být hbitá a svižná i s pouhou přeplňovanou dvanáctistovkou. V nízkých otáčkách o ní ani nevíte, a pokud chcete výkon, ráda vám ho v otáčkách za nadšeného vrčení nabídne – přesná, i když ne nejrychlejší manuální převodovka vám v tu chvíli ráda vyjde vstříc. Vůbec nemáte pocit, že by se motor nějak nadřel, to asi až ho naložíte po střechu a vyrazíte po dálnici s cihlou na plynu. Do té doby budete taky snadno jezdit mezi přijatelnými šesti a sedmi litry.
Změnil se i interiér, v téhle lacinější verzi má místo kůže textilní čalounění, které však vypadá ještě stylověji – spolu s digitální palubkou i-Cockpit (krásný, jen škoda pomalých animací), panoramatickým oknem a ambientním osvětlením vyvolává moderní a hodnotný dojem jako high-endové BMW i3 za dvojnásobek ceny.
Jste překvapení? Já tedy ano. Ani by mě nenapadlo, jak diametrálně se dojem z téhle verze 3008 lišil – navíc šlo o jednu z těch nejlevnějších variant! Takže rada k nákupu 3008 zní jasně: berte 1,2 PureTech a ušetřené peníze nasypte do výbavy. Pak po stránce stylu nebude mít v téhle třídě konkurenci a po jízdní stránce vás rozhodně nezklame. Takže promiň, Peugeote, tvoje 3008 je (až na některé specifikace) vážně povedené auto!
Foto: Jiří Čermák
Potěšilo nás: | Zklamalo nás: |
+ Má STYL! | – Pár detailů by ještě potřebovalo dotáhnout... |
+ Atraktivní design | |
+ Našlapané moderní technikou | |
+ Vynikající motor | |
+ Ve správné konfiguraci jezdí příjemně |
Technické parametry vozidla Peugeot 3008 1,2 PureTech:
Základní cena vozu |
|
Motor |
řadový tříválec, turbo |
Uložení motoru |
vpředu napříč |
Objem |
1 199 cm3 |
Výkon |
96 kW (130 koní) při 5 500 ot./min. |
Točivý moment |
230 Nm při 1 750 ot./min. |
Hmotnost |
1 325 kg |
Výkon/hmotnost |
98 koní/t |
Zrychlení 0−100 km/h |
10,8 s |
Max. rychlost |
188 km/h |
Převodovka |
manuální, 6 rychlostí |
Poháněná kola |
přední |
Spotřeba kombinovaná |
5,2 l/100 km |
Objem palivové nádrže |
53 l |
Zavěšení přední nápravy |
McPherson |
Zavěšení zadní nápravy |
vlečená ramena |
Rozměr pneumatik |
225/55 R18 |
Délka |
4 447 mm |
Šířka |
1 841 mm |
Výška |
1 624 mm |
Rozvor náprav |
2 675 mm |
Objem zavazadlového prostoru |
520 l |