foto Driversweb.cz

Co na zasněžené silnice? Zadokolku ne!

Datum článku: 2.12.2010 | Autor textu: Matěj Slepička

Přiznejte se, kdo z vás se na sníh těšil? Nebo spíše kdo se těšil na sněhem pokryté silnice? A kdo to už nevydržel a vyrazil na parkoviště nebo opuštěnou okresku? Taky jsem nemohl dospat a odolat zopakování pár efektních triků a táhlých zimních driftů, a tak jsem si s chutí přivstal. Letos to pro mě bylo trochu neobvyklé, protože jsem žmoulal klíčky od benzinového šestiválcového BMW v jedné ruce a od ekologického naftového hatchbacku v druhé ruce.

Není o čem přemýšlet, vidina velké zábavy v podobě táhlých driftů mě nutí omést jako první „Báwo“. To jsem ovšem ještě netušil, že vrchol dnešní zábavy s BMW bude pokoření stoupání před domem. Když už přijde čas na nacvičování driftů, klouže to tolik, že není ani prostor na to se dostatečně rozjet, a když už auto jede driftem, sune se tak pomalu, že si můžu dát po dobu driftu kafe. Opravdu zábava, měl jsem radši spát.

Dostrkal jsem „Báwo“ na svoje místo a rozhodl jsem se, že to zkusím ještě jednou s tou naftovou věcí s předním náhonem. Je to neuvěřitelné, ale ta věc jezdí, jako by se nechumelilo. Nakonec je to právě předokolka, která je schopná jezdit a navíc i bavit. Parkoviště vynechávám a vyrážím na nesolenou přehlednou okresku. Mrtvé řízení mi dost komplikuje precizní práci, ale i tak je zábava udržet auto ve smyku celou zatáčku. Po dnešním ránu mám z ručky vytahanou ruku jako lachtan. Ta naftová věc totiž odpojila palivové čerpadlo pokaždé, když jsem se zapomněl a pokusil se brzdit do plynu. Kdybych nemusel do redakce, asi bych tam jezdil doteď.

Už jako malý kluk jsem se bavil tím pozorovat BMW a Mercedesy, jak v zimě nefungují, pak jsem na to musel přijít znovu se svou Sierrou a teď se historie opakuje a BMW nechávám raději zapadané sněhem. Taková škoda, jindy je s ním tolik zábavy. Dnes by mě tak akorát donutilo nasednout na městskou dopravu, kdyby tady nebyla ta bílá naftová věc, která mě přemluvila opět pohanit zadokolky. A jaká že věc mě donutila k tak zoufalému činu? Je to Hyundai i30 Blue Drive, vážení! Budeme i30 nenávidět za to, jak skvěle se chová oproti německy suše dokonalému BMW? Budeme!

Miluju ty zimní tríčky s předokolkou. Nemyslím tahání za ručku na apexu zatáček, mám na mysli otočky na zpátečku, pomoc při parkování díky hnané a zároveň natáčené nápravě, brzdění do plynu, které simuluje samosvor v kombinaci s ručkou. Jasně, existuje i pár triků na jízdu se zadokolkou. Chcete je prozradit? Chce to lopatku, kyblík štěrku a trochu manuální zručnosti… Ehm, a pak teda ta věc s ručkou. To když se nemůžete rozjet, zatáhnete jen ručku tak na čtvrt účinku a rozjíždíte se s ní. Pokud ji máte v dobrém stavu, zabírají obě kola stejně, což je rozhodně lepší než jedno zahrabané kolo.

Pokud jste si na zimu postavili BMW E30 se špérou, je mi vás líto. Měli jste si koupit Ford Fiesta 1,1i s hydraulickou ručkou. A teď mě omluvte, běžím si koupit řetězy, lopatku a kyblík na štěrk, o víkendu totiž jedu na hory. „Báwcem“!

Galerie

Komentáře