Datum článku: 20.9.2010 | Autor textu: Matěj Slepička
V pátek před finále evropského rallycrossu si Kenneth Hansen se svou rodinou udělali čas a zazávodili si s novináři. Na akci nás pozvalo české zastoupení Citroënu.
Pojďme se nejdříve seznámit se sympatickou motorsportovně založenou rodinou Hansenů.
Kenneth Hansen:
Kenneth soutěží v Mistrovství Evropy již 23 let. Za 236 závodů získal 73 vítězství, 58 druhých míst a 30třetích míst. To znamená, že stál na stupních vítězů v 71 % všech závodů, a to od doby, kdy vstoupil do seriálu ME. Kenneth Hansen je nejúspěšnějším jezdcem rallycrossu všech dob.
Susann Hansen – manželka:
Také závodila v rallycrossu. Zpočátku s vozy Volvo, později přešla k Citroënu. Svou kariéru zakončila v roce 1995.
Timmy Hansen – starší syn:
Timmy se narodil v roce 1992 a již od svých 10 let závodí. Začal se závody Formula Micro. Později se vyjezdil až na úroveň závodů ICA Junior. Nyní se pyšní dvěma kompletními sezonami v seriálu Italian Open Masters.
Kevin Hansen – mladší syn:
Kevinovi je 12 let. Prozatím je na začátku své kariéry motokáristy. Rád by šel ve stopách svého otce.
Na Sosnové pro nás byly připraveny motokáry s motorem Honda 390. Nejdříve sleduji práci mistrů Hansenů v rodinném souboji, ten vyhrál nejmladší syn Kevin. Sedám také za volant, překvapilo mě, jak se motokáry na Sosnovou hodí. Doteď jsem měl s velkou „Sosnou“ tu čest pouze v autě, které tady působí trochu přerostle.
Nyní ale konečně k samotné jízdě. Na první rozjížďce hledám apexy a brzdné vzdálenosti. Jede se moc pěkně, brzdit téměř není potřeba. Po rozjížďce následuje start mé skupiny. Vyčůrat, usadit, launch control, zhasínají červená světla, nadskakuji – hop, hop, hop, no a v první zatáčce jsem druhý, ale kdosi ulil start, takže znovu. Hop, hop, hop a jsem první. S konkrétní motokárou jsme si příliš nesedli a nedaří se mi. Bojuji s nedotáčivostí a ostrými brzdami. Ocitám se opakovaně mimo trať a do cíle dojíždím na druhém místě. Gratuluji vítězovi a přemítám si chyby.
Následuje závod nejlépe umístěných novinářů s Kennethem Hansenem, kde na mě také zbylo místo. Zhasínají světla a dostávám se dopředu, Kennetha mám v závěsu. V prvním kole jsem klukům trochu ujel, ale v závěru, v jedné z pomalých zatáček, přeceňuji adhezi a na výjezdu jdu téměř celou „károu“ mimo trať. Pořád stojím na plynu a mířím přímo na dva diváky, kteří se rozhodli cosi prokonzultovat přímo na výjezdu ze zatáčky. „Chlapi, uhněte!“ říkám si. Ve chvíli, kdy vidí, že nebrzdím, uskakují a já se dostávám celou motokárou opět na asfalt, v následující zatáčce jsem se dočkal ťukance od Kennetha. Byl jsem připraven, že na třetí ťuknutí pouštím, ale Kenneth se lehce vzdálil. Až do cíle se mi daří udržet si zhruba půlvteřinový náskok a dojíždím první. Pravděpodobně si Kenneth šetřil síly na finále rallycrossu.
Přichází Kenneth Hansen a lidé od Citroënu s gratulací, které si velmi vážím a na vyhlášení vítězů dostávám hodinky Citroën.
Podařená akce!