Datum článku: 22.6.2010 | Autor textu: Matěj Slepička
Porsche odhalilo skicu s designem inspirovaným u 911, přesto skica naznačuje motor vpředu a uspořádání interiéru 2+2.
Legendární modely Porsche s motorem vpředu a pohonem zadních kol jsou zpět. Poslední model Porsche, který s touto koncepcí vznikl, byl model 928. Předpokládáme, že by nový model nesl stejné jméno.
Bude se tedy jednat o kupé s uspořádáním sedadel 2+2. Vpředu budou podélně umístěny vidlicové motory, ty budou přenášet pohon na zadní kola. Některé varianty budou vybaveny také pohonem všech kol. Podvozková platforma a motorová paleta bude převzata z modelu Panamera. Podvozek tedy budou vpředu tvořit dvojité lichoběžníky a vzadu víceprvkové zavěšení.
Porsche 928 bude poháněno motory V6 3,6 (300 koní), V8 4,8 (400 koní), V8 4,8 turbo (500 koní). Hybridní varianta zatím nebyla potvrzena, nicméně můžeme ji také očekávat.
Přikláněli bychom se k tomu, aby inženýři upustili od designu Porsche 911 a udělali konečně nějakou kreaci. Jaguaru XJ to taky prospělo.
Parametry vozidla Porsche 928 Turbo:
Hmotnost |
cca 1 895 kg |
Motor |
vidlicový |
Plnění motoru |
2x turbodmychadlo |
Uložení motoru |
vpředu podélně |
Počet válců |
8 |
Počet ventilů |
32 |
Variabilní časování ventilů |
sací a výfukové |
Palivo |
benzin |
Objem |
4 806 |
Výkon |
368 kW (505 koní) |
Výkon/hmotnost |
266 koní/t |
Točivý monent |
700 Nm |
Zrychlení 0-100 |
4,2 s |
Max. rychlost |
303 km/h |
Počet rychlostí |
7 |
Převodovka |
automatická dvojspojková |
Poháněná kola |
všechna čtyři |
Diferencíál |
elektronický s omezenou svorností |
Udávaná spotřeba paliva |
12,2 l/100km |